Nav+ met Yatour

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door paul »

Ik heb een Yatour in mijn Stilo Abarth voor ongeveer 1 jaar nu.
Ik heb heel af en toe een melding dat er geen cd is gevonden, maar hooguit 5 keer in totaal.
Ik heb er 1 gekocht hier in nederland en aan de kabel die aansluit op de originele van de cd wisselaar zaten 2 extra draden die je in geval van problemen met elkaar moet verbinden.
bij mij werkt het goed en die enkele keer opnieuw op contact zetten daar kan ik mee leven.

http://www.motrade.nl/index.php?item=mo ... 96&lang=nl

Gebruikersavatar
Lancia Lover
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 25, 2016 10:43 am
Registration: 78rpdv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Lancia Lover »

@ Paul
Ik heb precies hetzelfde kastje! Tenminste, zo op het oog. Die twee zwarte draadjes heb ik onlangs ook op elkaar aangesloten, maar dat mocht helaas niet baten. Wat mij wel opviel is dat het gedeelte waar de wisselaar-aansluiting op de Connect zit niet helemaal 'vol' is, waarbij dat wel het geval was bij de Visteon CD-speler (er zijn nog wat pennetjes vrij).

Edit: hmh, lees op de door jouw geposte site dat 't benodigd kan zijn om de radio/navigatie van het stroom te halen. Dan ga ik dat maar eens proberen. Aan de andere kant, ik heb wel twee keer de AUX-functie werkend gehad...

Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door PetervdHam »

Ook een update van mijn kant. Heb destijds geen oplossing gevonden en dacht er deze week weer eens aan.

Ik hoef dus echt enkel een Aux-aansluiting te hebben en kwam zojuist bij deze kabel terecht:

http://www.carinterface.nl/8-pin-aux-ka ... upunkt-vdo

Na wat vergelijken met de kabel die de Yatour gebruikt om zichzelf aan te laten sluiten op de radio van de Stilo, vroeg ik me af. Zou dit ook gewoon werken? De aansluiting lijkt hetzelfde te zijn en enkel een Aux-kabel zou voor mij meer dan prima zijn...

Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Kort vraagje over AUX-kabel

Bericht door PetervdHam »

Ik wil mijn Stilo uitbreiden met een simepele AUX-aansluiting. Ik hoef dus echt enkel een Aux-aansluiting te hebben, heb geen interesse in een aftermarket/andere radio, en kwam zojuist bij deze kabel terecht:

http://www.carinterface.nl/8-pin-aux-ka ... upunkt-vdo

Na wat vergelijken met de kabel die de Yatour, die een soort AUX-box hebben, gebruikt om zichzelf aan te laten sluiten op de radio van de Stilo, vroeg ik me af. Zou dit ook gewoon werken? De aansluiting lijkt hetzelfde te zijn en enkel een Aux-kabel zou voor mij meer dan prima zijn...

Gebruikersavatar
PetervdHam
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2015 6:28 pm
Registration: 37nnbt
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Kort vraagje over AUX-kabel

Bericht door PetervdHam »

PetervdHam schreef:Ik wil mijn Stilo uitbreiden met een simepele AUX-aansluiting. Ik hoef dus echt enkel een Aux-aansluiting te hebben, heb geen interesse in een aftermarket/andere radio, en kwam zojuist bij deze kabel terecht:

http://www.carinterface.nl/8-pin-aux-ka ... upunkt-vdo

Na wat vergelijken met de kabel die de Yatour, die een soort AUX-box hebben, gebruikt om zichzelf aan te laten sluiten op de radio van de Stilo, vroeg ik me af. Zou dit ook gewoon werken? De aansluiting lijkt hetzelfde te zijn en enkel een Aux-kabel zou voor mij meer dan prima zijn...
Niemand die hier iets over kan zeggen :)?

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Ecniv »

Ik denk het niet gezien je vraag er al zo lang staat en niemand reageert (het is ook een specifieke vraag, en niet heel veel mensen maken nog gebruik van deze oplossing naar mijn weten), veel dingen worden ook op een forum ontdekt. Maw iemand probeert iets en verteld dan de rest of het gelukt is, zo helpen we met z`n allen elkaar dingen op te lossen.

Dus ook hier zou ik zeggen probeer het gewoon je hebt 14 dagen retourrecht (via internet) dus als het niet werkt kan je het gewoon terug sturen zonder opgaaf van reden.

Werkt het wel dan kan je de rest van ons inlichten en zijn wij ook weer iets wijzer :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Lancia Lover
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 25, 2016 10:43 am
Registration: 78rpdv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Lancia Lover »

Ben ook wel benieuwd of zo'n AUX-stekker werkt. Zou voor mij alsnog niet ideaal zijn -heb liever usb/sd-, maar het zou in ieder geval beter zijn dan niks.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door Dee01 »

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien is het al een keer naar boven gekomen, een fm transmitter is een prima oplossing, op aliexpress heb je ze al vanaf 2 a 3 euro, geef je iets meer uit, c.a. 10 dan heb je al handsfree bellen, sd kaart, usb, bleutooth verbinding en soms zelfs een lcd kleurenschrempje, wat ikzelf wel heb ondervonden bij zo'n transmitter is dat je in ieders geval toch een beetje kwaliteits verlies heb, je speelt je muziek dan ook in fm radio kwaliteit (ik heb dan wel een subwoofer in mn stilotje liggen waardoor het misschien extra opvalt, Astrid1987 daar in tegen heeft geen subwoofer en zecht wel zeer tevreden te zijn met haar fm transmitter, je zou evt in iedersgeval voor die 2eu gewoon een kunnen bestellen(let wel op een levertijd van ~2 / 4 weken!) En zelf oordelen, wat mij betreft de goedkoopste en simpelste oplossing :)

Grtzzz
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
radjatoe
Junior
Junior
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 12, 2016 4:50 pm
Registration: 10-JR-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Nav+ met Yatour

Bericht door radjatoe »

Ik haak maar even in.. Ik heb nu ook een yatour bluetooth module gekocht. Kabel via t internet besteld. T blauwe blokje past maar op 1 plek en op 1 manier.. Aangesloten, radio aan...en... geen cdc die oplicht op t display..Connect nav ziet dus geen "wisselaar"
Tussen het blauwe blokje en het gele blokje komt volgens mij ook een groen blokje..Deze heb ik niet en waar is deze voor nodig?

Toevallig iemand die een werkende yatourkastje heeft welke ik zou mogen gebruiken om te testen dat de kabel wel goed is?

Gebruikersavatar
Alfaro
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: di jun 28, 2016 12:42 am
Registration: 13-LD-GS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Nissewaard
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Yatour of Loudlink als AUX-optie.

Bericht door Alfaro »

Ecniv schreef:De meeste gaan naar mijn weten voor de yatour, echter qua kwaliteit is de loudlink mijninziens de betere.

Echter zie ik dat je een 1.2 hebt en dus niet over de nav+ beschikt, in dit geval zou ik persoonlijk gewoon voor een mooie aftermarket oplossing gaan.

Voor die €100 a €150 heb je al hele mooie radio`s die veel meer mogelijkheden bieden dan de yatour ;)
Weet niet hoe het zit bij de stilo, maar heb in de 166 een LoudLink met bluetooth en toch ook niet helemaal tevreden. Al is het beter dan de standaard wisselaar.

Zeker met laatste updates is het met een iPhone niet heel handig werken helaas.
Nummer verder werkt niet via het stuur en software matig zitten er wel een aantal mindere kanten aan, maar is uiteraard ook wel persoonlijk... ;)

Waar het voor aangesloten is werkt en daar gaat het me om, maar dus niet helemaal perfect !
Ons wagenpark;

Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten