Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Vandaag in het zonnetje de kanarie aangepakt! Een mooie zekeringbak in een smerige motorruimte kan natuurlijk niet en en vandaag alle massa contacten in de motorruimte maar aangepakt , was echt nodig! Heb je electronische/vage problemen.....doe dit dan ook! Kost je een middagje werk maar je hebt er zoveel profijt van.

Massa naast de zekering/accu bak.

Afbeelding

Afbeelding


Met de multitool alles opgeschuurd!

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk de motorruimte ook wat schoon gemaakt. Die was echt smerig.
Alle bekabeling zoals de D4 connector is ingespoten met een goede contact spray en ik heb de relais voor de zekerheid vervangen.
Viel me na het schoonmaken op dat de remvloeistof aardig laag staat , niet op minimum...maar wel iets wat ik in de gaten moet houden.
Zie alleen op de foto dat ik links wat ben vergeten maar goed het ziet er nu wel weer wat verzorgder uit en belangrijker , technisch is het nu veel beter!! :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Schumi »

Dat je remvloeistof laag staat zal wel met de staat van je remblokken te maken hebben 😔

En dat massa punt moet ik bij mijn Abarth als het wat beter weer wordt ook maar eens aanpakken...😉
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Luigi »

Goed bezig zeg.
Ziet er netjes uit.
Hoe heb je het ontroest?
Wat gebruik je om in de toekomst roest te voorkomen?

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Thanks! Kleine multitool van de Action. ( Ferm)
Schuurstukje op gezet en alles netjes geschuurd. Dit kan zo wel jaren vooruit hoor...

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Aankomend weekend met de Abarth beginnen!
Ik heb de originele koolborstels al binnen en voor nu 1 flesje originele selespeed olie gekocht. ( Tutela CS Speed 1L ) , Dit omdat het boekje zegt dat er 0.8 L in gaat. Advies om meer te halen of red ik me in eerste instantie met 1 flesje?

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Luigi »

Goede vraag.

Als je de gegevens bekijkt zou 1 flesje voldoende moeten zijn.
Zit er een Fiat dealer in de buurt en heeft die deze vloeistof op voorraad.
Dan kun je altijd ff op en neer.
Zo niet zou ik een extra flesje regelen als het prijstechnisch verantwoord is.
Ga je ook meteen de drukbol vervangen?

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Hi Luigi ,

Het originele probleem is de Denso pomp. Die doet op dit moment ondanks de nieuwe relais helemaal niks meer. Foutmelding komt ook direct terug.
Maar gezien ik straks probleemloos wil rijden heb ik de originele drukbol , selespeed olie en borstels gekocht. Als eerst ga ik de elektropomp reviseren , kijken of ik hem daar iig mee aan de praat krijg!
Na het reviseren ga ik het systeem uitlezen , kijken hoeveel druk er is en kijken of ik kan schakelen. Wil dan iig proberen een proefritje te maken zodat ik ook de rest van de auto kan testen zoals remmen/rubbers etc. Heb hem al ff maar nog geen meter zelf in gereden... haha

Indien dat allemaal lukt ga ik de druk eraf halen en de boel demonteren. Drukbol heb ik denk ik niet voor het weekend , dus eerst de pomp! :)

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Geprobeerd de elektromotor te demonteren van de pomp , is mogelijk door 2 torx los te maken samen met de torx waar de motor mee vast zit aan het chassis/bak. Zo haal je de motor los van de pomp en kun je het hydraulische gedeelte laten zitten. Is hetzelfde principe als bij Ferrari en Maserati.
Dit omdat de auto al een paar weken niet meer gereden heeft en o.a de rem vast begint te zitten.
Maar goed , de elektropomp is dusdanig k*t geplaatst dat je de as moet demonteren wil je hem direct los schroeven , dit betekent dat ik mijn versnellingsbak olie verlies en dus in principe niks opschiet mocht de elektromotor gemaakt zijn. Wou dus eerst kiezen voor de tijdelijke en vooral makkelijke oplossing omdat je er vanaf het wiel heel makkelijk bij komt.
Uiteindelijk de verstandige keuze gemaakt door te wachten op de selespeed olie en drukbol. Deze komen deze week binnen , dan de hele set reviseren! Voor nu een tik op de motor gegeven en ik kon weer schakelen en de auto dus verplaatsen zodat ik hem kon schoonmaken.

Sowieso is uitbouwen van de selespeed een betere optie want alles kan daar wel een schoonmaak beurt gebruiken.
Vandaag iig de auto schoon gemaakt en deels gepolijst! Ik ga sowieso de hele auto polijsten zodat de mooie gele kleur weer helemaal terug komt , hij glanste zo mooi dat er vandaag 2 bijen op zaten hahah :lol:

Binnenkort ook andere velgen er op , vind de 16 inch maar niks! Echter zegt dit wel over hoe origineel de auto nog is! Er is echt helemaal NIKS aan vervangen.
Zelfs de bodemplaat zat er nog op.
Interieur ga ik ook demonteren en schoon maken , alles plakt een beetje.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bij de 5 deurs heb ik de originele bumper er weer op gezet en de nieuwe koplampen! Samen met de Schumacher velgen ziet de auto er al heel anders uit.
Heb de 5 deurs al sinds vorig jaar zomer niet meer gewassen! :wtf:

De onderdelen vanuit Brazilie zijn EINDELIJK verstuurt , door corona duurde het allemaal veel langer daar maar goed! Voor de rest nog weinig aan de 5 deurs gedaan dus geen updates.....
Eerst volgende updates zal van de Abarth zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Dit weekend de boel maar eens demonteren , wil nu toch stiekem wel weten hoe de Abarth rijd haha.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Bericht door Moreno83 »

Woohoo , het is nu echt officieel! Mijn blauwe Stilo komt in de internationale bioscoop film "I AM ZLATAN".
Volgende week zondag moet ik naar Amsterdam voor de opnames. Zijn avond opnames , zowel buiten de auto als in de auto! Echt leuk en nu gaat de auto echt nooit meer weg haha.
Dit speelde al sinds oktober vorig jaar maar werd via Facebook benaderd en na wat mail wisseling en telefonisch contact willen ze graag mijn blauwe Stilo gebruiken. Moest wat foto's sturen van het interieur en exterieur maar was allemaal dikke prima.

Kleine disclaimer , de auto in dit topic loopt wat achter op de realiteit! Gezien de updates maak ik er liever steeds 1 grote update van! Daarnaast ben ik ook druk met mijn nieuwe baan , oftewel zorgen dat het VAG spul blijft rijden.


Afbeelding

Ik wil dat de auto voor de film er helemaal perfect uit ziet! Oftewel knallen!! 8-)
Ik had voorheen zelf de manual airco/kachel omgebouwd naar climate control en wou het stiekem al heel lang origineel hebben maar dat zou betekenen dat ik op de sloop een Stilo moet demonteren voor alleen een kachelhuis. Daar voelde ik niet zoveel voor en opzich werkte het goed alleen de temperatuur voelers konden niet in het originele kachelhuis. Het werkte maar stabiel ....mwah.
Tevens mislukte de proxy allignment elke keer op het kachelhuis!
Uiteindelijk via Bberg kachelhuis gevonden en deze ga ik er in zetten! Officieel van Denso met de aanpassing van Magneti Marelli.

Afbeelding

Het apparaat heeft lang in een opslag gelegen en was wat stoffig haha! Ronde gat is waar de motor in zit.
Voor zover mogelijk schoon gemaakt en een nieuw interieur filter geplaatst!

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ook de plastic onderdelen die de kleppen bedienen vervangen voor nieuwe. Gelijk in het vet gezet zodat het weer lang mee gaat. Uiteraard ook de plastic delen van de servo's.
Het oude was niet stuk maar als het stuk gaat heb je gelijk een probleem! :}

Afbeelding

Ik moet ook de leds van de tellerbak en city/asr vervangen voor de originele kleur ( amber ) en neem gelijk de groene , gele , rode en blauwe leds mee. Leds zijn inmiddels ook bijna 20 jaar oud. De nieuwe leds zijn dezelfde leds die ik op werk reviseer voor o.a VW en Audi. Geeft het meteen een frisse maar nieuwe uitstraling.
Daarnaast de bekleding van de A stijlen en hemel verlijmen , zit er nog niet goed op.
Voor de rest de hele auto van buiten en binnen controleren , poetsen , polijsten en in de wax zetten! Je krijgt maar 1 kans om hem te vereeuwigen en wil dat wel goed doen. Hopelijk krijg ik de onderdelen uit Brazilie aankomende week binnen , zou het wel afmaken!
Als dit klaar is rest me nog 1 ding en dat is het dak. Helaas met dit weer nog geen optie maar ik kan niet wachten maar toch heeft de 5 deurs voor nu de voorkeur ipv de Abarth. Abarth is leuk maar die wouden ze niet hebben voor de film en ja die schakelde opeens weer :D

Nog een ander leuk nieuwtje , ik ga een thuis een garage bouwen en daar Stilo's opknappen en eventueel verkopen. Ik merk in mijn omgeving dat er best vraag naar is maar dat mensen twijfelen over de betrouwbaarheid. Ik ken de auto's uit mijn hoofd , ik kan ze virgin maken en ik weet alle zwakke punten! Waarom niet de Stilo alsnog de naam bezorgen die hij eigenlijk verdiend.

Hieronder een foto van een regenachtige dag in Enschede. En nee dit is niet recent want hij ligt compleet uit elkaar :wtf: :lolno:

Afbeelding



c u soon!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast