Hoi Longtimeago
Ik zou me niet druk maken over een stuurkogel die iets schuin zit.
Je kunt hem normaal gesproken met een hand weer recht draaien.
De stabilisator rubbers zouden de oorzaak kunnen zijn.
Als je ze smeert en het kraken gaat weg heb je het probleem gevonden.
Let wel op olie en rubber zijn geen vriendjes.
Er zijn 2 rubbers, op deze foto zie je rechtse.
Groet Luigi.
Kraken bij drempels Stilo MW 1.8
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
over die schuine kogel:
waarschijnlijk is de kogel bij het uitlijnen niet recht gezet voordat deze is vastgezet?
als je een grote waterpomptang op de kogel zet en je knijpt hem samen: zit er dan speling op?
Zo ja dan moet er een andere kogel op.
waarschijnlijk is de kogel bij het uitlijnen niet recht gezet voordat deze is vastgezet?
als je een grote waterpomptang op de kogel zet en je knijpt hem samen: zit er dan speling op?
Zo ja dan moet er een andere kogel op.
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
@ Luigi,
topfoto, dank voor de tip.
zal ik eerst eens inspuiten met teflonspray (eerst wat openduwen met een priem oid)
topfoto, dank voor de tip.
zal ik eerst eens inspuiten met teflonspray (eerst wat openduwen met een priem oid)
- Bert23
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma jun 30, 2014 10:21 pm
- Registration: 26nbjt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Sauwerd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
Zijn het niet de schokdempers? Die zijn toch gas gevuld.
Ik heb de zelfde uitvoering en hoor dat geluid ook alleen bij verkeersdrempels, klinkt als een zuchtend geluid.
gr Bert
Ik heb de zelfde uitvoering en hoor dat geluid ook alleen bij verkeersdrempels, klinkt als een zuchtend geluid.
gr Bert
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
Dank voor de foto en uitleg Luigi! Wat is het beste spul om ze in te smeren ivm dat rubbers dichtbij geen vrienden zijn met olie?Luigi schreef:Hoi Longtimeago
Ik zou me niet druk maken over een stuurkogel die iets schuin zit.
Je kunt hem normaal gesproken met een hand weer recht draaien.
De stabilisator rubbers zouden de oorzaak kunnen zijn.
Als je ze smeert en het kraken gaat weg heb je het probleem gevonden.
Let wel op olie en rubber zijn geen vriendjes.
Er zijn 2 rubbers, op deze foto zie je rechtse.
Groet Luigi.
Ik heb dat geluid alleen achter wanneer ik te 'hard' een drempel af ga. Valt mee met hoe hard t is en volgens mij hoort t bij de auto, haha.Bert23 schreef:Zijn het niet de schokdempers? Die zijn toch gas gevuld.
Ik heb de zelfde uitvoering en hoor dat geluid ook alleen bij verkeersdrempels, klinkt als een zuchtend geluid.
gr Bert
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
Stabi rubbers inspuiten bleek de oplossing!
Nu het gekraak weg is hoor ik de draagarmen toch wel rammelen.....of misschien de veerpoten. Toch nader bekijken dus
Nu het gekraak weg is hoor ik de draagarmen toch wel rammelen.....of misschien de veerpoten. Toch nader bekijken dus
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
de stabirubbers ruim ingespoten met teflon spray. Zie de foto van luigi hierboven.
teflon houdt beter dan wd40 of silleconen spray.
is beter bestand tegen wrijving en ook vochtverdrijvend.
Als je de wielen helemaal naar rechts draait kan je er links net bij zonder de wielen eraf te halen. REchterkant dus naar linkssturen.
Nou nog zien hoe lang dat houdt.
De stabirubbers zijn wel uitgedroogd en eigenlijk aan vervanging toe.
Eerst zijn de zomerbanden aan de beurt en bij de bandenwissel zal ik de draagarmen en veerpoot verder bekijken.
teflon houdt beter dan wd40 of silleconen spray.
is beter bestand tegen wrijving en ook vochtverdrijvend.
Als je de wielen helemaal naar rechts draait kan je er links net bij zonder de wielen eraf te halen. REchterkant dus naar linkssturen.
Nou nog zien hoe lang dat houdt.
De stabirubbers zijn wel uitgedroogd en eigenlijk aan vervanging toe.
Eerst zijn de zomerbanden aan de beurt en bij de bandenwissel zal ik de draagarmen en veerpoot verder bekijken.
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
Dank voor uitleg! Zal het gelijk volgende week proberen! Zal posten wat m'n bevindingen zijn.JoorZ105 schreef:de stabirubbers ruim ingespoten met teflon spray. Zie de foto van luigi hierboven.
teflon houdt beter dan wd40 of silleconen spray.
is beter bestand tegen wrijving en ook vochtverdrijvend.
Als je de wielen helemaal naar rechts draait kan je er links net bij zonder de wielen eraf te halen. REchterkant dus naar linkssturen.
Nou nog zien hoe lang dat houdt.
De stabirubbers zijn wel uitgedroogd en eigenlijk aan vervanging toe.
Eerst zijn de zomerbanden aan de beurt en bij de bandenwissel zal ik de draagarmen en veerpoot verder bekijken.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: kraken bij drempels
het kraken is snel terug, maar niet zo aanwezig als voorheen. Eens kijken wat een betere oplossing geeft.
Vwb het rammelen bij drempels en onregelmatig wegdek/klinkers hebben we op de brug (bij de bandenwissel) gekeken naar speling op de draagarmen maar niks gevonden. Moet bijna wel de stabibotjes zijn dus die eerst maar besteld.
Bij de bandenwissel kwam nog wel een verrassing tevoorschijn: achterste remschijven met een bijzonder slijtagebeeld. Compleet ingevreten en 40% geen contact maar roest.
Ook meteen nieuwe schijven en blokken besteld dus.
Vervangen van blokken en schijven was bij de alfa een makkie dus dat zal bij de stilo neem ik aan ook een stukje cake zijn. (toch?)
Ik ben gewend dat de schijven met twee schroefjes tegen de naaf gehouden worden, maar bij de stilo is dat niet het geval zag ik al. Hoe zitten de schijven vast?
Vwb het rammelen bij drempels en onregelmatig wegdek/klinkers hebben we op de brug (bij de bandenwissel) gekeken naar speling op de draagarmen maar niks gevonden. Moet bijna wel de stabibotjes zijn dus die eerst maar besteld.
Bij de bandenwissel kwam nog wel een verrassing tevoorschijn: achterste remschijven met een bijzonder slijtagebeeld. Compleet ingevreten en 40% geen contact maar roest.
Ook meteen nieuwe schijven en blokken besteld dus.
Vervangen van blokken en schijven was bij de alfa een makkie dus dat zal bij de stilo neem ik aan ook een stukje cake zijn. (toch?)
Ik ben gewend dat de schijven met twee schroefjes tegen de naaf gehouden worden, maar bij de stilo is dat niet het geval zag ik al. Hoe zitten de schijven vast?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten