Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Schumi »

Klopt,en dat hydraulische lager dat in de dualogic zit is dus anders 😔
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

:lol: Genoeg hydraulische lagers in dit topic!

Eindejaars post! 8-)

De kleur die het moet worden is lastig! Stiekem neig ik heel erg naar rood of geel echter vind ik Grigio Orione ook mooi maar dat is af en toe een beetje groenig....
Echter zie ik hier weer de Braziliaanse versie in "Grigio Orione" en dan is het weer anders. Heet daar overigens "Cinzo cromo".

De "Blackmotion" is "Vulcano black" en daar heb ik nu alle onderdelen zoals badges/matten etc etc van...... :crazy: :crazy:

Afbeelding

Afbeelding

Op de valreep van 2020 toch nog wat nieuwe onderdelen kunnen scoren voor mijn ouwe Fiat! :D

Ik heb op dit moment in mijn Stilo 2 koplampen van 2 verschillende aftermarket merken ( kwam ik onlangs pas achter toen een lampje stuk was ) en die wou ik vervangen voor originele Fiat koplampen van een 3 deurs. ( Met nieuwe voorschermen en huidige bumper ).
Gezien ik uiteindelijk de Braziliaanse bumper heb gekocht om zodoende een perfecte pasvorm te hebben wou ik ook nieuwe originele koplampen hebben voor de 5 deurs. Die van de 3 deurs hebben dan helaas geen goede pasvorm. Dat is geen probleem , die waren goedkoop en gaan netjes in een doos op zolder voor het 3 deurs project.

Als je goed zoekt kun je in Italie nog genoeg dead stock vinden en ik heb met wat geluk heel goedkoop een setje koplampen gevonden nieuw in de doos. De folie zit er nog op!
Dus geen aftermarket "troep" maar origineel Fiat zoals het hoort. Kwanta kosta? Inclusief verzenden 170 euro! Dezelfde koplampen met korting bij de dealer 375 euro.
Prijzen zijn niet relevant maar zo hebben jullie wel een idee wat dit project een beetje kost.


Afbeelding

Afbeelding

Voor het zoeken van onderdelen gebruik ik deze website. Hier zie je van koplampen tot aan de kleinste schroefjes de artikelnummers en zodoende kan ik alles zoveel mogelijk origineel houden.
Kon eerst veel niet vinden op Ebay maar als ik het dan ging aanpassen van Ebay.com naar Ebay.it vond ik opeens erg veel en zodoende liep ik tegen wat "Dead stock" en heb de volgende onderdelen alvast gekocht om straks met beter weer de auto weer "fabrieksnieuw" te maken. Ik wil zoveel mogelijk alles aanpakken.

Torsiestang ( Stabilisatorstang ) , bij Tuynder kost die 247 ex btw en verzendkosten. Tuynder
Ik heb hem voor 30 euro ex verzendkosten uit Italie en kon dat dus echt niet laten liggen!

Afbeelding

Origineel Fiat stuurhuis , bij Tuynder kost die 659 euro ex btw en verzendkosten. Tuynder
Gekocht voor 115 euro ex verzendkosten. Reviseren van het stuurhuis , dus spoorstangen , rubbers en binnenste stuurkogels kom je al snel op 90 euro dus dan liever voor een paar tientjes extra alles nieuw!
Ook nog wat originele schroeven/plastic klipjes etc etc gekocht.

Afbeelding

Daarnaast in Brazilie de originele Blackmotion deurpanelen gevonden. ( nieuw! ) Bijna hetzelfde als wat ik nu heb alleen zijn deze helemaal in leer net als op de foto van de Blackmotion.
Omgerekend waren die 21 euro per stuk , daar haal je hier in Nederland nog geen 2 kratjes bier voor.......

Afbeelding

Is er dan nog iets wat er aan het project "Blackmotion" ontbreekt? Afgezien van de tekst "Blackmotion" in de stoelen heb ik alles en kan ik 2021 hopelijk goed beginnen door eindelijk mijn "droom" auto na te maken. Ik ga beginnen met het dak! That's gonna be fun..... :D



Als ik het zo allemaal een beetje bekijk en vooral de corona maatregelen een beetje meewerken verwacht ik begin deze zomer de auto helemaal klaar te hebben!



Ik wens jullie allen alvast een fijn uiteinde!!


Groeten van een enthousiaste Stilo liefhebber! :-D

Gebruikersavatar
El Nino
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:39 am
Registration: 06-NP-PK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Wezep
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door El Nino »

Zucht... nu heb je me aan het kopen gezet😅

Jij ook een goed uiteinde Mark!

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Haha , nee doe maar niet dan blijft er meer voor mij over! ;)

Had even contact met een youtuber die in Engeland Italiaanse auto's repareert en ik zei ...waarom niet de Stilo? Ik zie alleen maar Alfa's.
Reactie van hem ..... ik heb al een paar jaar geen Stilo meer zien rijden in Engeland. Oftewel ....ze worden heel schaars.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Ik moet helaas wachten op beter weer voordat ik met het dak bezig kan......

Ik ben in de tussentijd bezig met het verzamelen van onderdelen zodat ik straks in 1 keer de auto terug kan brengen naar een fabrieksnieuwe staat. Duurt lang en kost ook wat centjes maar doe liever alles in 1 keer goed!
ik had in december nieuwe koplampen gekocht en die kwamen maar niet aan. De vervoerder gebeld en die gaven aan dat het op 5 januari bezorgd was op mijn adres en dat ik er zelfs voor getekend zou hebben. 8-)
Gister rond mijn huis gekeken en ja hoor , pakket lag dus al sinds afgelopen dinsdag buiten in de regen achter de otto!! Geen briefje in de bus niks....
Pakket was heel goed verpakt dus uiteindelijk wel goed gegaan maar je zou maar iets duurs aan electronica gekocht hebben.

De koplampen zijn idd zoals de advertentie aangaf , gloednieuw! Koplampen maken samen met de velgen wel de auto vind ik , ben er iig heel blij mee!
Lampjes en de stelmotor zitten er ook in. (tu)

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast via een Italiaanse leverancier een gloednieuwe radiateur gekocht voor 28.50! Kosten nieuw tussen de 70 en 100 euro ( origineel ).Volgens de website zou er een stukje plastic afgebroken zijn , radiateur kwam binnen en ik heb deze gecontroleerd maar kan geen enkel defect vinden! Helemaal nieuw van Denso , die zat er in de fabriek ook in.

Afbeelding

In brazilie alle plastic kappen in het interieur nieuw gekocht! Voorbeeld zijn de instaplijsten en de kappen bij de gordels.
Hopelijk doen de plaatjes het! :)

Afbeelding

Afbeelding

De deurpanelen zijn inmiddels aangekomen bij mijn contactpersoon in Brazilie en ben blij met deze panelen! Leer met mooie stiksels en voorbereiding voor de tweeters.

Afbeelding

Afbeelding

De mistlichten voor in de bumper!

Afbeelding

Daarnaast heb ik een instrumentenpaneel gekocht van een Fiat Argo , dit is een model die alleen in Brazilie is geleverd en lijkt erg sterk op de Fiat Stilo maar heeft de voorkant van een Fiat Tipo.
De vorm van de printplaat is bijna identiek aan die van de Stilo en ook is de connector met aantal pins gelijk. 2e hands gekocht voor 3 tientjes dus een kleine gok maar de kans is erg groot dat het gewoon werkt gezien het paneel reageert op de input die hij krijgt vanuit de canbus.
Even als voorbeeld , de regensensor van de Stilo/Bravo zit ook in een Ferrari en een Maserati Quattroporte GT uit 2005. Zelfs de cd wisselaar is identiek. Grappig om te zien dat veel onderdelen in meerdere auto's word gebruikt.

Afbeelding

Ik twijfel nog even over het stuur van de Fiat Argo of ik dat ga doen of niet , maakt het wel wat moderner en gezien alles rond om het stuur straks ook nieuw is valt het dan ook minder snel op!

Afbeelding



Binnenkort meer updates!

Gebruikersavatar
sam.vdv
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 218
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 2:11 pm
Registration: Zfa19200
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Beringen belgie
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door sam.vdv »

Hey moreno kan je mij is effe scholen in dat onderdeel zoeken can dead stock lijkt me wel interessant
A coward dies a thousand deaths , a soldier dies but once

Gebruikersavatar
El Nino
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:39 am
Registration: 06-NP-PK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Wezep
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door El Nino »

Super Mark! Auto wordt straks beter dan nieuw😃
Deze gebruikers waarderen El Nino voor dit bericht:
Moreno83 (di jan 12, 2021 10:53 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion ( Terug naar fabrieksnieuw! )

Bericht door Moreno83 »

Dank je Arno! Het plan is ook om de auto weer naar fabrieksnieuwe staat te brengen , heb daarom de hoofdtitel maar aangepast.
Gezien bijna alles nieuw of goed opgepoetst gaat worden heb ik ook 2 nieuwe gordels gekocht , die van mij zijn ook 260.000 km oud en iets gerafeld/verkleurd. Logisch na bijna 20 jaar.

Nieuwe gevonden voor een mooie prijs en wederom Italie. Het zoeken naar de onderdelen is net zo leuk als het straks monteren van alleen maar nieuwe onderdelen...... :D

Afbeelding

Afbeelding


Gezien ik de radiateur ga vervangen heb ik ook de slangen maar meegenomen samen met het koelwaterreservoir. Die van mij is aardig verkleurd en de slangen zijn in principe nog goed maar als ik alles toch los haal kan ik het beter meteen meenemen. De klemmen heb ik afgelopen zomer allemaal al vervangen.
Ook heb ik een raamrubber achter gekocht , was een mooie aanbieding. Raam en deurrubbers zijn echt duur , je betaald zo 50/60 euro per stuk....en dan heb je er 3/4 per deur. Dus beetje bij beetje verzamelen.....
Deze gebruikers waarderen Moreno83 voor dit bericht:
El Nino (wo jan 20, 2021 10:27 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion ( Terug naar fabrieksnieuw! )

Bericht door Moreno83 »

2021 is voor mij persoonlijk al een mooi jaar!
Ik heb gesolliciteerd en ben aangenomen bij ACTronics in Almelo als "Technicus Revisie Afdeling". Oftewel ECU's , tellerbakken , ABS systemen etc repareren.

Daarnaast ga ik dit weekend een kanarie gele Abarth kopen van de 2e eigenaar. Liep al een lange tijd met het idee maar de meeste stonden te ver weg. Foto's komen snel.

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion ( Terug naar fabrieksnieuw! )

Bericht door Drunzy »

gefeliciteerd kerel

eindelijk ook een abarth dus :,)

greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten