NAV+ Vervangen

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Dee01 »

Ja dat rooten ik weet er alles van(veel iig) toevallig dat mn s7 edge nog gewoon op stockrom draait maar jeb mn note3 rooted (premium bobcat) met xposed enabled, krachtig spul is dat.

Via aliexpress ben je ook goed beschermt, als ik een product koop betaal ik eerst aliexpress, en zodra ik aangeef het product in goede orde te hebben ontvangen krijgt de verkoper het geld van aliexpress(of de leverdatum moet verlopen, dat betekent ontvangen), als je niet optijd ontvangt kun je ervoor kiezen de leverdatum te verlengen

Heb ooit een vr bril gekocht, nooit binnen gehad.. dispuut geopent en heb mn geld terug gekregen

4weken later ineens paketje aan de deur, had geen idee want geen bestellinfen meer lopen, was het die bril... ingehouden door de douane en later op een of andere manier tog verzonen, heb nu wel mooi die bril voor niets, jammer voor de verkoper maargoed het was niet met opzet, had en geen pakketje en geen post van douane dus n beetje appart

Ik hoop dat ik een rom kan vinden die werkt op de radio want hier ben ik minder mee bekend, wat ik iig wel zeker ga doen is een nandroid maken, heb nandroid 1x aan mn laars gelapt en dat heb ik geweten ook, ik zat stuck in een bootloop en bootfile was broken daarnaast kon ik nergens de juiste boot vinden, na lang lang zoeken tog de juiste boot gevonden.. heb toen nog even moeten stoeien om die te kunnen installeren, moest op een of andere manier in cmd

Zal straks een kijken naar die app en naar mcu, mcu hoor ik nu de 1e keer, tenzij dat de kernel is

Grtzz
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
MaxAuto
Junior
Junior
Berichten: 150
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
Registration: 79-RT-NK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door MaxAuto »

Vreemd dat op jouw link nu een andere radio wordt weergeven

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Dee01 »

Ja gek he, daarom zij ik al dat de advertentie weg was, krijg net telefoon van de douane, moet 55eu bijbetalen en komt maandag binnen :)
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Settler11 »

Settler11 schreef:...

Probleem zat voornamelijk aan de kabels. De vorige eigenaar had hiermee al geworsteld. Komt denk ik door de parrot die er bij kwam en een schakelkabel. Probleem is nu alleen dat die de instellingen reset als die uit gaat..
Iemand nog een idee wat ik moet doen? Of is het zo dat de schakel en batterijkabel verkeerd om zitten?

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door kaasjager »

als hij iedere keer alles reset als je je contact uit hebt staan zal je constante stroom niet goed zijn aangesloten.

Gebruikersavatar
Melvin712
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 11, 2016 1:20 pm
Registration: 08-JT-SV
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Melvin712 »

Als je de handleiding nog hebt van je fiat stilo autoradio staat er precies welke draden van wat zijn. De constante stroom is belangrijk om goed aan te sluiten! Verder is het belangrijk niet te vergissen met een geschakelde plus. Ik heb geschakelde plus bij het contactslot vandaan (oranje draad) als je dit op de juiste manier hebt aangesloten, zou het moeten werken!!

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Dee01 »

kaasjager schreef:als hij iedere keer alles reset als je je contact uit hebt staan zal je constante stroom niet goed zijn aangesloten.
Of tog niet... of ik nu de constante of geschakelde draad vd radio aan de constante stroom verbind, bij beide heb ik geen memory

al moet ik zeggen dat (weet even niet of het de + of b+ is) op 1 vd 2 kabels heb ik geen opstart tijd maar start hij direct op zodra contact aan gaat, wissel ik de geschakelde met de vaste stroom, dan heb ik een boot tijd van c.a. 20 seconden bij contact aan
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Settler11 »

kaasjager schreef:als hij iedere keer alles reset als je je contact uit hebt staan zal je constante stroom niet goed zijn aangesloten.
Zie onderaan. v
Melvin712 schreef:Als je de handleiding nog hebt van je fiat stilo autoradio staat er precies welke draden van wat zijn. De constante stroom is belangrijk om goed aan te sluiten! Verder is het belangrijk niet te vergissen met een geschakelde plus. Ik heb geschakelde plus bij het contactslot vandaan (oranje draad) als je dit op de juiste manier hebt aangesloten, zou het moeten werken!!
Mm.. Ik heb zo snel even geen idee. Ik heb namelijk de geschakelde kabel laten maken bij een monteur haha. :oops: Zit die oranje kabel ook gewoon daar los dan? Overigens zie lees onder. v
Dee01 schreef:
kaasjager schreef:als hij iedere keer alles reset als je je contact uit hebt staan zal je constante stroom niet goed zijn aangesloten.
Of toch niet... of ik nu de constante of geschakelde draad vd radio aan de constante stroom verbind, bij beide heb ik geen memory

al moet ik zeggen dat (weet even niet of het de + of b+ is) op 1 vd 2 kabels heb ik geen opstart tijd maar start hij direct op zodra contact aan gaat, wissel ik de geschakelde met de vaste stroom, dan heb ik een boot tijd van c.a. 20 seconden bij contact aan
Aantal dingen onthoud ie wel, bijvoorbeeld de SWC knoppen wel, maar volumes, helderheid etc niet.

Ik heb het denk ik zo gedaan:

Afbeelding

Shakelkabel naar 1 (batterij) en
Batterij naar 6 (ACC).

Volgens mij moet ik die 2 omdraaien.

Gebruikersavatar
Melvin712
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 11, 2016 1:20 pm
Registration: 08-JT-SV
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Melvin712 »

Als je de behuizing van de stuur kolom losmaakt (3 inbus) dan kom je bij je contactslot. Daar lopen 3 draden. Namelijk een geschakelde plus( oranje ) en 2 draden waarvan ik niet weet wat het precies is, maar waarschijnlijk massa en voor je startonderbreker!!

Het is wel vreemd dat de radio bepaalde instellingen wel onthoud en bepaalde niet, maar ik zou de draden allemaal nog even nalopen samen met de handleiding van de fiat stilo autoradio naast de handleiding van je nieuwe autoradio en daarnaast voor de zekerheid zelf een geschakelde plus van je contactslot of aansteker halen of de hele zooi na laten meten!!

En wat je hierboven geschreven hebt zou zomaar kunnen dat je de 2 draden moet omwisselen

Als je er dan nog niet uitkomt, dan zijn er denk ik wel wat mensen die je willen helpen, waaronder ik :D :)
Laatst gewijzigd door Melvin712 op do sep 29, 2016 7:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dreamcatcher2007
Junior
Junior
Berichten: 187
Lid geworden op: za feb 07, 2015 9:12 am
Registration: 23-JD-JT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Barneveld
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Dreamcatcher2007 »

Waar heb je nr 11 op aangesloten zitten ? lijkt me voor knoppenlicht maar wilde er niet zo maar 12v op zetten....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten