Storing motorsysteem Stilo Abarth

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door J.scheepers »

Beste leden,

Om dit topic nog eens nieuw leven in te blazen, ik dacht vandaag mijn Stilo eens een beetje te verwennen omdat deze het, wonder boven wonder, al een jaar zonder enige foutmeldingen etc. doet. Vandaag nieuw 'open' luchtfilter gemonteerd en de aanzuigbuis schoongemaakt en ook direct de LMM even losgemaakt en voorzichtig schoongeblazen. Laatstgenoemde was erg vet door de carterventilatie die ook in de aanzuigbuis terecht komt. De boel weer gemonteerd e.d. Nu het ironische, de auto geeft nu foutmelding P0100, oftewel probleempje met de LMM, dit gaat natuurlijk gepaard met noodloop. Heb maar vast een nieuwe LMM besteld. Maar mijn vraag aan jullie, de experts: in hoeverre verwachten jullie dat een nieuwe LMM mijn probleem gaat verhelpen? Ik kan me zo niets anders voorstellen wat het zo plots zou moeten kunnen zijn.

Groeten Jaap Scheepers

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door Schumi »

Je zou je map sensor even kijken controleren of deze nog oké is,

Maar even een vraagje...wat is precies je reden om een open luchtfilter te monteren op je Abarth?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door J.scheepers »

Dank voor de tip, ga ik zo direct even proberen!

Nou, die zat er al op toen ik de Stilo kocht. De originele luchtfilterbak zit er dus ook niet meer op. Is dus puur voor 'gemak' dat ik er weer zo'n filter op zet.

Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door J.scheepers »

Vervolg: ik heb de LMM vervangen, dit loste niet direct de storing op, maar na een paar keer stekker los stekker vast verdween de storing dat de LMM kapot zou zijn. Maar als ik nu de auto start krijg ik de melding Loose Connection en Parking sensor failure. Vervolgens de auto uitgelezen en heb nu de storing U1700. Wie kan mij hier meer over vertellen? Ik heb al een beetje gegoogled, zou moeten betekenen verbinding tussen ecu en nogwat. Maar kan zo geen oplossing vinden.

Groeten Jaap

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door Drunzy »

dat is een storing tussen je Ecu en Body computer
zou beginnen met stekkers nalopen en ff insprayen met contact spray incl. die van de ecu

greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door J.scheepers »

Dank voor de tips Marten. Heb zo'n beetje alle stekkers in de motorruimte gehad. Dit is er gebeurd: heb de auto gereset door de accu los te koppelen. Toen het nieuwe luchtfilter geplaatst. Vervolgens de auto proberen te starten. Deze sloeg telkens aan maar kon geen gas geven en viel telkens met horten en stoten weer uit. Op het moment dat ik gas geef hoorde je backfires. Na dit toch een aantal keer te hebben gedaan bedacht ik me het volgende. Wellicht moet de ecu opnieuw 'leren' wat hij met dit filter en de nieuwe LMM aan moet. Dus de auto telkens opnieuw starten en laten uitvallen, en warempel, het werd beter! Auto kon na een tijdje uitzichzelf stationair blijven draaien, heb toen de auto een half uur stationair laten draaien. Nu draait de auto superstrak op hetzelfde toerental stationair zonder te schommelen, en ook tijdens het rijden is de auto veel vloeiender en voelt vlotter aan dan voorheen. Lang verhaal kort: het heeft zich opgelost! Nogmaals dank voor jullie tips!!

Groeten Jaap

Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door J.scheepers »

Om maar even aan het spammen te blijven.. Vanmorgen was het toch weer bar en boos(wellicht door de kou?), backfires en zodra de auto eenmaal uitviel niet meer aan de gang te krijgen met starten, hiermee bedoel ik: wel aanslaan, maar dan direct weer in toerental zakken en dan uitvallen. Ik weet het even niet meer.

Edit: vandaag nog eens even iets verder gekeken door mijn auto uit te lezen en naar de sensoren te kijken. Nu zag ik dat het Short Term Fuel Trim bij stationair toerental op bijna 30% zit. Dit betekent dus dat het mengsel veel te arm is als ik me niet vergis?
Bijlagen
Screenshot_20200515_204036_com.ovz.carscanner.jpg

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Storing motorsysteem Stilo Abarth

Bericht door Moreno83 »

Je had geen problemen voor dat je hiermee aan de slag ging? Alle massa kabels zitten ook goed vast neem ik aan?
Ik heb onlangs mijn 1.6 geprobeerd te starten zonder een paar massa kabels , dat vond hij ook niet leuk.... :lol:

Ik zou de luchtinlaat dus vanaf het filter tot het gasklephuis eens goed controleren op scheuren etc. Het moet iets simpels zijn als het hiervoor wel goed was! Hij heeft lucht nodig , denk dat je ergens een scheur of iets dergelijks hebt. Check anders onderstaande even.


" Oorzaken van afwijkingen
Wanneer de fuel trim positief is, bijvoorbeeld 20%, geeft dit aan dat het mengsel te arm is. Dit kan bijvoorbeeld komen door:
– lekkage van uitlaatgassen vóór de lambdasonde;
– valse lucht, vacuümlekkage als gevolg van een gescheurde inlaat- of carterventilatieslang;
– vervuiling of een defect aan de luchtmassameter of lambdasonde;
– geringe brandstofopbrengst door een slecht werkende brandstofpomp, of verstoppingen in het brandstoffilter of injectoren. "



https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... e-10160061

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten