Bobine doormeten Stilo Abarth

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Bobine doormeten Stilo Abarth

Bericht door paul »

Hallo Mensen, even een vraag, is het mogelijk om de bobines te laten doormeten of ze werkelijk defect zijn?
Ik merk dat bij snel optrekken er af en toe een cylinder niet mee doet.. dit is dan vergezeld van een storingsmelding en een geel motor lampje dat brand.
de bougies ga ik as zaterdag vervangen, maar om nu gelijk 5 bobines te vervangen wordt wel iets te kostbaar.
en het reinigen van de lambdasonde hoe moet ik dat zien, eruit draaien en opschuren?
dit heb ik nog nooit bij de hand gehad.
IK hoor graag reacties.
Paul.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5365
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door Schumi »

paul schreef:Hallo Mensen, even een vraag, is het mogelijk om de bobines te laten doormeten of ze werkelijk defect zijn?
Ik merk dat bij snel optrekken er af en toe een cylinder niet mee doet.. dit is dan vergezeld van een storingsmelding en een geel motor lampje dat brand.
de bougies ga ik as zaterdag vervangen, maar om nu gelijk 5 bobines te vervangen wordt wel iets te kostbaar.
en het reinigen van de lambdasonde hoe moet ik dat zien, eruit draaien en opschuren?
dit heb ik nog nooit bij de hand gehad.
IK hoor graag reacties.
Paul.
Hoi,
Je moet gewoon de bobine's er een voor een aftrekken van de bougie...dan merk je vezelf welke defect is...maar de oorzaak is vaak dat er telang met de bougies wordt door gereden. :(
Advies: vervang alle bougies en zonodig ook alle bobines...omdat als je er 1 of 2 vervangt je er kunt wachten dat de andere ook gaan komen...het is niet anders.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door paul »

Dat zou erg mooi zijn, ik ben van plan te komen.
ik heb een OBD adapter besteld en ik hoop dat die op tijd binnen is en kan dan onder een toeziend oog misschien zelf wat te weten komen.
maar omdat ik dit nooit gedaan heb is het fijn als iemand dit voor mij zou kunnen doen.
Al die high tech electronica, ha daar heb ik in mijn 69 Thunderbird geen last van.
En misschien heb ik veel geluk gehad, maar ik heb hiervoor 7 jaar Lancia Kappa gereden en 1 met dezelfde 2.4 motor maar nooit iets van electronische problemen.
Maar het is wel weer een uitdaging. wat moet je als liefhebber/ hobyist met een auto waar nooit iets aan mankeerd hahaha.
Paul

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5365
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door Schumi »

Paul, dat heb je met een Stilo Abarth ook niet hoor....maar je moet het in de basis natuurlijk wel allemaal in-orde hebben...en dat is nu precies waar het dus vaak mis mee is.
De mensen die een Stilo Abarth kopen meestal de elende van een ander mee...omdat het heeeel vaak om achter stallig onderhoud gaat :( ;)
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
dennis12354 (do dec 18, 2014 2:00 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door paul »

Om even hierop terug te komen, de motor loopt meestal goed, maar af en toe wil hij op 4 cylinders lopen, na een tijdje is dit dan weer over. ik heb alle bougies vervangen maar na een poosje begon het weer.dus een bobine eraf halen heeft geen zin omdat hij niet constant op 4 cylinders loopt.
nu heb ik een uitleesadapter en de fiat ecuscan en daar geeft het aan misfire in random bobines ,maar ook misfire in bobine nr. 5
Ik hoop dat iemand zijn uitleesgereedschap wil meenemen naar de nieuwjaarsmeeting om eens nader te kijken.
het gekke aan mijn software is dat het werkt,maar als ik een volgende meting wil uitlezen de verbinding met mijn laptop verbroken wordt.
na opnieuw opstarten kan ik weer iets uitlezen en dan weer verbroken.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door Ecniv »

paul schreef:Om even hierop terug te komen, de motor loopt meestal goed, maar af en toe wil hij op 4 cylinders lopen, na een tijdje is dit dan weer over. ik heb alle bougies vervangen maar na een poosje begon het weer.dus een bobine eraf halen heeft geen zin omdat hij niet constant op 4 cylinders loopt.
nu heb ik een uitleesadapter en de fiat ecuscan en daar geeft het aan misfire in random bobines ,maar ook misfire in bobine nr. 5
Ik hoop dat iemand zijn uitleesgereedschap wil meenemen naar de nieuwjaarsmeeting om eens nader te kijken.
het gekke aan mijn software is dat het werkt,maar als ik een volgende meting wil uitlezen de verbinding met mijn laptop verbroken wordt.
na opnieuw opstarten kan ik weer iets uitlezen en dan weer verbroken.
Dan heb je te maken met time-outs oftewel een instabiele verbinding dat gebeurd vaak bij de wat goedkopere adapters en dan speciaal met de bluetooth versies, wat je kan proberen is om even te spelen met de rates van de verbinding die kan je vinden onder instellingen-->interfaces en dan het pulldownmenu onder test :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door paul »

Het uitlezen gaat nog steeds niet, ik denk dat mijn ODB interface met usb aansluiting op de laptop toch niet zo goed is.
kostte ook weinig.
het vreemde is dat ik mijn poortinstellingen niet kan veranderen met mijn laptop, zowel met windows 7 als met XP.
misschien eens een andere laptop proberen, de mijne is een Asus en die doet erg vervelend met vreemde software.
Maar ik heb de bobines gedemonteerd en dit is een ratjetoe, 1 Bosch. 2 Valejo's en 2 van een onduidelijk merk.
En het valt mij op dat de Bosch wel erg gemakkelijk over een bougie schuift en zich ook niet lekker laat indrukken bij montage.
Dus maar gelijk 5 nieuwe besteld bij Tuynder om van het gezeur af te zijn.
Daar gaat mijn zakgeld voor de komende week lol.
Ik houd jullie op de hoogte of dit heeft gewerkt.
Paul.
Deze gebruikers waarderen paul voor dit bericht:
longtimeago (wo jan 07, 2015 3:10 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door djacco »

Aan de prijs kan het niet liggen, ik heb een elm en een vag (per stuk 6 euro van eBay) en werken perfect. (Sowieso beter dan een bluetooth)
Ik heb ook even moeten zoeken maar zit een poort instelling in ecuscan en je kan in de eigenschappen bij device manager kijken.
Bij de volgende meeting is er ook vast iemand die je kan helpen.

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door paul »

@ Forza, het probleem is,dat ik de latency te hoog heb. op diverse youtube filmpjes en fora gezien dat je dat met de eigenschappen van de compoort kunt veranderen.
maar dat kan bij mij niet, ik krijg niet zo een scherm. dit is alles wat ik te zien krijg en hier kan ik de latency niet verlagen.
wel heb ik 5 nieuwe bobines gemonteerd en hij loopt weer zoals het hoort.
Paul.
Bijlagen
compoortinstellingen.jpg

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: bobine doormeten

Bericht door Ecniv »

Zonder dat ik dit in een ander topic wil veranderen maar ik zou beginnen met de ontbrekende driver installeren. ;)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten