[GESLOTEN] Middenpijp Stilo Abarth

Alles over tuning aan de binnen- en buitenzijde van de Stilo
Gesloten
Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

[GESLOTEN] Middenpijp Stilo Abarth

Bericht door Groschl »

Toen ik mijn Abarth kocht had deze de originele uitlaat eronder liggen, ik denk dat de meesten het wel met me eens zijn dat deze een foeilelijke einddemper heeft dus dat was het eerste wat ik graag wilde veranderen.
Ik heb toen serieus gekeken naar de dubbele uitlaat van oa Remus, deze kon ik goedkoop overnemen bij een plaatselijke sloperij.
Maar.....persoonlijk vond/vind ik deze wat teveel van het goede, vooral gezien het feit dat deze gewoon niet mooi onder de bumper hangt maar goed, daar denken anderen wellicht (gelukkig) weer anders over :D
Daarbij vind ik een uitlaat links en rechts meer wat voor V6 of V8 motoren, maar dit terzijde 8-)
Enfin, uiteindelijk kon ik ook weer tweedehands een Sebring demper kopen, gewoon een enkele dus maar met dubbel eindstuk.
Deze gemonteerd en dat ziet er al wat beter uit.
Qua geluid is het natuurlijk wel aardig maar nog niet zoals ik dat graag zou willen.
Wat ik echter ook niet wil is de hele straat wakker maken als ik weg rij of op de autoweg met oordopjes moet rijden :D
Ik lees dat de meesten hun middenpijp laten vervangen door een RVS buis en dat hierbij de 2e kat en middendemper verdwijnt.
Of dit in mijn geval te veel van het goede is weet ik nog niet maar mijn vraag is eigenlijk......is dit altijd maatwerk of waren/zijn er kant en klare oplossingen van Remus, Sebring of bv Ragazzon??
Oftewel, zijn er ooit middenpijpen geleverd voor de Abarth zonder middendemper en/of catalysator?

Last but not least, ik weet dat door het weglaten van de 2e cat de motor iets beter zal gaan lopen maar hoe zit het met de APK? Geen problemen of plaatsen jullie dan de cat terug??
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door EntonoX »

Als de originele 1e kat blijft zitten heb je geen problemen met APK. De 2e kat is ongeregeld dus motor kan er alleen maar beter van worden. Naar mijn weten is er alleen door SuperSprint een middendemper geleverd. Hier zit alleen een demper in van circa 40 cm. Mijn advies is ook; als je voor een RVS middenpijp gaat om daar toch een demper in te laten zetten van circa 30 ~ 40 cm. Dan heb je wel een toename in het geluid alleen niet een gebrul.
Mocht je willen luisteren, bij Schumi zit er een madeno + rvs middenpijp met 40 cm demper onder.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door Schumi »

Ik zou zeggen ...kom snel naar een FSC meeting/bijeenkomst...dan kun je veel geluid van Stilo's met elkaar vergelijken...zo kun je het beste ervaren wat voor jou de beste keus zou zijn...enne..dan ga je even met "Schumi" mee rijden...dan ben je meteen verkocht :o :lol: :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door Groschl »

Thanks mannen, ik moet zeker eens luisteren naar de diverse opties maar helemaal zonder middendemper lijkt me geen reële optie. Dan zou ik inderdaad voor de kleine demper gaan. Allemaal maatwerk dus MCC eens informeren lijkt me??

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door kaasjager »

Ik heb alleen de eerste kat en een madeno einddemper.
Als je wilt kan je luisteren tijdens de ledenvergadering :lol: :thumbup:

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door Schumi »

Sele is scherp vandaag jongens... :lol:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door Groschl »

Middenpijp optische tuning?? Haha...maakt niks uit, lastig te definiëren inderdaad :-)

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Middenpijp Abarth

Bericht door Groschl »

sele schreef:Hij wil een ander geluid. :mrgreen: :D
Audiologische tuning??? :mrgreen:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 4 gasten