Openluchtfilter plaatsen

Alles over tuning aan de motor van de Stilo
Gebruikersavatar
BartWest97
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: di jun 23, 2015 1:20 pm
Registration: 10RJK8
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Vinkel
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 8 keren
Contacteer:

Re: Openluchtfilter plaatsen

Bericht door BartWest97 »

hoe goed ben je met metaal/plastic/kunststof bewerken? Voor veel auto's krijg je bij een cold air kit een soort afscherm kapje/plaatje wat je tussen de motor en filter moet zetten zodat de warme en koude lucht gescheiden blijven.

Ik heb zelf de pipercross viper, deze is gemaakt van echt carbon (vandaar de prijs) en deze houd zelf veel van de motor warmte tegen :)
Als ik een flink stuk gereden heb (meer als een half uur op bedrijfstemperatuur voelt het filter gewoon koud aan terwijl deze vrij strak tegen mijn motor aan zit

( een cold air intake houd de lucht zo koud mogelijk, het is natuurlijk niet zo dat als het 20 graden is dat je lucht door een cold air 10 graden kouder word.. een vriend van mij was er trouwens heilig van overtuigd dat zijn filter dat wel deed...
**Chadill** //UltraRacing// //Supersprint// **Crooke Tuning**
**Takata** //Bride// //ShowOff// //R888R// **KMS**

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Openluchtfilter plaatsen

Bericht door Ecniv »

Wat ik heb gedaan is een gat gemaakt in mijn linkerbeschermkap en met wat RVS buizen het luchtfilter op m`n bumper gelegd, achter 1 van die kleine grilletjes, direct voor koude lucht, zit nooit meer dan 4 graden hoger dan buiten temperatuur ;)

Je moet dan natuurlijk niet 2 uur in de file gaan staan maar je snapt `m denk wel :lol:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Frank
Senior
Senior
Berichten: 281
Lid geworden op: wo dec 30, 2015 4:44 pm
Registration: geschors
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoedekenskerke
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 41 keren
Contacteer:

Re: Openluchtfilter plaatsen

Bericht door Frank »

Bij mij zit er een k&n typhoon filter in. Dit kom uit achter de voorbumper bij de linker opening aan de voorzijde.

Ik heb ook het zakje eraf gelaten. Nog mooier aanzuig geluid. Rij toch nooit met nat weer.

Gebruikersavatar
sam.vdv
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 218
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 2:11 pm
Registration: Zfa19200
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Beringen belgie
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: openluchtfilter plaatsen

Bericht door sam.vdv »

BartWest97 schreef: wo jan 13, 2016 10:54 pm ik weet niet of iemand er nog iets aan heeft, ik heb een tijd gereden met de K&N 57i (cold air openlucht).
Deze heb ik al vrij snel weggedaan omdat het niet voldeed aan mijn eisen (snel op toeren).

Nou rijd ik op een Pipercross Viper Venom, dat is een prijzig filtertje.. Maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad
Ik heb het hele originele luchtfilterhuis weggehaald, en de c.a. slang die bij de kit zit vanaf het filter naar onder gewerkt, deze komt uit ongeveer achter de onderste rechter bumpergrill.
Niet te dicht bij de grond want dat zorgt voor viezigheid in de slang en dus naar het filter.
Welke motor heb je er in liggen, dit lijkt me toch niet de 2.4 motor, mijn peilstok zit achter het motorblok..

Grtz jesse
A coward dies a thousand deaths , a soldier dies but once

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Openluchtfilter plaatsen

Bericht door Schumi »

Misschien handig als er eens wat foto's gepost worden door iemand die dit luchtfilter systeem op zijn Stilo Abarth heeft geplaatst.

Dit zou een hoop vragen beantwoorden denkt ik😉

Ik rij zelf met het originele luchtfilter systeem..heb er alleen een sport-inleg filter in zitten....dus aan mij hebben jullie niets 🤣
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten