Storing/foutmelding Stilo Abarth Selespeed

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Storing/foutmelding Stilo Abarth Selespeed

Bericht door J.scheepers »

Beste mensen,

Vooraf wil ik melden dat dit probleem inmiddels al verholpen is, maar wilde dit even met jullie delen mochten anderen hetzelfde probleem ervaren.

Ik heb vrijdagavond een Stilo Abarth opgehaald en deze naar huis gereden (rit van +-170km). De volgende morgen de auto starten en naar mijn werk gereden (+-5km). Onderweg gaf de auto een foutmelding m.b.t. de asr. Verder niets aan te merken dus gewoon doorgereden. Tijdens de middagpauze wilde ik de auto even laten horen aan een collega, bij de 'check' kwam direct een airbagstoring naar voren evenals een loose connection melding. De auto wilde niet starten, al liep de startmotor wel. Ik met een vervelend (kut) gevoel verder werken. De volgende dag kwam mijn vader met de tip om de ecustekkers een te bekijken. Inmiddels had ik al een kennis geregeld die de auto op zondag voor me wilde uitlezen. Eigenwijs als ik ben toch alvast even de ecustekker bekeken, niets aan te zien dus er weer opgezet en voor de laatste keer even proberen. Sleutel om en vroeeeeeemmmmmm, daar bromde de geweldige 5 cillinder heen. Daarna de auto laten uitlezen. Hij vertelde dat de auto in de beveiliging werd gezet door een storing in de krukassensor. Hij denkt dat doordat ik de ecustekker los heb gehaald de melding daardoor tijdelijk uit het systeem heb gehaald. Hij heeft de melding verwijderd, de storing/melding is tot op heden niet teruggekomen.

De auto wordt nu onderhanden genomen, de distributie, waterpomp, krukassensor en de nokkenassensor worden vervangen. Die laatste twee voor de zekerheid. Zodra het mooier weer wordt zal ik snel foto's maken en plaatsen van deze schitterende rode 2.4 Abarth met maar 120.000 op het klokje.

Dit was mijn verhaal, hoop dat sommigen hier in de toekomst iets aan hebben. Mochten er hier professionals zijn met andere bevindingen/ideeën dan mijn uitlezer, dan hoor ik dat graag. Ik zal mij trouwens ook nog een keer even officieel voorstellen, maar dat komt later. Als afsluiter, ik word zeker donerend lid, wacht alleen even het prijskaartje van de reparatie af.

Groeten Jaap Scheepers

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten