Hee beste mensen,
Hopelijk weet een van de slimme kerels hier die veel van deze auto's weet wat het mogelijk zou kunnen zijn, ik heb namelijk een probleempje. Ik ben een hele tijd geleden begonnen met het vervangen van mijn druklager bij de Abarth en er is een hoop tussen gekomen en het heeft ook wel wat vertraging opgelopen (vanwege redenen) maar ik zou graag de auto weer eens rijdend willen hebben dus ik was eraan verder gegaan.
Druklager is vervangen enz., motor en bak hangen er weer in, alle kabels zijn weer aangesloten, maar als ik de auto probeer te starten lijkt het alsof ie hem probeerd rond te gooien maar er komt -totaal- geen beweging in... dacht eerst misschien is het de accu, al had ik hem een lange tijd aan de lader laten liggen, en heb het nu met meerdere accu's geprobeerd ook uit goed startende auto's maar tevergeefs... er komt gewoon totaal geen beweging in, verder lijkt alles te werken zover ik kon zien. Ook slaat de ventilator telkens aan, wat ik wel raar vind, aangezien de motor niet eens loopt en al helemaal niet ook maar een beetje op temperatuur is.. (koelsysteem moet nog gevuld worden zelfs). Het geluid wat uit de startmotor komt is dat van een elektromotor die niet rond kan omdat ie vast zit of teveel weerstand heeft (krijgt ook gewoon spanning)... auto liep anders nog perfect toen ik hem weg zette om de druklager te vervangen!
Wie oh wie weet waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Degene die me kan helpen met het vinden van een oplossing is echt een held, het is hoog tijd dat ik er weer mee kan rijden
Start niet na vervangen druklager Stilo Abarth
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Wel alles daarna ontlucht via MES,
Vloeistof voor de pomp is nog voldoende aanwezig.
Pompstekker is goed aangesloten (een zoem tijdens openen van de deuren).
Vloeistof voor de pomp is nog voldoende aanwezig.
Pompstekker is goed aangesloten (een zoem tijdens openen van de deuren).
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Er staat hierover voldoende informatie op dit forum... even rustig door nemen
En altijd eerst met het MES " deze uitvoeren "Zelfregeling einde lijn service" uitvoeren..
En als je geen originele start motor hebt dan kan het zijn dat je deze dan niet helemaal goed hebt gecentreerd hebt zodat de het tand wieltje op de bendex niet goed ingrijpt op de tandkrans
En altijd eerst met het MES " deze uitvoeren "Zelfregeling einde lijn service" uitvoeren..
En als je geen originele start motor hebt dan kan het zijn dat je deze dan niet helemaal goed hebt gecentreerd hebt zodat de het tand wieltje op de bendex niet goed ingrijpt op de tandkrans
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Ik had dit probleem denk ik ook ,bij mij stond hij in z'n achteruit en ik kon hem niet in de N zetten met mijn pook.
Starten wilde ook niet .
Uit eindelijk met een uitlees bijv. M.e.s of what ever voor programma ,het programma valve control gebruikt en toen schakelde hij door de versnellingen heen .accu moet wel sterk genoeg zijn .
En daarna kon ik hem starten .
Starten wilde ook niet .
Uit eindelijk met een uitlees bijv. M.e.s of what ever voor programma ,het programma valve control gebruikt en toen schakelde hij door de versnellingen heen .accu moet wel sterk genoeg zijn .
En daarna kon ik hem starten .
- yellowstilo
- Junior
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
heb je de massakabel aan het blok terug gemonteerd ? Als je deze vergeet probeert de startmotor via de resterende dunne massaverbindingen te starten maar dat gaat niet lukken....
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Bedankt voor de tips, iedereen!
Massakabel naar het blok had ik weer terug gemonteerd ja.
Zal er de eerst volgende keer weer eens met MES tegenaan gaan, de vorige keer ging het volgens mij niet helemaal goed omdat de accu te ruk was daarvoor. Dashboard lampjes knipperde ook e.d., dat was bij het gebruik van een betere accu het geval ook niet.
Nogmaals bedankt!
Massakabel naar het blok had ik weer terug gemonteerd ja.
Zal er de eerst volgende keer weer eens met MES tegenaan gaan, de vorige keer ging het volgens mij niet helemaal goed omdat de accu te ruk was daarvoor. Dashboard lampjes knipperde ook e.d., dat was bij het gebruik van een betere accu het geval ook niet.
Nogmaals bedankt!
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Alle selespeed connectoren goed terug aangesloten? Staat de bak mechanisch wel in de neutraal?
Fouten in systeem?
Fouten in systeem?
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Alle stekkers zitten er weer terug op, of de bak mechanisch in z'n neutral staat weet ik niet omdat ik niet precies weet hoe dat werkt bij de Selespeed maar ik neem aan van wel. Zou ik uiteraard ook kunnen testen voor de krukas proberen te draaien o.i.d.? Fouten in het systeem heb ik helaas niet de juiste software voor.
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
MES software is een must zeker bij dit soort klussen. Ik gok dat de auto in de 1 is uitgezet en nu dus mechanisch in de 1 staat. Met MES software kun je dit zoals hier eerder is aangeven oplossen. Zonder kom je echt niet zover. Succes!
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Dank je, heb toch maar besloten om de officiele software aan te schaffen, was minder duur dan ik verwacht had... maar nu als ik iets probeer krijg ik dit:EntonoX schreef:MES software is een must zeker bij dit soort klussen. Ik gok dat de auto in de 1 is uitgezet en nu dus mechanisch in de 1 staat. Met MES software kun je dit zoals hier eerder is aangeven oplossen. Zonder kom je echt niet zover. Succes!
Ik moest de rem ingedrukt houden, op iets clicken en toestemming geven, en dan 20 seconden wachten o.i.d., geeft ie inplaats van dat ie iets doet al meteen deze melding...
Wie o wie komt mijn Stilo Abarth 2.4 20v Selespeed snel ophalen voor 5 euro en een vrijwaring voordat ik hem wegsleep en ergens in de hens zet??
Ik maak maar een grapje maar erg leuk is het eigenlijk niet meer.. misschien dat iemand wel eens een keertje zou willen komen kijken misschien zelfs wel tegen vergoeding mocht diegene me weer op gang kunnen helpen? Ik durf niet eens na te gaan hoe lang deze ellende nu al gaande is.. hoog tijd dat het eens een keertje afgemaakt kan worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten