Nav+ met Yatour

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door japioo »

Heb deze sinds kort in met mijn tablet gebruik : https://www.conrad.nl/nl/technaxx-fmt60 ... 71574.html

Heb hem nu een weekje getest en ik moet zeggen : zover prima.
Is niet de goedkoopste maar na verschillende bluetooth transmitters getest te hebben ( en weer terug gebracht ) deze tot nu toe de beste.

Pro:
Pairing gaar zeer snel.
Geluidskwaliteit is na wat instellen van de equalizer van het apparaat en de radio mooi helder met een goed laag.
Tot nu toe geen storing onderweg aangezien je twee zendsterktes kan instellen : Europa en World ( sterker ) , probleem storingsgevoeligheid met FM Transmitters is meestal het te zwakke zendsignaal waardoor het signaal snel weggedrukt wordt door een nabijgelegen zender .
Ik gebruik in de randstad en verder 92.4 ( zwakke zender Dedemsvaart zover ik kan nagaan ).
Bij gebruik van USB stick kan je met de goed werkende afstandsbediening ook door mappen bladeren ( voordeel, hebben de meeste FM transmitters niet )
Geeft RDS signaal Mp3 tags door op de autoradio. Is wat beperkt bij Nav+ omdat het aantal tekens tot 8 beperkt is en de tekst niet scrollt.
Bediening is eenvoudig.
Play, volgende, vorige enz wordt dus bij gebruik van bluetooth bedient door dde afstandsbediening van de transmitter.

Min:
Het display op de transmitter is veeel te klein. De ingestelde frequentie is nog wel goed te zien maar de track-info en zo moet je al met een loepje bekijken
en dat gaan we natuurlijk niet doen onder het rijden.
Bij gebruik van de muziekspeler van de tel / tablet via bluetooth is dat natuurlijk geen punt daar dan alles bediend wordt op de tablet ( alleen bij bluetooth natuurlijk )

Even erbij gezegd dat ik geen enkele connectie heb mat Conrad :D

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door djacco »

Ik heb net deze van eBay was 5,50 incl verzenden en werkt perfect handsfree bellen werkt te gek ;)
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 89&alt=web

Gebruikersavatar
Giua
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 15, 2016 11:41 am
Registration: 49-NG-JN
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Venlo
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Nav+ met Yatour

Bericht door Giua »

Hallo allemaal,

Zoals in het voorstel topic te lezen is heb ik sinds kort een Stilo multiwagon.
Hier zit het Nav+ systeem in, maar ik ben zelf wat meer van de moderne manieren van muziek luisteren (in mijn geval met mijn iPhone).
Ik heb op dit forum het een en ander gelezen over de Yatour en heb deze dan ook aangeschaft.

In eerste instantie bleek het apparaatje zijn werk te doen, maar later kwam ik er achter dat hij niet langer dan 30 seconden muziek speelt (met aux aansluiting).
Soms geeft hij na het starten "geen cd" aan. Bij opnieuw opstarten doet hij het soms weer, maar nog steeds het probleem van de 30 seconden.
Ik heb het ook met een usb stick geprobeerd, maar dit leverde helemaal niks op.

Ik heb gebeld met carinterface en de verkoper gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk lag aan de versie van mijn Nav+ systeem. Boven een bepaalde versie zou Yatour niet meer werken. Ik moest het systeem daarom downgraden werd mij verteld. Ik heb hier informatie over proberen te zoeken op dit forum en elders, maar hier heb ik niks over kunnen vinden.

Is er iemand die hier meer van weet en hoe ik dit kan oplossen? Anders moet ik het apparaatje terug sturen. Zou erg zonde zijn, want dan vervallen ook weer meteen alle mogelijkheden.

Groeten,

Gianni

Gebruikersavatar
Giua
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 15, 2016 11:41 am
Registration: 49-NG-JN
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Venlo
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Giua »

Niemand met een antwoord?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Schumi »

Hoi,
Is een bekend probleem met de Yatour...ik zou hem terug sturen...omdat er geen oplossing voor is om het probleem te verhelpen.

Er wordt gezegd dat het bij deze wel goed gaat...maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
http://loudlink.eu/webshop/cd-changer-e ... -p-64.html
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Schumi »

Dat is door mij al uit gezocht...het maakt dus geen verschil met welke firmware je Navteq geladen is.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Giua
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 15, 2016 11:41 am
Registration: 49-NG-JN
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Venlo
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Giua »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het apparaatje terugsturen.
Dat is gewoon de meest veilige optie, en dan zie ik wel verder hoe ik het op ga lossen. :)

Gebruikersavatar
Lancia Lover
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 25, 2016 10:43 am
Registration: 78rpdv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

ConnectNav+ i.c.m. Yatour

Bericht door Lancia Lover »

Beste allemaal,

Sinds een maandje ben ik de trotse eigenaar van een Abarth 5M uit 2005. Ben er erg blij mee, maar er is wel iets waar ik 'problemen' mee ervaar en dat is het navigatiesysteem i.c.m. een Yatour-USB-wisselaar. In mijn vorige Stilo had ik een standaard Visteon radio-/CD-speler en daarmee werkte het apparaatje uitstekend. Met het Connect-systeem krijg ik 'm helaas niet werkend. Nu heb ik het forum al afgespeurd om het probleem op te lossen, maar ben helaas niet veel wijzer geworden. Ik heb het apparaatje op de juiste manier aangesloten, en het icoontje 'CDC' verschijnt dan ook op het scherm van de navigatie. Als ik op die knop druk geeft het systeem 'geen CD' aan, en het ledje achterop het Yatour-kastje brandt dan ook niet. Heb twee keer gehad dat ik wel gebruik kon maken van de AUX-functie, maar die doet het verder eigenlijk ook nooit.
Het 'foefje' van in een keer de auto starten is bij mij niet van toepassing, aangezien ik een benzine auto heb, en ook de reset-optie door 4 maal op setup te drukken biedt geen soelaas.

Ik werk nu uit nood maar met CD's, maar dat vind ikzelf een &*#!-oplossing, temeer omdat de CD iedere keer na het starten van de auto van voren af aan begint te spelen...

Zijn er misschien mensen die nog andere tips voor mij hebben?

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Ecniv »

Ik heb me destijds wel verdiept in de Yatour maar dat is al even terug, was het niet zo dat je voor de connect Nav een andere yatour module moest hebben? :think:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Lancia Lover
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 25, 2016 10:43 am
Registration: 78rpdv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Lancia Lover »

Aha. Als ik op internet kijk zie ik volgens mij gewoon hetzelfde kastje voorbijkomen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten