12V aansluiting Stilo Abarth

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
MarijnTB
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: di sep 24, 2019 11:08 am
Registration: 05-NX-VS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Neede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

12v/aansteker aansluiting

Bericht door MarijnTB »

Hallo mensen,

Ben ik de enige met een erg ondiepe 12v aansluiting?
Als ik m'n oplader erin doe moet ik die er namelijk echt inhouden wil ik iets opladen. Bij m'n andere auto's is die veel dieper en hoeft dat niet. Is er wellicht een plug and play aansluiting die wel die volledige diepte heeft?

Groetjes Marijn

Calimero
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 12V aansluiting Stilo Abarth

Bericht door Calimero »

Hai Marijn,
Ik ga ervan uit dat je na veel gevloek met ziektes inmiddels hebt besloten om de sigarettenaansteker "dan maar door iets nieuws" te vervangen. Maar voor degene die nog steeds in die emotionele fase daarvoor zit, zijn er nog 2 opties.
Dat de connectie waardeloos is komt door de maat van de originele plug. Overigens hoop ik dat FIAT inmiddels degene heeft ontslagen die het heeft verzonnen om een lampje strak tegen een hittebron aan te ontwerpen. Maar goed...dat terzijde hahahahaha...
De goedkoopste en eenvoudigste is een verloopbusje (zie foto). Ben even kwijt waar ik deze vandaan heb, want hij komt nog uit m'n vorige voiture met hetzelfde euvel.

De 2e optie, die ik zelf heb toegepast, is toch even een paar kappen aan de bijrijderskant loshalen van het middenconsole, 12V aftappen, en een (in mijn geval een dubbele) aansluiting maken in de koelschap. Reu-ze handig, en je hebt op een zaterdag weer iets te freubelen aan je stalen Abarth vriendje 😁.
Wel eerst even de plus van de accu los

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Calimero voor dit bericht (totaal 2):
JRNYMO (wo sep 23, 2020 12:58 am) • Moreno83 (wo sep 23, 2020 10:20 am)
Waardering: 28.57%

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten