Connect nav + telefoon

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door retrodd »

vreemd heb met mijn radio geen problemen
duurt wel altijd een paar seconde voor hij alle gegevens heeft gedecodeerd.

maar doet hij helemaal niks of herkend hij hem wel maar speelt niet af ?
welk verwisselbaar medium gebruik je ? en welk merk ?

Gebruikersavatar
Thenu
Senior
Senior
Berichten: 428
Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
Woonplaats: Maastricht
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren
Contacteer:

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door Thenu »

een usb van de mediamarkt : :D
It was'nt me.............

Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door Mark »

retrodd schreef:vreemd heb met mijn radio geen problemen
duurt wel altijd een paar seconde voor hij alle gegevens heeft gedecodeerd.

maar doet hij helemaal niks of herkend hij hem wel maar speelt niet af ?
welk verwisselbaar medium gebruik je ? en welk merk ?
Wat er gebeurd als ik hem voor het eerst in doe: Ik doe CDC aan. hij zegt scan CD en vind hem dan. krijg dan getalletjes met de trakcks op me display en als ik op me iphone play druk via de aux gebeurt er nix. doe ik play op het toestel dan gaat ie spelen, icoontje gaat steeds start stop doen maar hij blijft keurig doorspelen.
Als ik de motor uit doe en dan weer aan dan staat er Scan CD voor een tijd en na een minuut NO CD. Ondanks dat hij NO CD dus zegt is het icoontje van CDC wel zwart. Hij herkent dus wel dat er iets aanhangt, maar de yatour zelf gaat ook helemaal niet aan (het rode ledje brand niet).

Het ligt niet aan de aux of merk SD kaart. Het is ofwel mijn connect nav+ of de yatour.

Overigens: Achterin de Connect Nav+ zat al een blauwe stekker + groene geplugged :S ?
Op de groene zat niets aangesloten maar de blauwe dan weer wel. Is dit gewoon de voorbereiding voor de echte CDC die ergens naartoe loopt? Had jij dit ook erin zitten?

insta edit: http://www.fiatforum.com/stilo/319650-y ... t-nav.html Zelfde probleem. moet hem dus direct starten most probably. Maar ben toch benieuwd nog naar je verhaal!
Fiat Stilo Abarth 2004

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door retrodd »

ik had in mijn radio geen blauwe connector zitten maar dat zou inderdaad heel goed de data kabel van de originele cd wisselaar kunnen zijn

gebruik zelf usb die standaard in de yatour blijft zitten.
daar geen problemen mee
:!: retrodd gaat een oplossing zoeken 8-) :!:


uhhhh die naam in die link dat kan bijna geen toeval zijn entonoX :?: :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door Mark »

retrodd schreef:ik had in mijn radio geen blauwe connector zitten maar dat zou inderdaad heel goed de data kabel van de originele cd wisselaar kunnen zijn

gebruik zelf usb die standaard in de yatour blijft zitten.
daar geen problemen mee
:!: retrodd gaat een oplossing zoeken 8-) :!:


uhhhh die naam in die link dat kan bijna geen toeval zijn entonoX :?: :?: :?: :?:
Echt? Dat zou top zijn. Hij werkt idd wel als ik hem in 1 keer start. maat van me had zoiets ook met een normale radio met usb functie. toen hebben ze hem direct op zijn accu aangesloten dat als hij zijn sleutel hij het al doet. Ik denk dat het hier niet voor gaat werken aangezien de connect nav in 2 modi kan worden opgestart. met en zonder motor draaiende zijn namelijk 2 verschillende Boots van het OS heb ik gemerkt (zo heb je zonder je motor gestart geen gps, tijd en datum).

Ik had niet eens gezien dat entonox er stond hahaha :D nou als je iets vind hoor ik het meer dan graag.
Zal morgen even een mooie how-to maken, heb ik ook weer wat bijgedragen aan dit forum behalve dat gespam van me :D
Fiat Stilo Abarth 2004

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door retrodd »

zou je willen proberen of een SD of USB stick [CD01 enz indeling] direct in de yatour hetzelfde probleem geeft.
lijkt me persoonlijk ook handiger met USB/SD aangezien de Yatour geen AUX apparatuur kan besturen via de radio dit omdat de AUX ingang enkel een inkomend signaal kan ontvangen.

en zou je ook even willen kijken of als je de radio aan zet de yatour wel aan gaat [status led op de unit]
nog even zodat ik weet dat we op een lijn zitten je hebt een YTM06-FA

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door Mark »

retrodd schreef:zou je willen proberen of een SD of USB stick [CD01 enz indeling] direct in de yatour hetzelfde probleem geeft.
lijkt me persoonlijk ook handiger met USB/SD aangezien de Yatour geen AUX apparatuur kan besturen via de radio dit omdat de AUX ingang enkel een inkomend signaal kan ontvangen.

en zou je ook even willen kijken of als je de radio aan zet de yatour wel aan gaat [status led op de unit]
nog even zodat ik weet dat we op een lijn zitten je hebt een YTM06-FA
Ik heb het idd al met een SD geprobeerd. juiste indeling en dat werkt alleen als ik me auto direct start, of alleen de connect nav aan zet.
Er mag dus maar 1x stroom op dat ding komen en dan is alles ok!
Ik heb idd de 06 FA.
Ik heb zelf spotify dus vandaar dat ik het liefst aux wil, ik zou overigens niet weten hoe ik al die mp3tjes zou moeten downloaden, vroeger had je daar limewire voor XD
Fiat Stilo Abarth 2004

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door retrodd »

ik gebruik voor mp3's altijd dvdvideosoft youtube to mp3 converter gewoon op youtube een nummer zoeken, link van de video in programma zetten en hij gaat de video downloaden/omzetten naar een bruikbaar mp3 bestand

wat betreft je yatour lijkt het hier te gaan over een probleem met het connect nav canbus systeem
het lijkt alsof de yatour:
bij gestarte motor een andere bron pakt [nu A te noemen] dan met niet gestarte motor [vanaf nu B te noemen],
de radio stelt de yatour in op de eerst voorkomende bron bijvoorbeeld A en moet gereset worden op het moment dat de bron wijzigt.

dit probleem zal zich wel bij jou voordoen maar niet bij mij omdat de connect nav een eigen besturingssysteem heeft,
en zoals je zelf al eerder aangaf bepaalde functies kan uitgeschakeld.
mijn radio daarin tegen heeft geen zodanig besturingssysteem het enige wat de canbus zegt tegen mijn radio is ''je mag zonder gestarte motor maar 20 minuten aanstaan'',
er komt in de radio zelf geen rekenwerk aan de pas het is puur en alleen een radio die luistert naar de auto

dit is waarschijnlijk een probleem waar geen makkelijke oplossing voor is, ik vrees dat het een kwestie van wennen zal zijn.
Deze gebruikers waarderen retrodd voor dit bericht:
Mark (do feb 06, 2014 8:54 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door HazeSpace »

Ben zelf ook beetje bezig geweest met het uitzoeken hoe ik mijn telefoon/usb op de radio aan kan sluiten..

Nu zie ik als ik op audio druk helemaal rechts een knopje AUX staan.. Deze is grijs ipv zwart op het scherm. Dus ik neem aan dat hij ziet dat er niets is aangesloten.. Maar waarom zit er een AUX knop op.. Ik heb tot op heden nog geen AUX ingang gevonden. Zit die erop bij de navigatie variant? Zo ja.. waar is deze verstopt? zo nee.. waarom zit de optie en dan op? :wtf:


Had trouwens laatst een soortgelijke module als die van YATOUR gevonden via de grande punto club. Deze was rond de 60 euro (zal deze nog eens opzoeken).


EDIT: zie dat mark ook deze optie gevonden heeft.. op de eerste pagina van dit topic. dus ik ben gelukkig niet de enige.
Thomas

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Connect nav + telefoon

Bericht door retrodd »

de aux aansluiting zit achter op de radio in de multistekker waarin ook o.a de yatour ingeplugd kan worden, welke pinnen dit zijn weet ik niet precies, is wel ergens terug te vinden, maar niet in de handleiding als ik het goed heb.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten