[GESLOTEN] tuning selespeed software

Alles over tuning aan de motor van de Stilo
Gebruikersavatar
Leen
Junior
Junior
Berichten: 248
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
Vindt dit leuk: 11 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 29 keer

[GESLOTEN] tuning selespeed software

Berichtdoor Leen » ma mar 27, 2017 4:31 pm

Dag FSCers,

Onlangs heb ik eens geïnformeerd naar de mogelijkheden/kosten van een serieuze tuning van de 5 cilinder.
Op zich is het mechanisch tunen of turbo monteren geen probleem.
Het probleem voor de tuner zit m in de selespeed software.
Is die software programmeerbaar?
Iemand ervaring mee?

Groeten uit het Haagse
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
C&B road max nokkenassen, RVS uitlaat met 200 cel sportkat. en kappa spruitstuk, BMC/CDA airbox, voor 305 mm Brembo remklauwen, verlagingset 30 mm, gechipt, 17 inch Brock velgen, lederen interieur, standaard xenon.

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 627
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Kenteken: XX-XX-XX
Carrosserie: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Motor: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Vindt dit leuk: 245 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 159 keer

Re: tuning selespeed software

Berichtdoor dennis12354 » ma mar 27, 2017 7:39 pm

Met Madeno / MCC / Squadra en/of Savali contact opnemen.

Gebruikersavatar
Schumi
Beheerder
Beheerder
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5069
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Kenteken: 68-JT-JV
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Vindt dit leuk: 16 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 758 keer

Re: tuning selespeed software

Berichtdoor Schumi » ma mar 27, 2017 8:15 pm

- Madeno Racing doet dit niet meer Dennis... ;)
- Over welke tuner praat je dan...???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1211
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Kenteken: 13-JL-ZZ
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Vindt dit leuk: 73 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 134 keer

Re: tuning selespeed software

Berichtdoor kaasjager » ma mar 27, 2017 9:28 pm

Met de hoeveelheid geld die in zo een project gaat zitten kan je beter een hele motorconversie doen.
Bijvoorbeeld alfa 3.0 v6 blok oid

Gebruikersavatar
Leen
Junior
Junior
Berichten: 248
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
Vindt dit leuk: 11 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 29 keer

Re: tuning selespeed software

Berichtdoor Leen » di mar 28, 2017 10:22 am

Bedankt jullie reacties :)
Ik heb contact gehad met marcel racing.
Mijn gedachte is als je de ecu's opnieuw kunt programmeren en niet over de max. toelaatbare waarden van de bak/motor gaat het aanpassen van de 5 cilinder minder werk (dus minder kosten en geen rdw keuring?) is als het swappen van motoren.

Groeten
C&B road max nokkenassen, RVS uitlaat met 200 cel sportkat. en kappa spruitstuk, BMC/CDA airbox, voor 305 mm Brembo remklauwen, verlagingset 30 mm, gechipt, 17 inch Brock velgen, lederen interieur, standaard xenon.

Gebruikersavatar
Stefan ariesen
Junior
Junior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 149
Lid geworden op: vr jan 29, 2016 5:03 pm
Kenteken: 60-js-ts
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Gouda
Vindt dit leuk: 3 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 36 keer

Re: tuning selespeed software

Berichtdoor Stefan ariesen » di mar 28, 2017 11:02 am

Dus wat gaat het worden

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1211
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Kenteken: 13-JL-ZZ
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Vindt dit leuk: 73 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 134 keer

Re: tuning selespeed software

Berichtdoor kaasjager » di mar 28, 2017 12:47 pm

Leen schreef:Bedankt jullie reacties :)
Ik heb contact gehad met marcel racing.
Mijn gedachte is als je de ecu's opnieuw kunt programmeren en niet over de max. toelaatbare waarden van de bak/motor gaat het aanpassen van de 5 cilinder minder werk (dus minder kosten en geen rdw keuring?) is als het swappen van motoren.

Groeten


Met alleen de waardes aanpassen ga je niet heel veel winst behalen.
Je zal dan toch echt veel meer aan moeten passen wil je goede vermogenswinst behalen.

Ook met alleen een turbo er op gaat het hem niet worden.
Tevens zijn daar de kosten ook niet mals van als je het goed wilt doen.

Maar ik ben benieuwd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast