MP3 afspelen met Connect Nav+

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

Iemand ervaring met de specifieke eisen waaraan een mp3 cd moet voldoen? Ik heb inmiddels 2 verschillende cd's gemaakt maar geen ervan werkt.
Mogen de nummers echt totaal geen spaties bevatten? :crazy:

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

sele schreef:In principe is de nav gemaakt om data te lezen en geen audio. :(
Volgens de handleiding biedt hij mp3 ondersteuning, maar inmiddels 3 cd's verder nog steeds een error :evil:

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Schumi »

Misschien de CD eerst formateren.. :o
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

Schumi schreef:Misschien de CD eerst formateren.. :o
Ik zal het proberen, in principe zijn ze dat al maar wellicht is het de gouden tip :thumbup:

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

sele schreef:Zie onderstaande (eerlijk gejat :oops: )



Ik heb de oplossing gevonden. Na ontvangst van mijn nieuwe connectnav boekje (ik had tijdelijk een oude omdat de nieuwe niet geleverd was) ben ik achter de eisen van de mp3 gekomen.

Zo wordt er het volgende vermeld wat ik niet eerder wist:
- maximaal 20 tekens gebruiken
- geen spaties, ' , en ( , )
- alleen te horen in de 44 kHz band met ik geloof 128 kb/s t/m 320 kb/s (CD kwaliteit) en in de 22 kHz band alleen op iets van 66 kb/s
- maximaal 4 mapstructuren diep

Ik vond het vreemd dat de meeste mp3's het wel deden, of enkele na. Nu blijkt dat de mp3's die niet wilden werken opgenomen waren in de 48 kHz band (DVD kwaliteit)......en dus niet konden worden afgespeeld.

Ik heb alles via het programma 'audioconverter' omgezet naar 44 kHz en 128 kb/s en voila.....ALLES werkt!!!

Daarnaast alles met MP3GAIN in dB verlaagd tot net onder de 90 dB en voila.....ALLES draait als een tierelier....geen piepjes, geen kraakjes en geen errors meer!!!
Top Bedankt :thumbup: ik ga hier even mee stoeien, ik ben inmiddels 10 cd's verder en geen ervan werkt.... :?
Nu is het wel zo dat de info in het boekje niet helemaal correct is, hierin staat dat je de CD moet branden als Data in een ISO9660 format alleen dan mogen er niet meer dan 8 tekens gebruikt worden voor de titel in tegen stelling tot de 20 waar de handleiding het over heeft.
Wel een aantal reacties gevonden van mensen waar het uiteindelijk is gelukt met NERO maar die draait niet op een Mac dus daar heb ik niets aan.....

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

sele schreef:Ik hoop dat het lukt. Voor mij is het abacadabra :geek:
Inmiddels de twee programma's gebruikt en alles aangepast zoals beschreven, nu kan ik niks meer want mijn schijfjes zijn op :evil:
Morgen maar weer verder knoeien :D Dat er nooit eerder iemand tegen dit probleem is opgelopen?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Schumi »

Omdat de meest niet meer met de CD in de Nav werken...of een aparte cd wisselaar hebben of usb mogelijkheid.. :o
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

Schumi schreef:Omdat de meest niet meer met de CD in de Nav werken...of een aparte cd wisselaar hebben of usb mogelijkheid.. :o
Daar heb je een punt ;) Maar het zit erop dus ik wil het aan de praat krijgen ook :angel:

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Groschl »

Ed-stilo schreef:
Schumi schreef:Omdat de meest niet meer met de CD in de Nav werken...of een aparte cd wisselaar hebben of usb mogelijkheid.. :o
Daar heb je een punt ;) Maar het zit erop dus ik wil het aan de praat krijgen ook :angel:
Nobel streven, denk alleen dat je je tijd en energie beter in een Yatour of ander alternatief kan steken.
De CD wisselaaar is tenslotte ook maar een erg traag dingetje.
Daarbij vond ik het vervelend dat de navigatie niet meer werkt als je de CD eruit haalt maar goed, die heb je natuurlijk niet altijd nodig.

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

Groschl schreef:
Ed-stilo schreef:
Schumi schreef:Omdat de meest niet meer met de CD in de Nav werken...of een aparte cd wisselaar hebben of usb mogelijkheid.. :o
Daar heb je een punt ;) Maar het zit erop dus ik wil het aan de praat krijgen ook :angel:
Nobel streven, denk alleen dat je je tijd en energie beter in een Yatour of ander alternatief kan steken.
De CD wisselaaar is tenslotte ook maar een erg traag dingetje.
Daarbij vond ik het vervelend dat de navigatie niet meer werkt als je de CD eruit haalt maar goed, die heb je natuurlijk niet altijd nodig.
Yatour zat ik ook al naar te kijken, indien het echt niet lukt dan wordt dat het (maar ik geef niet snel op) en zodra het werkt vind ik het niet leuk meer en dan komt er waarschijnlijk toch een yatour :lol:
De navigatie kan ik helaas ook niet gebruiken de vorige eigenaar is niet zo aardig geweest om de cd achter te laten evenals de Hoedenplank hoes :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten