Allerlei meldingen en stilvallen motor Stilo 1.6

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

Sorry voor de late reactie, ik heb het de laatste tijd nogal druk gehad i.v.m. einde schooljaar..

Maar goed, ik heb een tijd een logboek bijgehouden over hoe en wanneer de Stilo uitviel, en die is als volgt:

05-06 (regen) motor niet aan, stilstand: car security failure, loose connection - high coolant failure, loose connection - na 300 m rijden loose connection en daarna rit van 30 km negens last van.

05-06 (regen) 2de versnelling: alternator failure, loose connection

05-06 (regen) 2x 2de versnelling: loose connection

06-06 (droog/opdrogende) eerste kilometer verschillende storingen met uitval. Stopte pas na auto stil zetten (na GL)

08-06 (opdrogende) 2de versnelling: na 2 a 300 m loose connection met uitval, gelijk stil gezet en opnieuw gestart, verder geen problemen meer gehad die rit..

10-06 (dag na regen) 2x eerste kilometer alternature failure - loose connection

11-06 (droog) alternature failure - loose connection

12-06 (droog) 2x bij stilstand alternature failure - loose connection en daarna eerste 500 m alternature failure loose connection en daarna weer loose connection, onder rijden gestart en daarna geen problemen meer

13-06 (droog) bij stilstand met motor uit (alleen contact) connection loose - alternature failure, na 400m weer loose connection met uitval motor. Daarna heel de dag (ca. 90 km) nergens last van

14-06 (droog) ochtend, eerste km drie keer alternature failure en loose connection daarna rit van 15 km nergens last van

14-06 (droog) avond, eerste kilometers paar uitvallen. Eerste x engine fault, tweede en derde keer loose connection. Vierde x bij aankomst, stond 10 sec stil met motor aan die uitviel door alternature failure - loose connection. Even daarna weer opnieuw gereden en helemaal geen problemen.

Conclusie is de laatste week geweest dat hij (meestal) een keer of drie uitvalt aan het begin van de rit (veelal in de eerste kilometer), meestal met alternature failure en loose connection. Na die drie a vier keren uitval heb ik de rest van de rit nergens problemen meer mee.

Ook al 2x gehad dat de display zegt; boot open.. Maar daar is dan helemaal niet aangezeten of geopend. Dit gebeurde zelfs 1x toen ik ging pinnen: motor uit, deur dicht, pinnen, weer contact aan en boot open? Misschien per ongeluk op de sleutel gedrukt, hoewel die dan helemaal niet open gaat?

Ik hoop dat jullie met deze info mij verder kunnen helpen en als er misschien iemand is, zoals HazeSpace zei, waarvan ik een ECU kan/mag lenen om even een rit te proberen dan zal ik dat zeer op prijs stellen. Want anders moet ik een ECU kopen zonder de zekerheid dat het probleem dan verholpen is.

Bij voorbaat dank,

Frank
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door yellowstilo »

Alle symptomen wijzen op een defekte ecu...
een ecu lenen werkt alleen als deze gedecodeerd is, anders zal deze niet werken omdat daar de immobilizercode van de andere Stilo in geprogrammeerd is.
Ik kan je evt. aan een gedecodeerde ecu voor de 1.6 Stilo helpen - evt. uitproberen bij mij thuis is mogelijk tegen vergoeding omdat ik de betreffende ecu weer moet decoderen als deze niet wordt gekocht (info via PM).

Gebruikersavatar
jeroen180
Junior
Junior
Berichten: 214
Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
Registration: 62-pd-vs
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Boskoop
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 24 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door jeroen180 »

Gewoon een nieuwe ecu kopen. Schade onder de processor kun je niet zien. Er zitten 150 verbindingen onder en zijn zo kwetsbaar dat regelmatige hitte funest kan zijn! Kijk je massa-punten daarna even na. Maar dit klinkt ECHT als een defecte ECU. Edit: Kijk evt je D4 connector na. Ik wil je wel evt assisteren als je in de buurt woont help ik je graag met zoeken. 4 zien meer dan 2

@yellowstilo waarom een vergoeding? is een paar muisklikken teveel?

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door yellowstilo »

jeroen180 schreef:Gewoon een nieuwe ecu kopen. Schade onder de processor kun je niet zien. Er zitten 150 verbindingen onder en zijn zo kwetsbaar dat regelmatige hitte funest kan zijn! Kijk je massa-punten daarna even na. Maar dit klinkt ECHT als een defecte ECU. Edit: Kijk evt je D4 connector na. Ik wil je wel evt assisteren als je in de buurt woont help ik je graag met zoeken. 4 zien meer dan 2

@yellowstilo waarom een vergoeding? is een paar muisklikken teveel?
Wat dacht je van investering in apparatuur ? Niet alles in het leven is gratis, ik vind dit wel erg kort door de bocht geredeneerd.....
Als het zo simpel is dan zou ik zeggen voortaan naar Jeroen 180 voor deze gratis service.....

Gebruikersavatar
jeroen180
Junior
Junior
Berichten: 214
Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
Registration: 62-pd-vs
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Boskoop
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 24 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door jeroen180 »

Mijn tijd inversteer ik graag en als ik mijn gereedschap daarbij moet gebruiken of apparatuur dan vraag ik zeker geen vergoeding aan mijn mede clubleden. Maar dat is mijn persoonlijke mening die ik graag verder wil beredeneren maar niet in de topic van een ander.

OT:
Ik bied mij graag aan om overige problemen op te sporen of met je mee te knutselen. Maar ik denk zeker dat je bij yellowstilo een goede ECU kan krijgen waarmee je je spookmeldingen de deur kunt wijzen.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door Schumi »

Heren we blijven wel on-topic !!! deze discussie is oke maar dan wel middels Pm graag :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door Ecniv »

Ik kwam deze toevallig tegen tijdens een avondje browsen https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo een beetje een DIY oplossing maar kon t niet laten m toch even te plaatsen :D
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door Schumi »

Ik zou zelf de ECU zsm op een andere plek monteren....dan ben je de problemen voor ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

Ecniv schreef:Ik kwam deze toevallig tegen tijdens een avondje browsen https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo een beetje een DIY oplossing maar kon t niet laten m toch even te plaatsen :D
Is al eerder gepost, misschien is het interessant om deze ook te lezen
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... f=28&t=622
En deze
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... 9195#p9195
Laatst gewijzigd door djacco op di jul 08, 2014 8:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

@moderators is het hier handig de titel aan te passen naar "melding altenator failure en loose connection" ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten