Nieuwe radio inbouwen

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Aha oke. Raakte een beetje in de war van hun antwoord over hoogte en breedte van het frame.

Ziet er goed uit de radio. Inderdaad. Gewoon laten zitten die gleuven. Zo erg ziet het er nou ook niet uit. Maar wat zijn die 3 knoppen in het frame? Die heb ik nog nooit gezien. :O Zelf erin gezet?

Hoe dan ook, word een heel karwei de radio erin zetten wanneer ik er uiteindelijk een gekocht hebt. Zal zoals gewoonlijk bij mij wel iets mis gaan. Het kan dus dat ik tussen nu en een week of 2 nog een keer van me laat horen, voor hulp (en natuurlijk een foto met de radio erin. :p)

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Ben ik weer,

We zijn nu een halve dag bezig met de radio plaatsen en gaat niet helemaal goed. We hebben opeens geen stroom meer naar de radio. We zijn nu dus op zoek naar de zekering maar kunnen het niet vinden. Zou dus ergens in de kofferbak moeten zitten. Daarnaast gaat de radio niet helemaal uit (lampjes voor de knoppen blijven branden). We hebben de rode en gele draad samengevoegd om de radio te laten werken. Constante en schakel als ik het goed heb. Radio gaat in slaapstand. Kan dit m’n batterij leeg trekken.

We hebben zekering f36 gechecked maar is nog heel. Ideeen?

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Probleem al opgelost. De zekering f39 is doorgebrand. Alleen nu is alleen nog het “radio aan blijft staan” een probleem. Kan dit kwaad of moet ik de constante echt apart doen en de geschakelde echt naar een andere plek trekken?

Gebruikersavatar
J.Amersfoort
Senior
Senior
Berichten: 335
Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
Registration: jn-188-h
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door J.Amersfoort »

zoizo is het samenvoegen van geschakelde en constante nogal zinloos, en als de radio nu constant stroom gaat gebruiken zou hij na verloop van tijd je accu leeg kunnen trekken.
welke radi heb je? en op welke contacten zitten je voedingsdraden aangesloten?
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Constante + en + over contact kunnen bij elkaar maar dan blijft de radio gewoon aanstaan en trekt je accu binnen de kortste keren leeg.
Niet doen dus.
De constante + zorgt dat je instellingen behouden blijven ( de radio speelt dan niet ).
De + over contact ( of eventueel een schakelaar mocht je de radio ook aan willen hebben zonder contact aan ) zorgt dat de radio aan gaat.
Zonder + over contact gebruikt ie zeer weinig aangezien de meeste Android radio's in een soort slaapstand gaan na een tijdje waardoor ie bij het contact aanzetten over het algemeen ( verschilt per merk ) direct aan staat.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

De radio zit er nu in jammer genoeg en heb nu ook tot over een paar dagen geen tijd om dit te fixen. Denken jullie echt dat de accu nu zo snel leeg gaat? Radio heeft een aan/uit knop maar alleen de knoppen blijven aan staan (nu niet meer. Ledjes van de knopjes zijn nu ook uit) radio geeft namelijk geen beeld en doet helemaal niks meer als ik hem met de uit knop “uit zet”. Want snap dan niet hoe de accu niet leeg getrokken werd met de standaard radio. Die moest je ook handmatig uitzetten anders ging die pas na 20 min uit. Zo werkt de android radio nu ook alleen gaat hij niet automatisch uit na 20 maar zet ik hem zelf uit/in slaap stand. Of mis ik wat?
Laatst gewijzigd door Wesley1- op vr jun 08, 2018 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

J.Amersfoort schreef:zoizo is het samenvoegen van geschakelde en constante nogal zinloos, en als de radio nu constant stroom gaat gebruiken zou hij na verloop van tijd je accu leeg kunnen trekken.
welke radi heb je? en op welke contacten zitten je voedingsdraden aangesloten?
Het was nodig beide draden aan te sluiten. Als ik alleen geschakelde aansloot ging de radio niet aan. Als ik alleen constante aansloot kreeg ik een zwart scherm maar wel met lampjes van de knoppen. Dus toen leek de makkelijkste optie de constante en geschakelde samen te voegen. Ik snap alleen niet hoe de radio de accu leeg zou trekken als hij gewoon compleet niks doet. Hooguit slaapstand.

Gebruikersavatar
J.Amersfoort
Senior
Senior
Berichten: 335
Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
Registration: jn-188-h
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door J.Amersfoort »

Vreemd verhaal, als je de constante+ aangesloten hebt dan heeft de geschakelde plus (wanneer je deze op dezelfde klem aansluit) totaal geen functie
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Radio heb ik maar voor de zekerheid voor vannacht ontkoppeld. Problemen worden of morgen of op een latere dag verholpen door middel van kabel trekken.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Nieuwe radio zit erin en gaat nu uit en aan met de auto. Geschakelde + is verbonden met de sigaretten aansteker. Nu afwachten of hij ook daadwerkelijk echt uit gaat en niet in slaapstand en de batterij leeg trekt. Maar dat zien we vanzelf. Alles op dat punt goed, MAAR...

Het frame past niet. We krijgen het iig niet passend. Hij zit altijd scheef en wilt er niet perfect in klikken of schuiven. Ook konden we de radio niet aan de bracket in de auto zelf schroeven omdat er geen schroefgaatjes waren. De radio zit nu dus geklemd en kan met genoeg kracht bewogen worden. Dit is niet ideaal en omdat we het nu tijdelijk met tape vast moeten houden ziet dit er ook niet echt geweldig uit. Ideeën en/of tips om het ding passend te krijgen. En ook graag in welke volgorde de onderdelen die bij het frame zaten erin moeten worden gezet. Ik kreeg er een frame bij en 2 rechthoeken (denk om op de radio te schuiven?)

Alvast bedankt.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten