Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Stilootje
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door Stilootje »

Hallo allemaal,

Ik ben Marthijn en sinds kort de eigenaar van een zwarte Fiat Stilo 1.6 Dynamic. Erg leuke auto!

Ik ben al zeer tevreden terug van een bezoek aan Gert/yellowstilo. Ik had bijvoorbeeld geen text op mijn dashboard LCD scherm en die is vervangen door een gereviseerde unit, werkt weer naar behoren.

Op zijn aanraden heb ik de ECU verplaatst en motorsierkap verwijderd. De auto is uit 2002 en de ECU uit 2006 dacht ik, die is dus al eens vervangen. Ik hoop nog even plezier van deze auto te hebben, ik ben er tot nu toe heel blij mee.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door Schumi »

Hoi Marthijn,

Welkom bij de FSC :thumbup: wij hopen dat je er veel plezier van mag hebben,surf rustig rond op het forum en ontdek wat het voor jou en je Stilo 1.6 allemaal kan betekenen.

Wij hopen dan ook je snel eens te ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of bijeenkomsten... :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door RobertStilo16v »

Marthijn Welkom bij de Groeiende Forum en Club. :clap:

Gebruikersavatar
Reind67
Senior
Senior
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 19, 2013 8:51 pm
Registration: RK-139-X
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Dronten - Flevoland
Gegeven waarderingen: 367 keren
Ontvangen waarderingen: 95 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door Reind67 »

Hoi Marthijn,
Welkom bij de gezelligste Fiat Club van Nederland.
Ik lees dat je al wat bekende punten aam je Stilo hebt aangepakt, goed bezig! 8-)
Wellicht tot ziens op één van onze meetings.
Van Ritmo tot Stilo.... nu opnieuw de Dobló, al 30 jaar FIAT.
Fiat Dobló 1.4-16v / 110pk tuned by Unlimited Tuning, fitted with K&N air intake... 8-)

Stilootje
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door Stilootje »

Bedankt, ik ben nog een paar keer bezig geweest en heb veel aan dit forum gehad evenals een ander engelstalige.

- Ik heb een Connect Nav+ systeem gekocht en van firmware versie 9.8 voorzien omdat de mastercode gevraagd werd. Fiat dealers kunnen of willen mij niet helpen dus vandaar heb ik de firmware geprobeerd. Dat was nogal stressen want in eerste instantie ging het mis (dus ''gebrickt'') en zat ik een uur te zweten in de auto om de unit te proberen opnieuw te starten etc. Lang verhaal, waarschijnlijk was de CD (Maxell) niet goed genoeg, ik heb een ander merk (Philips) geprobeerd en toen was het weer tot leven gewekt. Daarna de setup CD gedaan en op Nederlands gezet, ik heb alleen geen kaarten.
- Yellowstilo had mijn achterruitenwisser die niet meer wilde bewegen bekeken, kreeg nog wel stroom dus misschien motor zwak/kapot. Ik heb de as flink met WD40 ingespoten en alles werkt weer, nieuw wisserblad zorgt voor minder weerstand.
- De achterruitenwisser had een oud uitgedroogd afdichtrubber (ring) met scheuren, ik heb een nieuwe getekend en (3D) geprint. Als er vraag naar is kan ik meerdere maken.
- Ik heb een Parrot MKi9200 ingebouwd, deze heeft bijvoorbeeld een SD kaart slot zodat ik MP3 kan afspelen.
- De ECU heb ik iets naar rechts verplaatst, op de luchtslang. Ik las dat ergens als tip omdat de luchtslang zou koelen en er vlak naast zit. Deze wordt nog wel iets warm dus eigenlijk wil ik nog een bracket printen en de ECU aan de accuhouder maken wat ik meer heb gezien op internet.
- Verder heb ik heel slecht geluid, volgens mij (hopelijk) alleen de onderste speakers in de deuren. Zullen wel opgeblazen zijn, zit de versterker in de stereo? En moet ik dan bas speakers kopen of wat anders? Ik kan eventueel verder in het forum kijken en een vraag plaatsen.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door Schumi »

Dit is alleen een voorstel topic... verzoek om nu op het forum in de juiste topic's verder te gaan met je berichten.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Stilootje
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door Stilootje »

Ik was nog vergeten te vermelden dat ik beide buitenspiegels (randen waren lelijk en vergaan) ook vernieuwd heb, was verrassend makkelijk :lol:

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Stilo eigenaar

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom bij de Fiatstiloclub en heel veel plezier op het forum :thumbup:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten