Aanjager en kachelkleppen

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gewoon Erik
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do dec 28, 2017 2:46 pm
Registration: 21-LT-LZ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Maarssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Aanjager en kachelkleppen

Bericht door Gewoon Erik »

Eerst klein stukje voor geschiedenis over de Fiat Stilo.

Het begon op een koude morgen dat de auto niet wou starten.
Melding in display "High coolant tempature", mijn vrouw bleef toch net zolang door starten totdat de accu leeg was.
S'avond samen met een maatje van mij en start kabels ook geprobeerd.
Uiteraard bleek de auto verzopen, dus eerst bougies schoon gemaakt en de auto ff lekker laten uitdampen.
Daarna stekker los gemaakt van de coolant sensor. auto start nu wel maar loopt zeer slecht en zeker niet stationair.
Tijdens lopen van de motor stekker er weer opgezet en auto loopt gelijk weer goed, ook starten geen probleem.
Temperatuur is ook gewoon in orde en geen meldingen meer.
tevens direct een nieuwe accu er in gezet.

Maar sindsdien wel twee nieuwe problemen.
1) Cruise controle is verdwenen, word nu gezien als dimlicht :crazy: ( Niet mijn prioriteit voor nu )

2) Aanjager ( Kagel ) doet het in geen enkel stand meer. ( wel prioriteit gezien de nederlandse weeromstandigheden )
Zekering allemaal door gemeten en in orde ( F39 en F08 ), zekering cruise controle ook in orde ( F35 ).

Nu vermoed ik dat de aanjager gewoon simpelweg stuk is.
Maar nu vraag ik mij wel af of de kachelkleppen ook stuk zijn of dat er een verband is met het één of ander.
Want als ik ik mijn aanjager op 0 zet maar de blower op mijn voorruit of voeten wil zetten zouden de kachelkleppen toch nog steeds van positie moeten veranderen ?
Of sla ik nu de plank compleet mis ?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Aanjager en kachelkleppen

Bericht door Schumi »

Het is misschien slim om eerst even op het forum te zoeken naar jou vraag/probleem (en) je kunt er vanuit gaan dat (bijna) alle onderwerpen al eens zijn behandeld...!!!

Hier al vast de link voor jou vraag...
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... s&start=80
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Gewoon Erik
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do dec 28, 2017 2:46 pm
Registration: 21-LT-LZ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Maarssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Aanjager en kachelkleppen

Bericht door Gewoon Erik »

Uiteraard heb ik het forum al door gespit, maar kan nergens iets vinden dat als de aanjager stuk is dat dan ook de stel motoren het niet meer doen,
Vandaar mijn vraag, omdat ik het nogal heel toevallig cq vreemd vind dat de aanjager en stel motoren tegelijkertijd stuk zijn.
Daarom de vraag of er een link is tussen de twee wat misschien de oorzaak kan zijn.

Maar ik zal mij er weer vol overgave instorten en tot die tijd maar het geklaag van het vrouwtje maar aanhoren :lolno:

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Aanjager en kachelkleppen

Bericht door Schumi »

De aanjager/ventilator heeft niets met de stel motortjes te maken, kijk voor de aanjager naar de kachel weerstand...en de motortjes..die zitten aan weerszijden van de kachel unit deze bedienen de kleppen in het kachelhuis.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Gewoon Erik
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do dec 28, 2017 2:46 pm
Registration: 21-LT-LZ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Maarssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Aanjager en kachelkleppen

Bericht door Gewoon Erik »

tijdje geleden weer, maar ondertussen de kachel ventilator vervangen voor een 2e hands kachel ventilator, en daarmee is het probleem weer opgelost.. nu weer een totaal niet gerelateerd nieuw probleem...... word er een beetje lamlendig van >_<

Gebruikersavatar
Moertje380
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di mei 09, 2017 1:34 pm
Registration: 53-JN-HL
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Kampen
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Kachel ventilator types?

Bericht door Moertje380 »

Dag allemaal,

Kort vraagje;
Mijn kachel ventilator is kapot en ik vroeg me af of er een verschil zit tussen een kachel ventilator van een Stilo abarth en bij wijze van spreken een Stilo 1.6.

Alvast bedankt! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten