Reesritmo, even voorstellen

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reesritmo
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 20, 2013 9:33 pm
Woonplaats: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Reesritmo, even voorstellen

Bericht door Reesritmo »

Hallo iedereen,

Aangezien ik Cees al een jaartje ken ongeveer via de Fiat Club Nederland heb ik mijzelf nu ook maar even opgegeven bij de Fiat Stilo Club! Dat werd ook wel tijd eigenlijk :D
Zelf ben ik helemaal gek van alles waar Fiat op staat, en mijn interesse ligt vooral bij de jaren 80 Fiats. De schuur staat dan ook vol met een aantal Ritmo's, Regata's en een 128. Maar voor dagelijks vervoer heb ik een Stilo MW 1.8 op LPG. Fijne en ruime auto met een inmiddels redelijk respectabele kilometerstand van dik 260.000 km. Het is mijn derde Stilo en ik heb daarmee alle uitvoeringen gereden. Eerst een half jaartje zakelijk een 2.4 Abarth 5-deurs. Deze was fel blauw (de zeldzame kleur 'pitty-blue'). Het was meer toeval dat ik deze auto kreeg, hij was een half jaar oud en achtergelaten door een collega. Ik kon toen kiezen tussen die full-options Stilo of een eerste model Renault Megane. Tsja, was niet moeilijk. Wat een kracht zeg, super fijne reisauto, al heb ik de selespeed nooit heel erg gewaardeerd. Dit was de 42-JS-LV. Een paar jaar later had ik de mogelijkheid om een nieuwe auto te mogen bestellen. De middenklasser van Fiat was nog steeds de Stilo, dus die keuze was snel gemaakt. Het werd een 150 pk Multijet, 3 deurs Abarth in antraciet kleur. De diesel Abarth is maar 3 maanden geleverd dus het was een zeldzame uitvoering. Wat een super fijne auto was dat. Hier heb ik zo'n 125.000 km mee gereden in 4 jaar tijd. Met pijn in het hart moest ik hem inleveren omdat de lease termijn was verlopen. Een maandje geleden zag ik hem ineens weer te koop staan, de 14-RD-VB had nu twee keer zoveel gelopen en moest ongeveer 2750 euro kosten. Ik heb de verleiding kunnen weerstaan, maar had hem graag teruggekocht. Hopelijk is deze binnen de club gekomen! Want de Bravo met nog meer opties die ik daarna kreeg was wel mooi, maar het was geen Stilo... En nu dus de 81-NJ-TS. Op zich een prima auto en een stukje zuiniger dan de Marea 5 cilinder 20v die ik hiervoor had. Toch is het voor mij meer de dagelijkse kilometer vreter voor vooral de winter, want in de zomer rijdt ik toch meestal met een Ritmootje of Regata. Maar de Stilo doet het prima, op 1 klein narigheidje na. Maar daar open ik wel een apart topic over.
Bijna had ik hem weggedaan, het koppelingspedaal lag ineens op de bodem. Bleek een hydraulische koppelingscylinder te zijn. Deze zijn beide vervangen en er is een nieuwe koppeling op gekomen. Dit is nu helemaal klaar en de eerste 5000 km na de reparatie zitten er al weer op. Ik gebruik de auto ook als ik voor mijn werk weg moet, morgen mag hij mee naar Luxemburg bijvoorbeeld.

Groeten,
Cor
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door Schumi »

Hoi Cor,

Hartelijk welkom bij onze FSC...mooi verhaal van jou en je Fiats....met in het bijzonder je Stilo natuurlijk... :lol:
Ik vind het gaaf dat jij lid van de FCN nu ook lid bij ons bent geworden...en zoals je al zei Cees is ook lid bij jullie en wij zijn ook via heb de samen werking aangegaan met de FCN... :D

Wij hopen dat je veel plezier van onze FSC mag gaan beleven... kijk rustig rond op onze website/forum en facebook pagina....ik zal de foto van jou Stilo op onze website bij plaatsen en zo ook op onze facebook pagina...

Ik hoop dat wij je snel eens mogen ontmoeten op onze gezellige meetings en/of andere bijeenkomsten/etentjes....enz.enz.enz.

O ja..om volledig toegang te krijgen op onze forum..(dit beteken bvb inzage in de How-To's) vragen we een kleine donatie van onze leden...
Wij hebben het besparen in het onderhoud van je Stilo hoog in het vaandel staat bij de FSC en dit levert hier een grote bijdrage aan...zo ook de vele leden die technische hulp kunnen bieden... zodat je je donatie al heel snel hebt terug verdiend... :)

Schumi
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door longtimeago »

Dit soort verhalen blijven leuk om te lezen... :D

Tsja, mijn verhaal is niet zo... 'groot', mijn eerste auto is de Fiat Stilo en verder kom ik (nog) niet. :P

Welkom! :D

Er staat trouwens EXACT zo'n zelfde Fiat Stilo als jij hebt hier in m'n straat in Haarlem.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom Cor en heel veel plezier
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door cees26 »

Hoi Cor.

Geweldig dat je toch nog zo snel lid bent geworden van onze fantastische FSC !

Zoals eerder afgesproken in eerdere e-mail zullen we elkaar binnenkort treffen ! Maar voor nu al een hartelijk welkom !

Saluti
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
Mark
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: do nov 14, 2013 12:22 pm
Registration: 87pbfk
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Onder de rook van schiphol
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door Mark »

Leuk verhaal!

En welkom natuurlijk!
Fiat Stilo Abarth 2004

Gebruikersavatar
Reesritmo
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 20, 2013 9:33 pm
Woonplaats: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door Reesritmo »

Dank voor het welkom :D Altijd fijn om te horen!
De donatie heb ik gelijk maar gedaan, en in het technisch forum ook een vraag gesteld.

Op dit moment zit ik voor mijn werk in Luxemburg, en als je ziet waar de Stilo vannacht naast slaapt... Altijd leuk!

Afbeelding

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Geweldige foto, Cor ;)
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Reesritmo, even voorstellen

Bericht door dennis12354 »

Cor,

Welkom

Mooi verhaal over de liefde voor het merk Fiat.

Ik zou die verzameling van oude Fiats ook wel eens willen zien.....

Groetjes

Dennis

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten