Blaaskracht / warmte verwarming

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Blaaskracht / warmte verwarming

Bericht door EntonoX »

Geen idee, ik heb de actuators er altijd zo afgehaald. Het is te doen als je een rateltje met een torx bitje hebt, maar dan nog is het een rot klusje. Je kan proberen of je de hele plaat eraf kan halen, of dat makkelijker is met terugzetten kan ik je niet vertellen.

Gebruikersavatar
pier
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
Registration: 31-nf-nt
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: drachten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Blaaskracht / warmte verwarming

Bericht door pier »

Ontluchten kan ook helpen :roll:
(ontluchters zitten tegen schutbord - motorruimte)

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Blaaskracht / warmte verwarming

Bericht door djacco »

pier schreef:Ontluchten kan ook helpen :roll:
(ontluchters zitten tegen schutbord - motorruimte)
Kan je uitleggen hoe je dat doet?

Gebruikersavatar
MaxAuto
Junior
Junior
Berichten: 150
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
Registration: 79-RT-NK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Blaaskracht / warmte verwarming

Bericht door MaxAuto »

Even een update,

Heb de actuators aan de bestuurderskant (de 2 bovenste) er vandaag afgehaald met torx sleuteltjes, simpel weg rot werk om te doen door tekort aan ruimte. De motors waren nog in prima staat, alleen de witte nokken waren afgebroken. Ben naar een fiat garage geweest en die hadden ze wonderbaarlijk nog liggen. Nokjes overgezet en de boel weer terug geplaatst. Test rondje gedaan en het werkte nog niet naar behoren. Vervolgens nog eens de reset procedure gedaan door de 2 knopjes van Auto en Mono ingedrukt te houden. Nogmaals de gewenste luchtrichting uitproberen en ahyeah, het werkt.

Komende dagen alles maar even in de gaten houden of alles ook blijft werken, zo niet geef ik de moed op en koop ik wel een houtkachel voor op de achterbank.

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Blaaskracht / warmte verwarming

Bericht door EntonoX »

Mooi dat het werkt, alleen denk ik dat je als nog de actuators moet gaan vervangen. De weerstanden hierin gaan verlopen wat als resultaat heeft dat de motor te ver door wil draaien en de verbindingsbus tegen de aanslag drukt waardoor deze breekt.
Mijn advies is dan altijd zowel de actuators als de verbindingsnok te vervangen.

Gebruikersavatar
pier
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
Registration: 31-nf-nt
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: drachten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Blaaskracht / warmte verwarming

Bericht door pier »

Vooral na het vervangen van de thermostaat kun je het koelsysteem eenvoudig ontluchten.
In de toevoer en retourslang van de verwarming zitten net voor het schutbord 2 ontluchters. (in motorruimte)
Met een platte schroevendraaier draai je schroeven een voor een voorzichtig een klein beetje open. Als je gesisss hoort is dat lucht en wacht je tot er koelvloeistof uitkomt. Dan draai je schroef weer vast. Komt er meteen koelvloeistof dan zit er geen lucht meer in.

Ontlucht met de motor op bedrijfstemperatuur en met de kachel op maximaal.

successo :thumbup:

Gebruikersavatar
Kevinftw
Beginner
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: ma okt 29, 2018 2:06 pm
Registration: 98-LN-DZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Geen blaaslucht voorruit

Bericht door Kevinftw »

Hey,

Volgende probleem:
Er komt geen lucht door de roosters die direct onder de voorruit zitten. Bij uitlees gaf die iets aan met een motortje? Wat houd dit precies in en is dit makkelijk te vervangen/repareren?

Groetjesss

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Geen blaaslucht voorruit

Bericht door kaasjager »

Kevinftw schreef:Hey,

Volgende probleem:
Er komt geen lucht door de roosters die direct onder de voorruit zitten. Bij uitlees gaf die iets aan met een motortje? Wat houd dit precies in en is dit makkelijk te vervangen/repareren?

Groetjesss
Vaak betekend dat dat het plastic nok van de motor is afgebroken.
Deze is te vervangen door het motortje te verwijderen en de nok te vervangen.

Gebruikersavatar
Kevinftw
Beginner
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: ma okt 29, 2018 2:06 pm
Registration: 98-LN-DZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Geen blaaslucht voorruit

Bericht door Kevinftw »

kaasjager schreef:
Kevinftw schreef:Hey,

Volgende probleem:
Er komt geen lucht door de roosters die direct onder de voorruit zitten. Bij uitlees gaf die iets aan met een motortje? Wat houd dit precies in en is dit makkelijk te vervangen/repareren?

Groetjesss
Vaak betekend dat dat het plastic nok van de motor is afgebroken.
Deze is te vervangen door het motortje te verwijderen en de nok te vervangen.
Hey,
Ik ben een leek dus heb geen flauw idee waar ik dat moet zoeken en of dat te doen is voor mij . En het lijkt me wel dat het dat is ja. De rest doet het gewoon

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Geen blaaslucht voorruit

Bericht door kaasjager »

Kevinftw schreef:
kaasjager schreef:
Kevinftw schreef:Hey,

Volgende probleem:
Er komt geen lucht door de roosters die direct onder de voorruit zitten. Bij uitlees gaf die iets aan met een motortje? Wat houd dit precies in en is dit makkelijk te vervangen/repareren?

Groetjesss
Vaak betekend dat dat het plastic nok van de motor is afgebroken.
Deze is te vervangen door het motortje te verwijderen en de nok te vervangen.
Hey,
Ik ben een leek dus heb geen flauw idee waar ik dat moet zoeken en of dat te doen is voor mij . En het lijkt me wel dat het dat is ja. De rest doet het gewoon

Ze zitten wel op een lastige plek, onder je dashboard.
Het is opzicht wel zelf te doen als je een beetje handig bent.
Volgens mij staat er ergens op het forum wel een beschrijving

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten