Even voorstellen | Mark

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Even voorstellen | Mark

Bericht door Mark »

Hoi!
Even voorstellen dan maar; Mark uit Hoofddorp, 23 jaar jong.
Waarom een stilo: Ik zat al een aantal maanden te kijken naar een auto voor mezelf en wilde eigenlijk een snelle auto die zuinig reedt. Not gonna happen...
Ik kwam eerst op de Peugeot 206 GT uit maar aangezien deze auto qua opties niet heel spannend was heb ik dat idee al snel laten varen. Een vriend van me had een Fiat Stilo 1.9 nog wat en ik vond hem qua opties wel heel mooi. Ik wilde zelf eigenlijk ook wel een auto met leuke opties voor een leuke prijs (aangezien dit mijn eerste auto is). Ik zoeken op marktplaats en toen kwam ik op de Abarth uit, geweldige auto, snel, veel opties (alleen niet zuinig). Er stonden / staan veel abarth selespeeds op marktplaats voor ongeveer 3000 euro met 120-150k op de teller maar veel historie was er meestal niet te vinden.
Totdat ik 2 weken geleden een Abarth tegen kwam met 66k op de teller en de eerste eigenaar. Echter was dit de 2002 variant, dus wel meer opties dan de 2004 variant maar ik las het een en ander over de problemen van de 2002 editie.
Bij toeval stuitte ik de volgende dag op een Abarth, 2e eigenaar, met 47k op de teller uit 2004. Schitterend in de lak, 1 miniscuul deukje in de vouw van het linker voorportier. Proefritje mee gedaan en diezelfde avond de koop gesloten.
Mijn eerste indruk na 24 uur bezit, WAUW! Gigantisch veel power in deze bak (ik reed altijd de C1 van me moeder, niet echt vergelijkbaar materiaal) en deze auto zit zo snel op de 150 dat ik de speedlimit notificatie van de stilo maar op 120 heb afgesteld omdat ik het anders echt niet door heb.
Tja, het verbuik, dat is huilen. 1 op 8 1 op 10. Ik vind de selespeed automaat ook niet echt goed werken op de cruisecontrol, hij gooit hem bij 80 rijden automatisch in zijn 4 en dit krijg ik niet in zijn 5, maar misschien dat een dealer hiernaar kan kijken.
Ik zal dit forum even afstruinen voor meer tips en trics die handig zijn voor mijn stilo gebruik, want ondanks het mooie volleder interieur kan het een en ander wel een oppoetsbeurt gebruiken (bijv zand in de deurgleuf waar de ramen ingaan.

Dus nogmaals, Hallo Iedereen!!!!

En hieronder de foto's die ik even snel gemaakt heb

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fiat Stilo Abarth 2004

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door Schumi »

Hoi Mark,
Welkom op ons forum en bij onze (FSC) Fiat Stilo club...en gaaf dat we weer een hele mooie Stilo Abarth in ons midden hebben.
Wij hopen je snel een te mogen ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of andere bijeenkomsten...we gaan nu helaas de winter periode in maar in het voorjaar starten we weer met onze 2014 programma....maar dit kun je allemaal op je gemak bekijken op ons forum.

Wij hopen dat je er veel plezier aan mag gaan beleven... :D en er zijn redelijk wat leden die technische kennis in huis hebben om jou eventueel van dienst te kunnen zijn...dit staat namelijk hoog in het vaandel van onze club...we proberen het onderhoud voor iedereen zo goedkoop mogelijk te houden...door een hoop zelf te doen en korting op onderdelen te krijgen die gekocht moeten worden.

En als je donateur wilt worden van onze FSC dat krijg je daar veel extra's voor... zoals volledige toegang op ons forum...en dat houd in dat je dan ook inzage krijgt in de "How-To's" topic waar zaken in staan die je kunnen ondersteuning om eventueel zelf diverse reparaties of andere zaken aan je Stilo uit te kunnen voeren.

Ik zal zorgen dat jou foto van je Stilo Abarth op onze website en facebook pagina wordt gezet...!!! :o :)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door Mark »

Meteen even gedoneerd dan maar ;-)
Fiat Stilo Abarth 2004

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door longtimeago »

Hmm, kan het zijn dat ik jou vorige week heb zien rijden rond A9/A5? Zo niet, dan slaat m'n verbeelding op hol! :lol:
(Ik heb een Donker rode Fiat Stilo)

Mooie Stilo en Welkom!

En ja, zelf ben ik ook gestapt van een Lease Aygo, 107 op een Stilo 1255cc 80pk.
En zelfs daar zit al verschil in, in kracht. :)

De Stilo 1.2 en de 1.4 zijn daarentegen wel enorm zuinig (gemiddeld 1 op 19 bij lange ritten en 1 op 16 bij ritten van 20+/- KM.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door cees26 »

Hoi Mark.

Wat een mooi verhaal en bovenal wat een verstandige keuze ! :lol:

Heel veel plezier met je mooie Abarth en kijk eens op ons meeting-programma, altijd welkom !

Ik weet zeker dat je op ons, altijd gezellige maar informatieve forum, antwoord gaat vinden op al je vragen omtrent je Stilo en zoals Schumi al zei : ook voor technische vragen kun je op ons forum terecht !

saluti
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door Schumi »

Mark schreef:Meteen even gedoneerd dan maar ;-)
Super Mark...boven in het forum zie je een knop(Doneer) zitten waar je op kunt klikken...heeee lhandig... :lol:

Als de donatie is uitgevoerd krijg je gebruikersnaam de kleur groen vanaf dat moment heb je toegang tot het volledige forum.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door Mark »

Schumi schreef:
Mark schreef:Meteen even gedoneerd dan maar ;-)
Super Mark...boven in het forum zie je een knop(Doneer) zitten waar je op kunt klikken...heeee lhandig... :lol:

Als de donatie is uitgevoerd krijg je gebruikersnaam de kleur groen vanaf dat moment heb je toegang tot het volledige forum.
Ja, dat had ik dus al gedaan :D nu even verifieeren schumi
Fiat Stilo Abarth 2004

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door Mark »

longtimeago schreef:Hmm, kan het zijn dat ik jou vorige week heb zien rijden rond A9/A5? Zo niet, dan slaat m'n verbeelding op hol! :lol:
(Ik heb een Donker rode Fiat Stilo)

Mooie Stilo en Welkom!

En ja, zelf ben ik ook gestapt van een Lease Aygo, 107 op een Stilo 1255cc 80pk.
En zelfs daar zit al verschil in, in kracht. :)

De Stilo 1.2 en de 1.4 zijn daarentegen wel enorm zuinig (gemiddeld 1 op 19 bij lange ritten en 1 op 16 bij ritten van 20+/- KM.
Nou, mij niet. Ik heb hem pas 32 uur hahahaha. Maar deze auto zou goed kunnen. Hij komt uit Den Haag :)
Fiat Stilo Abarth 2004

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen | Mark

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom Mark bij onze club en heel veel plezier ;)
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten