AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help?

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
Ndehaan
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 11:20 am
Registration: 09NRDB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help?

Bericht door Ndehaan »

HI,

Sinds eergisteren een zeer trotse eigenaar van een mooie Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed. Auto rijdt goed, echter enorm wennen aan het zeer gevoelige gaspedaal en het feit dat ik hiervoor handmatig reed ipv (semi)automaat. Nu heb ik echter een klein ding. Ik zou graag mijn telefoon willen aansluiten op mijn Connect Nav+ zodat ik via bijvoorbeeld Spotify gewoon mijn eigen muziek kan luisteren. Ik zag al dat er verder geen 3.5 jack of USB-aansluitingen aanwezig waren. Met even Googlen kwam ik uit op een Yatour unit die je via een kabel aan de achterkant van de Nav+ kunt aansluiten. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Oh en er schiet me nog iets te binnen. Wanneer ik de auto in zijn achteruit zet of gewoon uit zet dan hoor ik een paar seconden een twee-toon. Is dit normaal of klopt hier iets niet? (Er zitten parkeersensoren achter)

Alvast bedankt!(en excuses als dit in het verkeerde gedeelte van het forum is geplaatst)

Verwijderde gebruiker 136
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door Verwijderde gebruiker 136 »

Hoi ndehaan.

Als je op het forum rond kijkt kom je nog wel het een en ander tegen over de Yatour en de andere mogelijkheden.
Ik ben hier ook in geintresserd dus ik ben benieuwd waar jij voor kiest en hoe het bevalt.
De tonen die je hoort bij het inschakelen van de achteruit zijn normaal. Mijn auto doet dit ook.

Groetjes Luigi

Gebruikersavatar
Ndehaan
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 11:20 am
Registration: 09NRDB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door Ndehaan »

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ben nog een beetje voorzichtig met het bestellen van de Yatour, mede omdat ik op een website las dat wanneer je de Nav+ los zou halen, het nog wel eens problemen zou kunnen geven. De Nav+ zou zijn instellingen kwijt zijn, functies zouden niet meer werken, zulke dingen. Dus ik wacht nog even af :)

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door EntonoX »

De toon bij achteruit of neutraal klopt. Dit is een waarschuwings toon. Zoals in je instructie boekje staat, hoor je dit niet als je de auto gewoon in de 1 laat staan en dan uitzet. Dit is de standaard procedure en hoef je in de meeste gevallen ook geen handrem te gebruiken. (vergelijk het met de P stand bij een echte automaat)
Deze gebruikers waarderen EntonoX voor dit bericht:
Ndehaan (vr feb 28, 2014 4:05 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door HazeSpace »

Ndehaan schreef:Bedankt voor de snelle reactie! Ik ben nog een beetje voorzichtig met het bestellen van de Yatour, mede omdat ik op een website las dat wanneer je de Nav+ los zou halen, het nog wel eens problemen zou kunnen geven. De Nav+ zou zijn instellingen kwijt zijn, functies zouden niet meer werken, zulke dingen. Dus ik wacht nog even af :)
Denk dat dit gewoon spook verhalen zijn. Ja als je je radio van de stroom afhaalt of de accu los maakt dan wordt alles sowieso gereset. Even je radio zenders opnieuw instellen en eventueel je balans en fader is nou ook niet echt een probleem.

Dat sommige functies niet werken na het losmaken van de radio lijkt mij eerder een probleem met aansluiten / draden die losgetrokken zijn / de schuld van de eigenaar.




Betreft die yatour unit. Ik zit hier ook naar rond te kijken. Zou nog even goed rondzoeken want heb ergens units gezien van 60-70 euro en op een andere site weer van 120 euro.
Thomas

Gebruikersavatar
Ndehaan
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 11:20 am
Registration: 09NRDB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door Ndehaan »

Bedankt voor de reacties. Zal toch maar even een Yatour unit kopen.
Ik kan zo snel alleen niet vinden hoe ik de Connect Nav+ kan loshalen.

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door Andreas »

Ndehaan schreef:Bedankt voor de reacties. Zal toch maar even een Yatour unit kopen.
Ik kan zo snel alleen niet vinden hoe ik de Connect Nav+ kan loshalen.
Connect loshalen door aan beide kanten boven aan bijv breinaald erin te stoppen en em los te klikken
Deze gebruikers waarderen Andreas voor dit bericht:
Basie (ma sep 15, 2014 9:32 pm)
Waardering: 14.29%
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door HazeSpace »

Thomas

Gebruikersavatar
Ndehaan
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 11:20 am
Registration: 09NRDB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door Ndehaan »

Nou hij is aangesloten! Gisteren besteld, vanochtend al in huis. Gelijk maar even geprobeerd natuurljk ;-)
De nav+ was er inderdaad zo uitgehaald. Kabeltje van cd wisselaar losgehaald, stekkertje van de Yatour er ingepropt en via de binnenkant van het dashboard doorgeleid naar het opbergvak rechtsboven. Kabeltje vervolgens uit het bakje naar beneden laten hangen. Hierdoor kan het klepje niet volledig dicht maar het is even een tijdelijke oplossing tot ik iets beters verzin. Er zitten twee aansluitmogelijkheden bij. Een speciale iPod/iPhone kabel waarmee je de muziek kunt aansturen met de knoppen op de radio zelf of aan het stuur. Tevens laadt deze kabel de iPod/iPhone op. Verder zit er nog een standaard 3.5mm Aux kabeltje bij. Als je deze gebruikt kun je alleen je iPod op telefoon gebruiken om muziek te selecteren of het volume aan te passen.

Ik ben in ieder geval tevreden! Zo aangesloten en de geluidskwaliteit is gewoon hetzelfde als de radio of cd speler. Ik heb overigens wel 2 meegeleverde zwarte kabeltjes met elkaar moeten verbinden omdat ik anders behoorlijke ruis in het geluid had. Daarna was het opgelost.
Voor mensen die nog zitten te twijfelen, ik zeg doen!
Deze gebruikers waarderen Ndehaan voor dit bericht (totaal 2):
longtimeago (zo mar 02, 2014 7:39 am) • HazeSpace (do mar 06, 2014 10:09 am)
Waardering: 28.57%

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: AUX/USB aansluiting Connect Nav+ van 2.4 Selespeed, help

Bericht door retrodd »

ik kan met alle vreugde melden dat mijn Yatour weer naar behoren functioneert.

na een update van de ECU schakelde de radio in met de contact sleutel, helaas kun mijn Yatour hier niet mee overweg, hij bleef de radio continu in en uitschakelen.
nadat ik de radio los had gekoppeld van de auto verloor de radio de instellingen en start nu weer alleen handmatig op, resultaat de Yatour is weer blij en werkt weer gewoon mee. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten