Als eerste, een Selespeed versnellingsbak is een gewone handgeschakelde versnellingsbak, alleen de bediening is geautomatiseerd.
Wat belangrijk is
- Goede accu
- Geen fouten in je motor ECU
- Geen fouten in je Selespeed ECU
Als aan deze voorwaarden voldaan zijn dan zou de procedure moeten starten.
Clutch drain
Deze procedure ontlucht alleen je koppelingsleiding van de koppelingsolenoid naar de koppelingscilinder in de bak. Je moet hierbij je selespeed pomp horen lopen, een pompend geluid vanuit het voorste solenoid, en olie in het reservoir zien bewegen.
Production/service final calibration
Deze procedure leert de schakelwegen in van alle solenoids (koppeling, even- en oneven versnellingen) hij leert als het ware wat de standen in mm moet zijn om een bepaalde versnelling in te schakelen (het zogenaamde H-profiel). Vooraf zal de koppeling ook 20 seconden worden ontlucht, daarna moeten alle versnellingen worden doorlopen.
Vraag aan jou
-Welke procedures heb je doorgelopen?
-Alleen de clutch drain?
-De rem heb je goed hard ingedrukt tijdens de test?
-Wat geeft het display aan? (welke versnelling geeft hij aan?)
Beantwoord even mijn vragen dan lopen we daarna de mogelijkheden verder door
Start niet na vervangen druklager Stilo Abarth
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Ik heb de clutch drain en de final calibration geprobeerd, beide geven ze dezelfde melding, heb de rem ook maximaal ingedrukt maar dat mocht niet baten helaas. Volgens de display staat de auto in N (neutraal).
Enorm bedankt voor het meedenken alvast in ieder geval
Enorm bedankt voor het meedenken alvast in ieder geval
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Alright, ik ben er vandaag maar eens weer mee bezig geweest want word ondertussen hoog tijd dat er weer eens vorderingen zijn...
Heb er een BMW waar ik weet dat de accu nog heel goed van is aan gehangen, draaiend nog wel, en dit i.c.m. goede startkabels scheen wel te helpen.. de radio deed het namelijk bijv. weer (op het feit dat ie om de zoveel seconden geen geluid meer had na, verder deed ie het wel, en de CD wisselaar telkens aan en uit sprong, wat voorheen nooit gebeurde..) en toen hing ik de laptop met de legale software die ik gekocht heb er weer aan en ik weet nu wat de oplossing is.
Namelijk: de auto ergens in een open gebied in de hens steken of als alternatief anders de auto in onderdelen verkopen als ik niet al te boos blijf, want word er schijtziek van ondertussen... weer PRECIES dezelfde melding en alles... ik zal jullie verder gescheld maar besparen maar Jezus Christus wat een klote computer/apparaat.
Kei leuke fijne en sportieve auto, toen ie het nog deed in ieder geval, echt toppie.. maar wat minder leuk is als (ik heb de maanden niet precies geteld) ik er nu ondertussen al ongeveer een jaar niks meer mee kan en ie maar half in de weg staat telkens in m'n garage. Maar goed, gezeik hebben jullie ook niks aan
Heb er een BMW waar ik weet dat de accu nog heel goed van is aan gehangen, draaiend nog wel, en dit i.c.m. goede startkabels scheen wel te helpen.. de radio deed het namelijk bijv. weer (op het feit dat ie om de zoveel seconden geen geluid meer had na, verder deed ie het wel, en de CD wisselaar telkens aan en uit sprong, wat voorheen nooit gebeurde..) en toen hing ik de laptop met de legale software die ik gekocht heb er weer aan en ik weet nu wat de oplossing is.
Namelijk: de auto ergens in een open gebied in de hens steken of als alternatief anders de auto in onderdelen verkopen als ik niet al te boos blijf, want word er schijtziek van ondertussen... weer PRECIES dezelfde melding en alles... ik zal jullie verder gescheld maar besparen maar Jezus Christus wat een klote computer/apparaat.
Kei leuke fijne en sportieve auto, toen ie het nog deed in ieder geval, echt toppie.. maar wat minder leuk is als (ik heb de maanden niet precies geteld) ik er nu ondertussen al ongeveer een jaar niks meer mee kan en ie maar half in de weg staat telkens in m'n garage. Maar goed, gezeik hebben jullie ook niks aan
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Zal toch wel iemand op dit forum een oplossing weten
Mischien heeft Mike (kaasjager) nog een idee
Greetz Marten
Mischien heeft Mike (kaasjager) nog een idee
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Dank je wel.Drunzy schreef:Zal toch wel iemand op dit forum een oplossing weten
Mischien heeft Mike (kaasjager) nog een idee
Greetz Marten
Zou het misschien aan de computer zelf kunnen liggen?? Of is er een manier om deze helemaal te hardresetten (dus zonder dit via de laptop te doen wat niet werkt)? Bij sommige auto's schijnt het te helpen om de plus en min pool een dagje tegen elkaar aan te laten liggen zodat ie zichzelf helemaal leeg trekt maar bij andere is dit juist weer riskant geloof ik...
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5362
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Heb je wel alles gecontroleerd....
Accu (deze MOET goed zijn)
De pomp...hoeveel bar druk genereerd deze???
Is te remlicht schakelaar oke...deze altijd preventief vervangen....is een storing bron in het selespeed circuit
Is de olie in het selespeed tankje oke..???
Wat voor storing(en) codes geeft hij in het MES...???
Voor de "zelfregeling einde-lijn service" uit
The Production/Service final calibration command results in the self-learning of the values relating to the gear engagement and selection positions and checks that the clutch plunger is regulated correctly. You are recommended to bleed the clutch before running this test. The test should be run if potentiometers, electrovalves, mechanical components or the whole actuation unit have been disassembled and reassembled or if the control unit has been replaced.
The conditions to run this procedure are:
- engine OFF
- no errors
- hydraulic pressure > 40 bar
- brake pedal pressed
NOTE: The operation lasts about 2 minutes.
Koppeling ontluchten
The test should be performed if tubes or components of the hydraulic circuit have been disassembled or reassembled. It should eliminate any air in the circuit. Clutch bleeding lasts about 20 seconds.
The following is necessary for proper execution of this function:
- engine off (Stop&Start function not active)
- keep the brake pedal pressed for the whole operation
- clutch actuator OK
- clutch position sensor OK
WARNING:
Keep the brake pedal pressed for the whole operation.
Accu (deze MOET goed zijn)
De pomp...hoeveel bar druk genereerd deze???
Is te remlicht schakelaar oke...deze altijd preventief vervangen....is een storing bron in het selespeed circuit
Is de olie in het selespeed tankje oke..???
Wat voor storing(en) codes geeft hij in het MES...???
Voor de "zelfregeling einde-lijn service" uit
The Production/Service final calibration command results in the self-learning of the values relating to the gear engagement and selection positions and checks that the clutch plunger is regulated correctly. You are recommended to bleed the clutch before running this test. The test should be run if potentiometers, electrovalves, mechanical components or the whole actuation unit have been disassembled and reassembled or if the control unit has been replaced.
The conditions to run this procedure are:
- engine OFF
- no errors
- hydraulic pressure > 40 bar
- brake pedal pressed
NOTE: The operation lasts about 2 minutes.
Koppeling ontluchten
The test should be performed if tubes or components of the hydraulic circuit have been disassembled or reassembled. It should eliminate any air in the circuit. Clutch bleeding lasts about 20 seconds.
The following is necessary for proper execution of this function:
- engine off (Stop&Start function not active)
- keep the brake pedal pressed for the whole operation
- clutch actuator OK
- clutch position sensor OK
WARNING:
Keep the brake pedal pressed for the whole operation.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
1 - Probeer de auto is vooruit te rollen. Lukt dit? dan staat hij inderdaad in de N anders staat hij toch in de versnelling.
2 - Controleer de bekabeling op de robot, alle stekkers op de juiste ventielen?
Meld je weer even met de antwoorden....
2 - Controleer de bekabeling op de robot, alle stekkers op de juiste ventielen?
Meld je weer even met de antwoorden....
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Schumi schreef:Heb je wel alles gecontroleerd....
Accu (deze MOET goed zijn)
De pomp...hoeveel bar druk genereerd deze???
Is te remlicht schakelaar oke...deze altijd preventief vervangen....is een storing bron in het selespeed circuit
Is de olie in het selespeed tankje oke..???
Wat voor storing(en) codes geeft hij in het MES...???
Voor de "zelfregeling einde-lijn service" uit
The Production/Service final calibration command results in the self-learning of the values relating to the gear engagement and selection positions and checks that the clutch plunger is regulated correctly. You are recommended to bleed the clutch before running this test. The test should be run if potentiometers, electrovalves, mechanical components or the whole actuation unit have been disassembled and reassembled or if the control unit has been replaced.
The conditions to run this procedure are:
- engine OFF
- no errors
- hydraulic pressure > 40 bar
- brake pedal pressed
NOTE: The operation lasts about 2 minutes.
Koppeling ontluchten
The test should be performed if tubes or components of the hydraulic circuit have been disassembled or reassembled. It should eliminate any air in the circuit. Clutch bleeding lasts about 20 seconds.
The following is necessary for proper execution of this function:
- engine off (Stop&Start function not active)
- keep the brake pedal pressed for the whole operation
- clutch actuator OK
- clutch position sensor OK
WARNING:
Keep the brake pedal pressed for the whole operation.
Ik heb er nu een overkill accu los aan gehangen waarvan ik weet dat ie echt helemaal goed en in orde is (uit m'n pa z'n BMW 530d, redelijk nieuwe accu, zelf nieuw ingehangen toen), dit brengt geen verandering met zich mee.
Kan een aantal dingen uitvoeren via MultiECUScan, zoals bijv. alle vier de speakers afzonderlijk aansturen, behalve dan het gene wat ik moet doen om de auto weer aan het schakelen en lopen te krijgen....
Hoe controleer ik de hoeveelheid bar die erop staat?
De remlicht schakelaar is gewoon in orde, heb ik nog eens extra gecontroleerd voor de zekerheid.
Het resevoir van de Selespeed olie zit bijna helemaal vol.
Hij geeft een hele boel storingen... heb de uitdruk niet bij me helaas, heb de laptop voortaan maar daar gelaten gezien hoe vaak ik er mee bezig ben.
1. De assen en wielen heb ik nog niet terug gezet, ik wil eerst zien dat ie werkt voordat ik dat alles terug ga bouwen voordat alles er weer onderuit en uit elkaar moet... maar hij staat wel in z'n vrij, toen de bak er nog af was heb ik dit vast kunnen stellen.EntonoX schreef:1 - Probeer de auto is vooruit te rollen. Lukt dit? dan staat hij inderdaad in de N anders staat hij toch in de versnelling.
2 - Controleer de bekabeling op de robot, alle stekkers op de juiste ventielen?
Meld je weer even met de antwoorden....
2. Yep, daar heb ik ook niet aan gezeten, de individuele stekkers per ventiel, die heb ik met een centrale stekker los gehaald.
Dat ik hier telkens maar krankzinniger van word hoef ik jullie denk ik niet opnieuw te vertellen...
Ik ben wederom geheel ten einde raad, is er echt niet iemand die eventueel een keertje zou willen komen kijken in Geldrop (ligt tegen Eindhoven aan)?? Ik kan er eventueel wel wat tegenover zetten, voor de gouden tip o.i.d. die aan dit hele gebeuren een eind kan maken, wat het zou namelijk een verschrikkelijk grote opluchting zijn na al deze frustratie.
Of misschien iemand die weet waar ik hem eventueel naar toe zou kunnen brengen indien nodig?? Of zou kunnen vragen of ze een keertje langs willen komen?? Aangezien de auto niet rolbaar is... of ik kan er eerst voor zorgen dat ie weer rolbaar is, of op een aanhanger zetten en meenemen indien nodig.
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
Je zou Yellowstilo kunnen proberen die woont volgens mij die kant op
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Start niet na vervangen druklager?
En je heb je ook met valve control gespeeld ?
En weet je 100% zeker dat hij in de N staat ?
En weet je 100% zeker dat hij in de N staat ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten