ECU vervangen/verplaatsen

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Wesley1- »

Ligt eraan waar je ecu zit Kevin. Zit hij nog op z’n originele plek? Op de motor? Of is hij verplaatst.

Als hij nog op de originele is, en je hebt geen opel motor, zou ik zo snel mogelijk de ecu verplaatsen voordat je problemen krijgt zoals uitvallende auto en spookmeldingen. Dat is echt geen pretje, geloof me.

Gebruikersavatar
Kevinftw
Beginner
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: ma okt 29, 2018 2:06 pm
Registration: 98-LN-DZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Kevinftw »

Wesley1- schreef:Ligt eraan waar je ecu zit Kevin. Zit hij nog op z’n originele plek? Op de motor? Of is hij verplaatst.

Als hij nog op de originele is, en je hebt geen opel motor, zou ik zo snel mogelijk de ecu verplaatsen voordat je problemen krijgt zoals uitvallende auto en spookmeldingen. Dat is echt geen pretje, geloof me.
Ik heb geen idee... moet ik nog kijken of die op de motor zit. Hij is van 2003 dus denk geen opel motor en hoe zou ik dit kunnen zien.?? Daarbij komt nog dat ik niet die handigheid zo heb om die ecu te verplaatsen

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Schumi »

Als je dit topic nu eens helemaal door leest.....dan weet je toch hoeveel mensen hier al allerlei echte ellende mee hebben gehad, en /of nog hebben en om dit dan op te lossen heel veel geld kwijt zijn :cry: en jij weet dan nog steeds niet of je ECU nog verplaatst moet worden :shock:

En als je het niet weet hoe het er uit ziet kijk dat in de "How-To" hiervan....dan zie je de oude en de nieuwe situatie ;)
En bij de Quick-Points en/of handige FSC leden is er vast wel iemand die deze voor jou wil verplaatsen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Kevinftw
Beginner
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: ma okt 29, 2018 2:06 pm
Registration: 98-LN-DZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Kevinftw »

Schumi schreef:Als je dit topic nu eens helemaal door leest.....dan weet je toch hoeveel mensen hier al allerlei echte ellende mee hebben gehad, en /of nog hebben en om dit dan op te lossen heel veel geld kwijt zijn :cry: en jij weet dan nog steeds niet of je ECU nog verplaatst moet worden :shock:

En als je het niet weet hoe het er uit ziet kijk dat in de "How-To" hiervan....dan zie je de oude en de nieuwe situatie ;)
En bij de Quick-Points en/of handige FSC leden is er vast wel iemand die deze voor jou wil verplaatsen.
Ik zou hier dan idd graag hulp bij hebben. Is er iemand die het kan in de buurt van tilburg?

Groetjesssss

Gebruikersavatar
Xander
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 05, 2018 11:20 am
Registration: 35-JS-JV
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Xander »

Goede middag, zit nog steeds met dit probleem zoals boven beschreven, is deze oplossing nog van de grond gekomen ?

Gebruikersavatar
Mulitwagon
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 20, 2017 11:49 am
Registration: 43-LZ-JH
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Mulitwagon »

Helaas heeft ook mijn ECU het begeven. Heeft iemand enig idee of deze nog ergens te krijgen zijn en waar ik op moet letten bij de aankoop? Ik moet er een hebben van na 2008 en uit een schadeauto, klopt dat? De ECU's uit de 1.2/1.4/etc zijn niet uitwisselbaar met de 1.6? Zijn de ECU's uit een hatchback wel uitwisselbaar met die uit een multiwagon?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Schumi »

============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door yellowstilo »

Mulitwagon schreef:Helaas heeft ook mijn ECU het begeven. Heeft iemand enig idee of deze nog ergens te krijgen zijn en waar ik op moet letten bij de aankoop? Ik moet er een hebben van na 2008 en uit een schadeauto, klopt dat? De ECU's uit de 1.2/1.4/etc zijn niet uitwisselbaar met de 1.6? Zijn de ECU's uit een hatchback wel uitwisselbaar met die uit een multiwagon?
Hallo Matthijs,
ik heb geprobeerd jouw bericht te beantwoorden mbt. jouw vraag over een nieuwe ecu maar blijkbaar kun jij nog geen berichten ontvangen of staat deze optie uitgeschakeld.
stuur nog maar even een berichtje met jouw email adres dan stuur ik mijn reactie daar naar toe.....

Gebruikersavatar
Mulitwagon
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 20, 2017 11:49 am
Registration: 43-LZ-JH
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Mulitwagon »

yellowstilo schreef:
Mulitwagon schreef:Helaas heeft ook mijn ECU het begeven. Heeft iemand enig idee of deze nog ergens te krijgen zijn en waar ik op moet letten bij de aankoop? Ik moet er een hebben van na 2008 en uit een schadeauto, klopt dat? De ECU's uit de 1.2/1.4/etc zijn niet uitwisselbaar met de 1.6? Zijn de ECU's uit een hatchback wel uitwisselbaar met die uit een multiwagon?
Hallo Matthijs,
ik heb geprobeerd jouw bericht te beantwoorden mbt. jouw vraag over een nieuwe ecu maar blijkbaar kun jij nog geen berichten ontvangen of staat deze optie uitgeschakeld.
stuur nog maar even een berichtje met jouw email adres dan stuur ik mijn reactie daar naar toe.....
Deze optie stond inderdaad uit :oops: , ik heb je een bericht gestuurd

Gebruikersavatar
Mulitwagon
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 20, 2017 11:49 am
Registration: 43-LZ-JH
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ECU vervangen/verplaatsen

Bericht door Mulitwagon »

Ik heb contact gehad met mijn garage over mijn defecte ECU, deze beweert de ECU te kunnen repareren. Wat is beter om te doen? Een compleet nieuwe of mijn huidige repareren? Ik lees op dit forum niks over het repareren van de ECU dus het lijkt me sterk dat dat beter is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten