[GESLOTEN] Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Alles over In-Car-Entertainment (audio/video)
Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dee01 »

Update:
Intussen al een beetje aan het rommelen geweest met de radio, ik denk voldoende om een conclusie te trekken

Het gaat om een android kitkat (4.x) dit is al een wat oudere software van android, inprincipe geen groot probleem want de meeste apps zijn compatibel v.a. android froyo (2.x) slechts een enkele app zal niet werken (niet vindbaar in playstore)

Qua interface is het niet echt wat ik ervan verwacht had, er ontbreken namelijk een hoop android functies, al stellen sommige opties niet veel voor (denk aan bvb alarm klokje) dit ontbreekt wel...

De radio heeft intussen 2x een reboot gemaakt zonder verklabrare reden hmpf....

Op het homescreen heb ik een raster van 2x5 maar let op!!! Eenmaal een icoon/snelkoppeling op het homescreen geplaatst, dan is deze niet meer te verwijderen (de verkoper gaat me speciale software sturen waarmee ik bepaalde modificaties kan maken zoals bvb sneljoppelingen verwijdereb)

Qua sbelheid geen enkele klacht, gps werkt prima en erg nauwkeurig, internal memory geen idee, uitbreidbaar met n kaartje (max 32gb geloof ik)

Beeldscherm reageert enorm goed en qua scherpte ook prima te doen, het opstarten duurt nog geen 2 seconden (heb de b+ en de + verkeerd aangesloten)

Ehmmm ja en ik moet een aanpassing maken om hem passend in de auto te krijgen, er kwam geen iso adapter mee dus heb alles door kunnen knippen (ook de speakers)

Kortom voor 200 euries is dit dubbel en dik een prima radio!

Voor vragen vraag maar raak :)

P.s.
De radio is niet rootable (de android software is namelijk zo aangepast speciaal voor in een auto)

Uiteraard in die toekomst zullen er meer opties qua rooten enz komen, heeft even wat tijd nodig denk ik


Edit:
Update 2

Inmiddels draait de radio op rooted (full)android 6.1!, heb mijn telefoon aangesloten via usb kabel aan de radio, vrrvolgens de instelprocedure van de app "easy connect" doorgelopen.

Wat easy connect doet is het scherm van je telefoon kopieeren naar de radio (je kunt je telefoon dan ook gewoon via de radio bedienen gewoon alsof het de radio zelf is)

Wat het nadeel hiervan is is dat je je telefoon unlocked moet laten, dus nog even zoeken waar ik mijn telefoon veilig en stabiel in landscape modus kan laten en voila! (Easy connect kan na de 1e x via wifi hotspot (kost geen mb's))


Toevallig heb ik nog een oude note3 liggen, ook geroot, nu ga ik kijken of ik het voor elkaar krijg om deze zonder lockscreen te maken, deze sluit ik aan op een vaste usb voeding (dus contact aan = scherm aan de note 3 wil ik dan ergens verstoppen (maar wel vrij toegankelijk), hoe ik het scherm uit ga krijgen moet ik nog even uitvogelen, ik heb dan niet alleen een vaste android 6.1 unit voor mijn radio maar ook meteen een gps tracker

Voor wat verder in de toekomst wil ik nog gaan kijken of ik een arduino computer aan mijn note3 kan koppelen en dan vervolgens weer via sms ofzo de note3 aansturen die vervolgens weer een signaal naar de arduino stuurt om vervolgens een soort start onderbreker te maken, ik denk dat ik dat het contact via een schakelaartje aangesloten op arduino aan moet sturen dan.
Maargoed zoals ik al zij dat is voor in de toekomst en voor dit moment alleen een priel ideetje :)
Laatst gewijzigd door Dee01 op di sep 27, 2016 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
MaxAuto
Junior
Junior
Berichten: 150
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
Registration: 79-RT-NK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door MaxAuto »

Ik vindt het toch vreemd dat er nu een andere unit wordt aangeboden, bij Feedback staan nog wel dezelfde foto's van de unit die jij hebt gekocht :/

Daarnaast, goeie review! #Fotootjeeee :D
Deze gebruikers waarderen MaxAuto voor dit bericht:
Dee01 (di sep 27, 2016 6:48 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dee01 »

Thnx
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ohja, let niet op de tijden haha, 1foto is na 4u snachts, toen was ik allang in dromenland, heb op een of andere manier problemen met memmory denk ik, op een of andere manier blijft tijd en datum iedere keer te resetten, tijdstip is elke keer anders als contact uit en aan gaat xD
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Dreamcatcher2007
Junior
Junior
Berichten: 187
Lid geworden op: za feb 07, 2015 9:12 am
Registration: 23-JD-JT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Barneveld
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dreamcatcher2007 »

Mmmm en waarom geven jou knoppen wel licht ??? raar ben ik soms wat vergeten aan te sluiten ?

Gebruikersavatar
MaxAuto
Junior
Junior
Berichten: 150
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
Registration: 79-RT-NK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door MaxAuto »

Superdik, ik ga zal wel even een berichtje sturen waarom het nu veranderd is :/ Vindt die knopjes toch best handig zo denk ik.

Is stuurwielbediening eigenlijk realiseerbaar op een stilo met deze unit?

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dee01 »

Zoals je op de laatste 3 fotos ziet had ik eerst ook geen velichting, je moet ff kijken in de kabelboom van de radio, er moet een kabeltje zijn waar "light" op staat, deze moet je aansluiten aan de verlichtinf van de auto zodat als je verlichting aan zet de knopjes verlichten (of je hangt hem aan je b+ (geschakelde draad)) maar dat staan ze wel altijd aan, tenzij contact uit natuurlijk

Maar waarom zou je een andere radio willen halen?
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dee01 »

Op dit moment is dit mijn radio interface

zoals je kunt zien zitten er qua formaat foutjes in de knopjes (ik weet al precies hoe ik dit op moet lossen), zodra deze interface up&running is gooi ik de bestandjes+ howto hier op het forum, ook al zijn er niet veel mensen op het forum met android radio, ik heb de vestandjes tog, en een upload kost 1 seconde :) , er moet nog veel toegevoegd worden aan de interface
Het zijn nu alleen de knopjes en een border die ik heb (de knopjes werken echt!)
Afbeelding
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Dreamcatcher2007
Junior
Junior
Berichten: 187
Lid geworden op: za feb 07, 2015 9:12 am
Registration: 23-JD-JT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Barneveld
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dreamcatcher2007 »

Even over de knoppenverlichting, als je er continu 12v opzet dan doen deze het voor ongeveer 5 minuten, hierna gaan ze weer uit ? zou het kunnen zijn dat er alleen een puls 12v op moet komen te staan ? en zoja hoe en waar zou ik die uberhaupt bij de stilo vandaan moeten halen ?! @Dee01 interface ziet er goed uit, jammergenoeg kan ik denk ik niet zo veel met de unit die ik in mijn bezit heb, zoals al een keer ergens vermeld is deze helemaal dichtgetimmerd.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dee01 »

Dreamcatcher2007 schreef:Even over de knoppenverlichting, als je er continu 12v opzet dan doen deze het voor ongeveer 5 minuten, hierna gaan ze weer uit ? zou het kunnen zijn dat er alleen een puls 12v op moet komen te staan ? en zoja hoe en waar zou ik die uberhaupt bij de stilo vandaan moeten halen ?! @Dee01 interface ziet er goed uit, jammergenoeg kan ik denk ik niet zo veel met de unit die ik in mijn bezit heb, zoals al een keer ergens vermeld is deze helemaal dichtgetimmerd.
Ik heb se knoppenverlichting op de geschakelde draad aangesloten, stuur eens een linkje van je radio, mijn interface is namelijk gewoon een (extra interactieve) achtergrond

Hier komt nog een how to van (hiervoor is wel basic photoshop kennis voor nodig)
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Dreamcatcher2007
Junior
Junior
Berichten: 187
Lid geworden op: za feb 07, 2015 9:12 am
Registration: 23-JD-JT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Barneveld
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met chinese radiosystemen?

Bericht door Dreamcatcher2007 »

Deze gebruikers waarderen Dreamcatcher2007 voor dit bericht:
Dee01 (ma okt 03, 2016 6:44 pm)
Waardering: 14.29%

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten