Blijvend nokkenassensor probleem Stilo 1.6

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Plaats reactie
StefanCramer
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Blijvend nokkenassensor probleem Stilo 1.6

Bericht door StefanCramer »

Hallo mede Stilo rijders,

Sinds begin november rijd ik mijn zwarte MW 1.8. Al na 5 dagen begon het probleem. Tijdens het remmen en de koppeling in slaat de auto stil met de melding low oil pressure of engine fail of security car. De auto slaat niet af, maar ik kan niet meer gassen en moet de auto aan en uit zetten. Het kan elk willekeurig moment gebeuren tijdens het remmen, dus ook op de snelweg.

Hij is naar de garage teruggeweest en na 2 weken onderzoek bleek het volgens hun de nokkenassensor te zijn. De auto reed inderdaad weer prima, maar na 5 dagen gebeurde het weer en de auto was niet meer te starten. Volgens de pechhulp weer de nokkenassensor. Deze weer laten vervangen en het ging 2 weken goed. Tot hij vandaag weer 6x hetzelfde probleem had.

Ik twijfel of er niet meer aan de hand moet zijn. ECU? Maar volgens de garage is de ECU alleen een probleem bij de 1.6 en niet bij de volgens hem betere 1.8 ECU.

Wie heeft ervaring en weet de oplossing?

Ik wil heel graag de auto gebruiken waar hij voor gemaakt is: rijden!

Wie kan mijn Stilo helpen?

Gebruikersavatar
steffen.meijer
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: ma aug 22, 2016 11:37 pm
Registration: 15-nf-rf
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Blijvend nokkenassensor probleem?

Bericht door steffen.meijer »

dit lijkt wel verdacht veel op een ecu probleek.
ik heb de beruchte 1.6....

wat ook kan zijn defecte bobines. als deze defect zijn krijg je de gekste foutmeldingen. dit doordat er een lekstroom ontstaat.
er zit nog een posite sensor in het blok. mischien kan deze ook een fout geven en daardoor komt de fout met de nokkensensor. ze zijn op elkaar afgestemd.
tip: leg een dikke aardedraad van de accu massa naar de ecu behuizing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten