Start niet na vervangen druklager Stilo Abarth

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Start niet na vervangen druklager Stilo Abarth

Bericht door Renier »

Hee beste mensen,

Hopelijk weet een van de slimme kerels hier die veel van deze auto's weet wat het mogelijk zou kunnen zijn, ik heb namelijk een probleempje. Ik ben een hele tijd geleden begonnen met het vervangen van mijn druklager bij de Abarth en er is een hoop tussen gekomen en het heeft ook wel wat vertraging opgelopen (vanwege redenen) maar ik zou graag de auto weer eens rijdend willen hebben dus ik was eraan verder gegaan.

Druklager is vervangen enz., motor en bak hangen er weer in, alle kabels zijn weer aangesloten, maar als ik de auto probeer te starten lijkt het alsof ie hem probeerd rond te gooien maar er komt -totaal- geen beweging in... dacht eerst misschien is het de accu, al had ik hem een lange tijd aan de lader laten liggen, en heb het nu met meerdere accu's geprobeerd ook uit goed startende auto's maar tevergeefs... er komt gewoon totaal geen beweging in, verder lijkt alles te werken zover ik kon zien. Ook slaat de ventilator telkens aan, wat ik wel raar vind, aangezien de motor niet eens loopt en al helemaal niet ook maar een beetje op temperatuur is.. (koelsysteem moet nog gevuld worden zelfs). Het geluid wat uit de startmotor komt is dat van een elektromotor die niet rond kan omdat ie vast zit of teveel weerstand heeft (krijgt ook gewoon spanning)... auto liep anders nog perfect toen ik hem weg zette om de druklager te vervangen!

Wie oh wie weet waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Degene die me kan helpen met het vinden van een oplossing is echt een held, het is hoog tijd dat ik er weer mee kan rijden :P

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door dennis12354 »

Wel alles daarna ontlucht via MES,

Vloeistof voor de pomp is nog voldoende aanwezig.

Pompstekker is goed aangesloten (een zoem tijdens openen van de deuren).

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door Schumi »

Er staat hierover voldoende informatie op dit forum... ;) even rustig door nemen :thumbup:

En altijd eerst met het MES " deze uitvoeren "Zelfregeling einde lijn service" uitvoeren..
En als je geen originele start motor hebt dan kan het zijn dat je deze dan niet helemaal goed hebt gecentreerd hebt zodat de het tand wieltje op de bendex niet goed ingrijpt op de tandkrans ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door dray »

Ik had dit probleem denk ik ook ,bij mij stond hij in z'n achteruit en ik kon hem niet in de N zetten met mijn pook.
Starten wilde ook niet .
Uit eindelijk met een uitlees bijv. M.e.s of what ever voor programma ,het programma valve control gebruikt en toen schakelde hij door de versnellingen heen .accu moet wel sterk genoeg zijn .
En daarna kon ik hem starten .

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door yellowstilo »

heb je de massakabel aan het blok terug gemonteerd ? Als je deze vergeet probeert de startmotor via de resterende dunne massaverbindingen te starten maar dat gaat niet lukken....

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door Renier »

Bedankt voor de tips, iedereen!

Massakabel naar het blok had ik weer terug gemonteerd ja.

Zal er de eerst volgende keer weer eens met MES tegenaan gaan, de vorige keer ging het volgens mij niet helemaal goed omdat de accu te ruk was daarvoor. Dashboard lampjes knipperde ook e.d., dat was bij het gebruik van een betere accu het geval ook niet.

Nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door EntonoX »

Alle selespeed connectoren goed terug aangesloten? Staat de bak mechanisch wel in de neutraal?
Fouten in systeem?

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door Renier »

Alle stekkers zitten er weer terug op, of de bak mechanisch in z'n neutral staat weet ik niet omdat ik niet precies weet hoe dat werkt bij de Selespeed maar ik neem aan van wel. Zou ik uiteraard ook kunnen testen voor de krukas proberen te draaien o.i.d.? Fouten in het systeem heb ik helaas niet de juiste software voor.

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door EntonoX »

MES software is een must zeker bij dit soort klussen. Ik gok dat de auto in de 1 is uitgezet en nu dus mechanisch in de 1 staat. Met MES software kun je dit zoals hier eerder is aangeven oplossen. Zonder kom je echt niet zover. Succes!

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Start niet na vervangen druklager?

Bericht door Renier »

EntonoX schreef:MES software is een must zeker bij dit soort klussen. Ik gok dat de auto in de 1 is uitgezet en nu dus mechanisch in de 1 staat. Met MES software kun je dit zoals hier eerder is aangeven oplossen. Zonder kom je echt niet zover. Succes!
Dank je, heb toch maar besloten om de officiele software aan te schaffen, was minder duur dan ik verwacht had... maar nu als ik iets probeer krijg ik dit:

Afbeelding

Ik moest de rem ingedrukt houden, op iets clicken en toestemming geven, en dan 20 seconden wachten o.i.d., geeft ie inplaats van dat ie iets doet al meteen deze melding...

Wie o wie komt mijn Stilo Abarth 2.4 20v Selespeed snel ophalen voor 5 euro en een vrijwaring voordat ik hem wegsleep en ergens in de hens zet??

Ik maak maar een grapje maar erg leuk is het eigenlijk niet meer.. misschien dat iemand wel eens een keertje zou willen komen kijken misschien zelfs wel tegen vergoeding mocht diegene me weer op gang kunnen helpen? Ik durf niet eens na te gaan hoe lang deze ellende nu al gaande is.. hoog tijd dat het eens een keertje afgemaakt kan worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten