MP3 afspelen met Connect Nav+

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

Het is nogal omslachtig, je hebt er 3 programma's voor nodig. Weet niet of ik die hier mag vermelden maar volgens mij zijn het freeware programmaatjes.
Eerst gebruik je een programma om de waardes van de MP3 aan te passen naar 128 kbps en 44 khz.
Vervolgens gebruik je een programma om de db' s aan te passen naar onder de 90, 89db
Dan als laatst gebruik je een programma om de namen van de mp3s aan te passen naar de vele restricties van Connect.

Vervolgens gewoon branden met windows verkenner of Nero en hij speelt alles keurig af. Ik kreeg als tip om geen mappen te maken maar ik vindt dit zelf erg onhandig dus zodra mijn Stilo weer van de brug af is maak ik een mp3 cd met mappen om te testen of dat ook werkt.

Gebruikersavatar
Basie
Junior
Junior
Berichten: 147
Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
Registration: 60JVHZ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Mierlo
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Basie »

Ed-stilo schreef:Het is nogal omslachtig, je hebt er 3 programma's voor nodig. Weet niet of ik die hier mag vermelden maar volgens mij zijn het freeware programmaatjes.
Eerst gebruik je een programma om de waardes van de MP3 aan te passen naar 128 kbps en 44 khz.
Vervolgens gebruik je een programma om de db' s aan te passen naar onder de 90, 89db
Dan als laatst gebruik je een programma om de namen van de mp3s aan te passen naar de vele restricties van Connect.

Vervolgens gewoon branden met windows verkenner of Nero en hij speelt alles keurig af. Ik kreeg als tip om geen mappen te maken maar ik vindt dit zelf erg onhandig dus zodra mijn Stilo weer van de brug af is maak ik een mp3 cd met mappen om te testen of dat ook werkt.
Wat is het nut van het aanpassen van de kbps en khz en de db?
Wat zijn de restricties voor de namen van de mp3's?

Verwijderde gebruiker 644
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: MP3 afspelen met Connect Nav+

Bericht door Verwijderde gebruiker 644 »

Basie schreef:
Ed-stilo schreef:Het is nogal omslachtig, je hebt er 3 programma's voor nodig. Weet niet of ik die hier mag vermelden maar volgens mij zijn het freeware programmaatjes.
Eerst gebruik je een programma om de waardes van de MP3 aan te passen naar 128 kbps en 44 khz.
Vervolgens gebruik je een programma om de db' s aan te passen naar onder de 90, 89db
Dan als laatst gebruik je een programma om de namen van de mp3s aan te passen naar de vele restricties van Connect.

Vervolgens gewoon branden met windows verkenner of Nero en hij speelt alles keurig af. Ik kreeg als tip om geen mappen te maken maar ik vindt dit zelf erg onhandig dus zodra mijn Stilo weer van de brug af is maak ik een mp3 cd met mappen om te testen of dat ook werkt.
Wat is het nut van het aanpassen van de kbps en khz en de db?
Wat zijn de restricties voor de namen van de mp3's?
Het aanpassen van het aantal kbps en khz is mij ook niet helemaal duidelijk waarom dit speciaal 128 om 44 moet zijn. Wat ik wel weet is dat hij ze beter af kan spelen als ze allemaal dezelfde waardes hebben, zou het aantal kbps lager zijn dan 128 dan schijnt hij er ook weer moeilijkheden mee te hebben (volgens de instructies)
Je kan volgens mij ook best kiezen voor een hoger kbps maar ik heb puur een how to opgevolgd en ben al blij dat het eindelijk werkt.

De db's pas je aan omdat er anders clipping kan ontstaan, dan kan er een tik ontstaan bij hoge tonen.


De restricties waar de namen van de mp3's aan moeten voldoen zijn er nog al wat, zo mogen de namen niet langer zijn dan 20 tekens, geen spaties bevatten en geen leestekens. Ook staat in de handleiding dat je alleen op ISO9660 kan branden maar dit is gelukkig niet het geval.
De how to die ik heb gevolgd maakt van alle namen gewoon nummers een nadeel hiervan vind ik dat je dan geen tekst ziet in je scherm alleen een nummer, nu is dat niet zo erg maar vind het ook wel leuk als je kan zien wie en wat het nummer is dus hier ga ik nog even mee stoeien maar eerst andere zaken aan mijn Stilo oplossen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten