Ff mezelf en me (g)ouden beestje voorstellen - Fiat Stilo 1.6V Racing - hulp gevraagd

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P. Koning
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: vr apr 24, 2020 10:04 pm
Registration: 48-tb-gn
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Den Haag
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Ff mezelf en me (g)ouden beestje voorstellen - Fiat Stilo 1.6V Racing - hulp gevraagd

Bericht door P. Koning »

Hallo allemaal,

Ik ben Pascal en woon in Den Haag. Wat leuk dat er club met liefhebbers van deze auto bestaat. Ik kijk ernaar uit om hier veel te leren over het onderhouden van mijn eerste eigen auto en heb het idee dat er hier velen zullen zijn die net zoveel liefde kennen voor hun Stilo als ik haha. Wat een heerlijk ding is het toch. Voel me te trots in de Stilo. Sinds een maand ben ik in het bezit van deze auto. Compact maar ruim, sportief maar chique, comfortabel maar snel. Klassiek maar modern. Uniek en origineel in zijn soort en daar hou ik van.

Er was en is wel wat werk aan de winkel, de distributieriem en multisnaar moest ik laten vervangen deze waren versleten. Het inbouwen van een autoradio was in eerste instantie een ramp met teveel onverwachte verrassingen, de garage kreeg het niet voor elkaar maar het framepaneel heb ik uiteindelijk zelf op maat weten te krijgen door het te frezen. De velgen hadden 3 stuks roodzilveren naafdoppen (eentje miste) - op de sloop ff setje van vier blauwzilveren naafdoppen gratis geregeld en zelf gemonteerd. Ben blij en trots dat ik deze bijdrage / finish aan mijn auto heb kunnen leveren maar ben totaal onervaren in het onderhouden van een auto. De airco blaast enkel hete lucht aan de bestuurderskant en heb iemand die de airco voor me kan uitlezen. Zodra ik de oorzaak heb gevonden zou ik graag iemands hulp hierbij willen om het te verhelpen. Daarnaast heb ik sinds vandaag een storingsmelding van het motormanagement systeem, "check engine". De laatste maand heb ik deels op euro 95 gereden wat niet zo slim blijkt te zijn. Dit zou van invloed kunnen zijn op de foutmelding, ook zou het te maken kunnen hebben met de plaatsing van het blok zelf. Deze zit namelijk nog factory stock op het motorblok geplaatst en heb vernomen dat dit problemen kan leveren. Ook hier zou ik graag hulp
bij willen aangezien ik ongeveer 5000 km op maandbasis rijd en de auto in top staat wil hebben en houden. Tot slot wil ik zeggen dat ik mijn beestje met liefde, respect en trots behandel en regelmatig met shampoo was en daarna in de wax zet. In mei heb ik een restyle gepland om zichtbare schade (paar roestplekjes en krassen, kleine deuk) zoveel mogelijk weg te laten werken en bij te laten werken met een lakstift. Kortom, hij heeft een goed leven bij mij en met wat hulp van anderen zal hij nog veel meer plezier hebben en samen met mij eindeloze kilometers afleggen.

Ik schroom niet om de fiat club te doneren voor hulp.
Ook heb ik er geen probleem mee om wat kilometers af te leggen als iemand mij kan/wil helpen. Ik zeg: het is geven en nemen! Hoor het graag.


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Ff mezelf en me (g)ouden beestje voorstellen - Fiat Stilo 1.6V Racing - hulp gevraagd

Bericht door Schumi »

Hoi Pascal,

Welkom bij de FSC :thumbup: wij hopen dat je er veel plezier van mag hebben,surf rustig rond op het forum en ontdek wat het voor jou en je Stilo 1.6 Racing allemaal kan betekenen.

Wij hopen dan ook je snel eens te ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of bijeenkomsten :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Ff mezelf en me (g)ouden beestje voorstellen - Fiat Stilo 1.6V Racing - hulp gevraagd

Bericht door RobertStilo16v »

Pascal

Welkom bij de Stilo fanaten :clap:
Veel rij-plezier met jouw stilo :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten