Navi upgraden naar NIT G2

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Turbo-man
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: di dec 16, 2014 3:37 pm
Registration: 04lhgv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Arnhem
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Navi upgraden naar NIT G2

Bericht door Turbo-man »

Ik kwam dit tegen op autoweek. De Fiat Croma tot 2007 gebruikt dezelde kaarten als Stilo. Na 2007 gaat navi Croma over op NIT G2. Volgens een Croma eigenaar heeft hij zijn navigatie-systeem van NIT G1 naar NIT G2 laten upgraden waardoor hij dus de nieuwere kaarten van 2014 kan gebruiken nu.

Iemand hiermee bekend?

Zie onderstaande post op forum:

Wat betreft de navigatie/kaarten: ze zijn er wel degelijk van later dan 2010, maar om deze te kunnen gebruiken moet de zogeheten 'firmware' waarop de Connect Nav+ draait worden geupdated van 'NIT G1' naar 'NIT G2'. Ikzelf heb dit, met een beetje handigheid en kennis van computers, zelf gedaan, maar anders laten uitvoeren door dealer. Leuk detail: de kaarten van de 'Connect RT3 G2' van o.a. Peugeot en de Fiat Ulysse werken ook met de Connect Nav+ met de nieuwe firmware. Deze zijn er bovendien van later dan 2010, waardoor ik toch nieuwe kaarten kon gebruiken op de Croma. Ik rijd momenteel rond met kaarten van 2013/2014.

Zie ook alfa forum, link
http://www.alfaforum.nl/forum/archive/i ... 30246.html

Groeten
Turbo-man

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Navi upgraden naar NIT G2

Bericht door kaasjager »

Werkt niet op de nav van een stilo helaas

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Navi upgraden naar NIT G2

Bericht door EntonoX »

De hardware van de Stilo Connect Nav NIT G1 is anders als de NIT G2. Dus de update zal niet gaan werken. De NIT G1 modellen die later werden toegepast in de Croma, Bravo, Alfa, Lancia, etc. Zijn al hardwarematig anders en kunnen wel ge-update worden met de G2 Frimware.

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een Connect nav+ uit een Stilo met bouwjaar 2007 wel ge-update kon worden omdat deze al hardwarematig anders zou zijn. Maar dan de vraag vind maar eens een Connect Nav+ uit 2007....

Het systeem is overigens goed dichtgespijkerd, theoretisch zou je bijvoorbeeld een Linux distro kunnen maken geschikt voor de SH4 processor in de Connect Nav+ echter is dit geen krachtige processor en is het beschikbare geheugen ook niet groot. Waarschijnlijk dat daarom ook de update niet voor deze serie geschikt is gemaakt. En dan komt er nog de nodige kennis bij kijken voor de hardware-/ software aansturing (JTAG debugger, etc.)

De enige mogelijkheid om bij de tijd te blijven is een unit uit china halen die in de plek van de Connect Nav+ valt. (zie fiatforum.com/stilo) Echter zijn de ervaringen daar nou ook weer niet super mee. Als laatste kun je nog een 2 din front inbouwen en daarin een mooie 2Din Android radio in plaatsen. Qua functies ideaal, echter is het qua uiterlijk weer niet 'je-van-het'.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Navi upgraden naar NIT G2

Bericht door Ecniv »

Wat niet is kan nog komen hé Entonox ;)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Navi upgraden naar NIT G2

Bericht door paul »

Het blijkt dus een hele klus te zijn. Maar als mijn navigatie de straat niet kent waar ik zou moeten zijn, heb ik altijd nog mijn mobiele telefoon.
een alternatief als in een buurt moet zijn jonger dan 5-6 jaar en veel simpeler.
want wees eens eerlijk, hoe vaak heb je echt je navigatie nodig?
Paul.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten