Pagina 3 van 5

Re: Stuurbekrachtiging valt soms weg

Geplaatst: zo jan 08, 2017 10:35 pm
door EntonoX
Stuurbekrachtiging is elektrisch, je kan dit bij een fsc quickpoint laten uitlezen en dan weet je wat meer over de oorzaak. Accu is in orde?

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: di jan 10, 2017 4:47 pm
door radjatoe
Maandag nieuwe multiriem met spanner erop..Codes worden ook uitgelezen.. Ik kreeg alleen geen melding in mijn display dat er iets mis was..

Normaal als er een lampje kapot is moet ik al direct naar de dealer toe, maar het liefst de stilo uitzetten volgens de boardcomputer... Nu dus niets

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: di jan 10, 2017 4:48 pm
door radjatoe
In de accu zie je een groen puntje, dat betekend toch dat ie gewoon goed is?

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: di jan 10, 2017 4:52 pm
door Schumi
Als je de Stilo uitleest dan kun je ook meteen de accu door meten...en ook of de dynamo genoeg laadstoom genereert.

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: di jan 10, 2017 6:58 pm
door japioo
Heb precies hetzelfde gehad met de Punto van mijn dochter, komt redelijk vaak voor. Er zit ergens een man die die units reviseerd, ben er naartoe gereden, hij zet er een andere in, koppie koffie erbij en met drie kwartier weer weg en helemaal niet duur. Een vakman.
Geen idee of dit overeenkomt met de Stilo maar toch. Waren wel de draaihoek sensoren die stuk waren.
Af en toe onder het rijden sloeg het stuur zomaar soort van vast, eng gevoel. Dit had dus niks te maken met een te lage spanning.

http://www.stuurbekrachtigingspecialist ... rachtiging

Stuurbekrachtiging: links stuurt lichter dan rechts

Geplaatst: vr jan 13, 2017 1:30 pm
door Lancia Lover
Beste Stilo-rijders,

Sinds april 2016 rijd ik in een Stilo Abarth 5M uit 2005. Heerlijke auto, maar de laatste tijd ondervind ik steeds meer hinder bij het sturen van mijn Stilo. Linksom sturen gaat namelijk bij lage snelheden lichter dan naar rechts sturen. Daarbij komt dat als ik de City-stand uitschakel het sturen heel zwaar gaat. Zwaarder dan ik mij kan herinneren van mijn vorige auto, een Stilo 1.2 16v uit 2002. Bovendien blijft de auto lichtelijk naar rechts trekken bij rechtuit rijden. Weet niet of deze twee zaken met elkaar te maken hebben, maar vind het wel opvallend. De auto is overigens na aankoop al uitgelijnd omdat deze toen over de weg zwalkte. Ik heb uiteraard al het forum afgezocht op mogelijke oorzaken, maar kwam mijn specifieke probleem niet tegen. Misschien dat jullie een idee hebben?

Alvast bedankt,

Daniel

PS: Vorige week heb ik mijn accu al vervangen (starten ging steeds moeizamer) door een Bosch S5 005 accu.

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: wo jan 18, 2017 9:59 am
door radjatoe
Krijg een melding als ik naar de 7000 toeren ga, loose connection. 1 seconde en de melding is weg.. multiriem en spanner vervangen, kleine riempje niet.. dan deze ook maar binnenkort vervangen

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: wo jan 18, 2017 10:10 am
door Schumi
De kleine riem zorgt voor de aandrijving van de dynamo...hierbij heb je wel een speciale tool benodigd ;)

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: wo jan 18, 2017 10:24 am
door radjatoe
:angel: Fsc quickpoint dan maar

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: zo feb 12, 2017 3:36 am
door Beklaktuar
Ik heb het met mijn Punto ook gehad dat de stuurbekrachtiging in storing ging. Net als bij de Stilo is deze ook elektrisch.
Bij mij gebeurde het vooral bij koud weer zodra ik het stuur volledig naar links draaide. Volgens de garage was waarschijnlijk de sensor in de stuurkolom stuk en moest de hele stuurkolom vervangen worden a 700 euro. Heb ik niet gedaan want dat vond ik veel te duur en ik vermoedde dat de oorzaak iets anders was omdat het meestal wel goed werkte. Na wat speurwerk op het internet bleek dat er in de servomotor 2 relais zitten die dat probleem kunnen veroorzaken. Dus servomotor van de stuurkolom af, printplaat er uit, relais er af en nieuwe er op, printplaat er weer in en weer netjes alles terug in de auto gemonteerd. Sinds dien heb ik geen problemen meer en al met al heeft het me anderhalf uur werk gekost en 6 euro voor de nieuwe relais. Ik vermoed dat het met je Stilo ook wel eens zoiets zou kunnen zijn.