Nav+ met Yatour

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door PetervdHam »

Hallo allemaal,

zoals veel andere Stilo-eigenaren, ben ik op zoek gegaan naar een AUX-oplossing. Na een beetje rondkijken, vooral hier op het forum, komen twee goede opties naar boven. Yatour en Loudlink.

Is er zo aan te geven welke van de twee het beste werkt en/of minste problemen geeft?

//Peter

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door Ecniv »

De meeste gaan naar mijn weten voor de yatour, echter qua kwaliteit is de loudlink mijninziens de betere.

Echter zie ik dat je een 1.2 hebt en dus niet over de nav+ beschikt, in dit geval zou ik persoonlijk gewoon voor een mooie aftermarket oplossing gaan.

Voor die €100 a €150 heb je al hele mooie radio`s die veel meer mogelijkheden bieden dan de yatour ;)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door PetervdHam »

Ecniv schreef:De meeste gaan naar mijn weten voor de yatour, echter qua kwaliteit is de loudlink mijninziens de betere.

Echter zie ik dat je een 1.2 hebt en dus niet over de nav+ beschikt, in dit geval zou ik persoonlijk gewoon voor een mooie aftermarket oplossing gaan.

Voor die €100 a €150 heb je al hele mooie radio`s die veel meer mogelijkheden bieden dan de yatour ;)
Oh, maar ik heb hem echt enkel nodig om een SD-kaartje of AUX aan te sluiten. Verder mis ik niks aan de standaardradio die erin zit. Daar is een van de twee toch ook prima voor??

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 596
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door japioo »

Hoi Peter,
Ik zou in dit geval toch voor een aftermarket radio gaan, tegenwoordig zeer betaalbaar en vaak inclusief USB, AUX, Bluetooth en DAB+
DAB+ is zeker iets om rekening mee te houden voor de toekomst.
Ouwe lxxl misschien maar radio 5 is toch maar wel de eerste publieke zender die uit de ether is en ik vrees
dat er toch wel snel meer zullen volgen.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door Ecniv »

PetervdHam schreef:
Ecniv schreef:De meeste gaan naar mijn weten voor de yatour, echter qua kwaliteit is de loudlink mijninziens de betere.

Echter zie ik dat je een 1.2 hebt en dus niet over de nav+ beschikt, in dit geval zou ik persoonlijk gewoon voor een mooie aftermarket oplossing gaan.

Voor die €100 a €150 heb je al hele mooie radio`s die veel meer mogelijkheden bieden dan de yatour ;)
Oh, maar ik heb hem echt enkel nodig om een SD-kaartje of AUX aan te sluiten. Verder mis ik niks aan de standaardradio die erin zit. Daar is een van de twee toch ook prima voor??
Dat is zeker genoeg dat is ook het punt niet voor mij om een ander advies te geven dan wat je wenst uit te voeren ;)

Het punt is (wat japioo ook al aangeeft) dat de mogelijkheden die je hebt bij de standaardradio tov een aftermarket gewoon veel groter en moderner zijn.

Denk hierbij inderdaad aan DAB+, maar ook aan dingen als handsfree bellen, usb, navigatie (wanneer je voor een dubbel Din oplossing gaat) en daar bovenop ook nog de dingen die je nu al aan wenst te sluiten :thumbup:

Nogmaals het is ook mogelijk om een yatour of loudlink aan te sluiten (En het is ook niet mijn bedoeling om mijn mening door te drukken), we geven hier alleen aan dat dit niet de meest toekomstbestendige oplossing is en daarmee vaak zelfs de duurdere ;)

Succes :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door PetervdHam »

Ik kan inderdaad eens kijken naar een aftermarketradio. Echter, ik heb hier totaal geen verstand van en zou door de bomen het bos niet meer zien ben ik bang.

Iemand die hier wat opties neer kan zetten, die qua prijs nog 'leuk' zijn?

Bellen zou ook fijn zijn als dat kan, voor de Yatour-optie niet nodig, maar als ik dan toch een aftermarketradio koop dan moet dat er wel in zitten. Net als DAB+ dan maar. Navigatie zelf hoeft niet, heb een prima navigatiesysteem.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door Ecniv »

Din:
http://www.kieskeurig.nl/autoradio/prod ... te/reviews

Dubbeldin:
http://www.kieskeurig.nl/autoradio/prod ... ab/reviews

Beide voor +/- hetzelfde budget van een yatour / LL

Ik zou zeggen, pak een lekkere kop koffie en ga even goed op een vergelijkingssite zitten pluizen kan je alle opties aan en uitvinken die je wenst en desgewenst in andere prijsklassen zoeken. De dingen die jij hier omschrijft moet je dus even letten op het feit dat de radio in ieder geval beschikt over:

DAB+ & Bleutooth (tbv handsfree) zelf zou ik ook een radio zoeken met USB aansluiting, dit omdat het prettiger werkt dan SD zonder enig verlies van geluidskwaliteit.

Kieskeurig.nl
Tweakers.net/categorie/680/autoradios/producten/

Succes :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door PetervdHam »

Thanks! Ga ik zeker doen!

Opties die jij geeft zijn qua budget natuurlijk niet hetzelfde als de Yatour, maar een budget is altijd wel wat rekbaar :)

Gebruikersavatar
Basie
Junior
Junior
Berichten: 147
Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
Registration: 60JVHZ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Mierlo
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door Basie »

Ik heb een Yatour icm een NAV+ en het werkt best goed. 8-) Ik gebruik hem hoofdzakelijk icm een mp3 speler voor mijn zoontje, zodat hij zelf de muziek kan bepalen.

Wat ik het grote nadeel van de Yatour vind, is dat je direct moet starten (dus niet voorgloeien) om hem werkend te krijgen. Mocht je een keer de motor af laten slaan of even uit moet/wilt zetten, valt ie daarna uit. Nu is het direct starten bij een benzine uitvoering niet zo'n probleem, maar als je een kindje achterin hebt zitten die naar zijn muziek aan het luisteren is en je laat de auto afslaan, of moet even vlug uit de auto (en dan dus even de motor uit zet) heb je de poppen aan het dansen. :cry:

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door djacco »

Je kan ook een bluetooth FM zender nemen voor 10 euro ziet er alleen niet zo fancy uit als een dubbel din met touch screen maar werkt prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast