[GESLOTEN] Hoedenplank speakers aansluiten

Alles over In-Car-Entertainment (audio/video)
Gesloten
Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Hoedenplank speakers aansluiten

Bericht door Mark »

Hello all,
Ik ben naar iets op zoek maar kan het niet vinden.
Er zitten 2 speakers in mijn hoedenplank verzonken en die wil ik op de connect nav aansluiten. Heb keurig speakerkabel gevonden maar loop tegen 2 dingen aan.

1. het verwerken van de kabel naar voren toe. kan de bekleding makkelijk los op de bodem en hoe kom ik dan weer bij mijn connect nav, via de kabels die naar de deur lopen?

2. aan de connectnav hangen iso stekkers. uit die iso stekkers komen draadjes die ook weer stuk voor stuk met stekkers vast zitten. deze stekkers zijn volgens mij iso 25mm ofzo maar aan de speakers achterop heb je een kleine en een 25mm nodig. ik kan die kleine nergens vinden. Het zijn van die stekkers die je met zoon knijptang vastdrukt.

Iemand ideeen :D?
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Fiat Stilo Abarth 2004

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hoedenplank speakers aansluiten

Bericht door retrodd »

wat betreft de bekabeling wat ik heb gedaan is:
met stugge 230 kabel onder de vloerbekleding door bij de achterbank, speakerkabel aan vastmaken en erdoor trekken.
dan via passagierszijde instaplijst naar voren, daar onder de vloerbekleding passagier zo de zijkant middenconsole in en naar de radio.
daar heb ik gewoon gekeken welke kabels voor speakers achter waren en die doorgeknipt en dan de nieuwe speakerkabel ertussen.

klinkt vaag maar je ziet er helemaal niks van. :thumbup:

ga alleen geen kabels leggen onder de vloerbekleding bestuurder, hier heb je veel meer slijtage, en voor je vloerbedekking weer gezet is ben je het al helemaal zat met je voeten achter de bekleding te blijven hangen tijdens het rijden :thumbdown: .

wat betreft de speakerkabel aan de speakers bevestigen, gewoon vast solderen betere connectie kan je niet hebben.

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Hoedenplank speakers aansluiten

Bericht door Mark »

retrodd schreef:wat betreft de bekabeling wat ik heb gedaan is:
met stugge 230 kabel onder de vloerbekleding door bij de achterbank, speakerkabel aan vastmaken en erdoor trekken.
dan via passagierszijde instaplijst naar voren, daar onder de vloerbekleding passagier zo de zijkant middenconsole in en naar de radio.
daar heb ik gewoon gekeken welke kabels voor speakers achter waren en die doorgeknipt en dan de nieuwe speakerkabel ertussen.

klinkt vaag maar je ziet er helemaal niks van. :thumbup:

ga alleen geen kabels leggen onder de vloerbekleding bestuurder, hier heb je veel meer slijtage, en voor je vloerbedekking weer gezet is ben je het al helemaal zat met je voeten achter de bekleding te blijven hangen tijdens het rijden :thumbdown: .

wat betreft de speakerkabel aan de speakers bevestigen, gewoon vast solderen betere connectie kan je niet hebben.
Hmm dat solderen. Dat is misschien wel het beste ja ;) en dan afsealen met een tapeje.

Ik zal dit nog is lezen als ik bij mijn auto sta. Dan kan ik me beter een beeld vormen ;) Thanks voor de reactie!
Fiat Stilo Abarth 2004

Gebruikersavatar
Mikester
Senior
Senior
Berichten: 258
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 8:52 am
Registration: 59-jk-jp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Etten-Leur
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren
Contacteer:

Re: Hoedenplank speakers aansluiten

Bericht door Mikester »

waarom ga je met je kabels neit gewoon via de instaplijsten ;)
You hear Me , Before You See Me
2x 1200 watt rms subs & 2x 5000 watt rms versterkers

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten