[GESLOTEN] Nieuwe radio?

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gesloten
Gebruikersavatar
Fiatpower
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za dec 27, 2014 4:12 pm
Registration: 94-TZ-SB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Wieringerwaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

[GESLOTEN] Nieuwe radio?

Bericht door Fiatpower »

Een vraagje. Toen ik mijn auto kocht zat er geen radio in. Heb voor nu een 'losse' radio erin die ook gewoon past, maar zit toch wel te twijfelen aan zo'n ingebouwde radio (die er standaard in hoort). Ben echter wel een voorstander van USB en/of SD en/of AUX aansluiting zodat ik toch gewoon mijn eigen muziek kan draaien. Maar ik heb nog niet bijster veel kunnen vinden op internet behalve de standaard af-frabieks radio. Wie weet waar je zoiets kan kopen en hoe duur dat gaat kosten? Hoeft niet persé het duurste merk te kijken, of überhaupt met een merk, als het maar werkt.
En ik heb nog een vraagje, maar misschien hoort hij hier niet thuis. Als ik mijn radio harder zet dat stopt de muziek, vermoedelijk maak rechts voor dan contact want ik heb wat met de instellingen gespeeld (je fader) en toen bleek dus dat rechts voor de boosdoener is. Wie weet hoe je die boxen los kan halen? En achterin ligt een actieve subwoofer (links, die dikke box) maar die hoor je nauwlijks. Is dat nog te veranderen? En hoe kan je die kunststof kap loshalen om die boxen los te maken?

Vr. Gr. Cor.
Laatst gewijzigd door Gagen op wo jan 31, 2018 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Stilo Rancilo - 1.6 16V - Supersprint einddemper - Volgas

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio?

Bericht door Ecniv »

Fiatpower schreef:Een vraagje. Toen ik mijn auto kocht zat er geen radio in. Heb voor nu een 'losse' radio erin die ook gewoon past, maar zit toch wel te twijfelen aan zo'n ingebouwde radio (die er standaard in hoort). Ben echter wel een voorstander van USB en/of SD en/of AUX aansluiting zodat ik toch gewoon mijn eigen muziek kan draaien. Maar ik heb nog niet bijster veel kunnen vinden op internet behalve de standaard af-frabieks radio. Wie weet waar je zoiets kan kopen en hoe duur dat gaat kosten? Hoeft niet persé het duurste merk te kijken, of überhaupt met een merk, als het maar werkt.
En ik heb nog een vraagje, maar misschien hoort hij hier niet thuis. Als ik mijn radio harder zet dat stopt de muziek, vermoedelijk maak rechts voor dan contact want ik heb wat met de instellingen gespeeld (je fader) en toen bleek dus dat rechts voor de boosdoener is. Wie weet hoe je die boxen los kan halen? En achterin ligt een actieve subwoofer (links, die dikke box) maar die hoor je nauwlijks. Is dat nog te veranderen? En hoe kan je die kunststof kap loshalen om die boxen los te maken?

Vr. Gr. Cor.
Dat zijn een hoop vragen Cor ;)

Als je iets met een usb aux of elke andere aansluiting behalve CD wilt heb je 2 opties:

1) Je koopt een fabriekunit met een yatour of een soortgelijk apparaat (zoek maar op het forum zijn genoeg topics over), dan kan de NAV+ maar dat betekend dat je wel even flink aan het klussen moet om dat allemaal werkend te krijgen. Voordeel is wel dat het uiteraard allemaal mooi bij je interieur past. Hierbij kan je trouwens het beste zoeken op Ebay let wel op dat de code erbij zit anders moet je daar achteraf weer achteraan.
2) Zet het idee uit je hoofd :lol:

Wat betreft de kap die haal je los door alle schroeven aan de binnenkant van je portier los te halen; uit m`n hoofd zitten er 4 helemaal onderop dan nog 2 door de balkjes van het "rommelbakje" daarboven en nog 1 achter de ontgrendeling van je deur. Let wel op dat er dan nog van die mooie (Lees: uiterst breekbare) plastic pluggen zitten om alles op z`n plek te houden, dus trek m met beleid naar voren en dan als die goed los zit kan je hem omhoog halen om hem te verwijderen let wel op dat je kabels en dergelijke even los haalt ;)

Als je dan eenmaal bij de boxen bent dan kan je ze los halen met behulp van een schroenvendraaier en het stekkertje los maken.

De subwoofer kan je op de fabrieksunits naar mijn weten niet apart regelen dus dat kan alleen door de bas op te draaien op een aftermarket moet dit denk ik wel te doen zijn met wat sleutelwerk.

Mocht het zo zijn dat een van die boxen (of allemaal) de boosdoener zijn ik heb hier van allemaal nog een exemplaar liggen (excl. sub) dus dat verkooppunt hoef je dan niet ver te zoeken :thumbup:

Ik hoop dat je hiermee vooruit kunt succes.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio?

Bericht door Ecniv »

Ecniv schreef:
Fiatpower schreef:Een vraagje. Toen ik mijn auto kocht zat er geen radio in. Heb voor nu een 'losse' radio erin die ook gewoon past, maar zit toch wel te twijfelen aan zo'n ingebouwde radio (die er standaard in hoort). Ben echter wel een voorstander van USB en/of SD en/of AUX aansluiting zodat ik toch gewoon mijn eigen muziek kan draaien. Maar ik heb nog niet bijster veel kunnen vinden op internet behalve de standaard af-frabieks radio. Wie weet waar je zoiets kan kopen en hoe duur dat gaat kosten? Hoeft niet persé het duurste merk te kijken, of überhaupt met een merk, als het maar werkt.
En ik heb nog een vraagje, maar misschien hoort hij hier niet thuis. Als ik mijn radio harder zet dat stopt de muziek, vermoedelijk maak rechts voor dan contact want ik heb wat met de instellingen gespeeld (je fader) en toen bleek dus dat rechts voor de boosdoener is. Wie weet hoe je die boxen los kan halen? En achterin ligt een actieve subwoofer (links, die dikke box) maar die hoor je nauwlijks. Is dat nog te veranderen? En hoe kan je die kunststof kap loshalen om die boxen los te maken?

Vr. Gr. Cor.
Dat zijn een hoop vragen Cor ;)

Als je iets met een usb aux of elke andere aansluiting behalve CD wilt heb je 2 opties:

1) Je koopt een fabriekunit met een yatour of een soortgelijk apparaat (zoek maar op het forum zijn genoeg topics over), dan kan de NAV+ maar dat betekend dat je wel even flink aan het klussen moet om dat allemaal werkend te krijgen. Voordeel is wel dat het uiteraard allemaal mooi bij je interieur past. Hierbij kan je trouwens het beste zoeken op Ebay let wel op dat de code erbij zit anders moet je daar achteraf weer achteraan. een gemiddelde yatour kost ongeveer tussen de €100 & €150 de unit denk ik ongeveer het zelfde maar dat is echt een schatting.
2) Zet het idee uit je hoofd :lol:

Wat betreft de kap die haal je los door alle schroeven aan de binnenkant van je portier los te halen; uit m`n hoofd zitten er 4 helemaal onderop dan nog 2 door de balkjes van het "rommelbakje" daarboven en nog 1 achter de ontgrendeling van je deur. Let wel op dat er dan nog van die mooie (Lees: uiterst breekbare) plastic pluggen zitten om alles op z`n plek te houden, dus trek m met beleid naar voren en dan als die goed los zit kan je hem omhoog halen om hem te verwijderen let wel op dat je kabels en dergelijke even los haalt ;)

Als je dan eenmaal bij de boxen bent dan kan je ze los halen met behulp van een schroenvendraaier en het stekkertje los maken.

De subwoofer kan je op de fabrieksunits naar mijn weten niet apart regelen dus dat kan alleen door de bas op te draaien op een aftermarket moet dit denk ik wel te doen zijn met wat sleutelwerk.

Mocht het zo zijn dat een van die boxen (of allemaal) de boosdoener zijn ik heb hier van allemaal nog een exemplaar liggen (excl. sub) dus dat verkooppunt hoef je dan niet ver te zoeken :thumbup:

Ik hoop dat je hiermee vooruit kunt succes.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Fiatpower
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za dec 27, 2014 4:12 pm
Registration: 94-TZ-SB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Wieringerwaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nieuwe radio?

Bericht door Fiatpower »

Oké dat is dus nog een flink klusje om dat te doen. Ben helaas niet zo handig om die radio helemaal om te bouwen dus dat wordt wel even op Ebay speuren en ook met een code :mrgreen:

Ik ga maar eerst even de Stilo voor de apk gooien, en dan kijken we wel even voor de boxen ;). Denk dat we er wel over uit komen! Ik stuur je wel even een pb ;)
Stilo Rancilo - 1.6 16V - Supersprint einddemper - Volgas

Gebruikersavatar
stijntje
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 5:45 pm
Registration: 62-lx-fv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: malden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

nieuwe radio

Bericht door stijntje »

hey iedereen,

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een fiat stilo 1.6 16v active uit 2003.
Via via heb ik een pioneer avh-x3600dab radio kunnen overkopen, maar krijg hem helaas nog niet werkend. Daarom vroeg ik mij af of iemand hier meer verstand van heeft want elektronica is niet mijn sterkste kant. Ik vermoed zelf dat ik een andere verloop nodig maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. :roll:
De ene laatste foto is van me bekabeling die op mijn standaard radio was aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: nieuwe radio

Bericht door Ecniv »

Je gaat zoieso een verloop nodig hebben voor die antenne dat kan ik zo zien, wat betreft je stroom moet je even de connectoren verzetten rood op rood en dan geel op zwart (Uit m`n hoofd). Let echter wel op dat je `m bij de Stilo wel met de hand aan en uit moet zetten want de geschakelde plus komt uit de CANBUS wil je dat werkend krijgen dan zal je een aparte draad moeten trekken. http://www.fiatforum.com/stilo-guides/1 ... tent_start

Succes :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten