De stilo van thewizzz

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Moreno83 »

Hou oud is je huidige riem?
Het is niet heel moeilijk maar goed , mensen horen hier normaal gesproken voor te leren dus onderschat het niet. Bij de 1.6 motor is er dusdanig veel ruimte dat je er makkelijk bij kan. Hoe dat bij de 1.2 motor is weet ik niet. Kun je een foto plaatsen ?

Ik had het ook nog nooit gedaan maar heb er zeker de tijd voor genomen! ( Ik had toen vakantie ).

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Hoi Paul & alle andere Stilofielen.

Ik zou zeggen kom eens langs dan kan ik je laten zien wat en hoe je het zou moeten doen.
Het speciale gereedschap heb ik helaas ook niet maar overweeg het wel aan te schaffen.
Wat ik me afvraag, is er ook een set die voor alle Stilo's geschikt is?

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

5 Augustus 2021
[*] Het viel me op dat al mijn fotos niet meer worden weergegeven omdat de webhost down is. Dus heb even alle fotos opnieuw geplaatst.

Er is sinds mijn laatste post een hoop gebeurd en ik zie dat ik dit log niet netjes heb bijgehouden. Ik zal dit bericht dus later aanpassen met volledige geschiedenis inclusief fotos

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Ja daar houden we van, foto's :clap:
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Ok even een inhaalslag. Gelukkig heb ik de meeste fotos bewaard en hield ik een kleine log bij op mn telefoon. Nog niet alle fotos van de reparaties heb ik kunnen terugvinden. Maar ik heb ze nog wel ergens. Hebt u nog van me tegoed :)

15 September 2018
[*] Het muziek geluid van de Fiat Stilo is geweldig. Toch heb ik mijn linker speaker opgeblazen toen ik keihard "Little green bag" van "George Baker" op had staan. De bass was blijkbaar te hard. Met hulp van de "howto" over hoe je de deurpanelen moet verwijderen, is het me gelukt om bij de speakers te komen (en ja de hele speaker was gescheurd).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst geprobeerd om te lijmen (op YouTube deden ze dat). Maar dit mocht niet baten. Daarna geprobeerd om het te lijmen op nieuw rubber (besteld bij aliexpress), maar ook dit was geen succes.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vervolgens 2x 50 watt speakers+tweeters gekocht van Caliber. Geluid is weer super.

FOTO KON IK EVEN NIET VINDEN EN HEEFT U NOG TEGOED


17 September 2018
[*]Tweeters deden het ineens niet meer en kort daarna deden ook de voordeurspeakers het niet meer. Ik krijg nu alleen muziek vanuit de achter speakers. Ik vermoed dat ik de draadjes toch niet goed heb gesoldeerd en wil het nu oplossen met van die professionele contactpunten. Heb besloten om hier even mee te wachten. Heb wel 2x 50watt achter speakers gehaald en een 4x50watt versterker om te voorkomen dat ik mijn speakers weer opblaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

20 September 2018
[*] Nog even bedrading gekocht voor de speakers en versterker en heb een soort van kooi gemaakt voor om de versterker. Dit omdat de versterker achterin mijn kofferbak gaat, tegen de achterbank aan. Door de kooi hoop ik te voorkomen dat er losse spullen tegen de bedrading van de versterkers aan botsen als ik een keer hard moet remmen of een scherpe bocht maak.

Afbeelding'

Afbeelding

14 November 2018
[*] Auto APK laten keuren. Helaas afgekeurd...
- Linker achter rem loopt aan
- Rechter zij knipperlicht is wit (dit moet oranje zijn)
- Rechter stadslicht is zwak
- Linker koplamp is te hoog
- Handremkabel raakt de uitlaat

Extra advies: Uitlijnen om ongelijke bandenslijtage te voorkomen in de toekomst

15 November 2018
[*] Oranje knipperlichtlampjes gehaald bij MEVO Oss. 6,95 euro. Ik vind dit wel erg prijzig voor zoiets kleins. Tevens 2 nieuwe stadslichten gehaald voor 4 euro per stuk.

16 November 2018
[*] Heb remblokken besteld bij Autopartswinkel B.V. Was 50% korting. Dus kosten vielen mee, namelijk 26,46 euro voor 2 stuks en ik kon het de volgende dag ophalen in Oss.

17 November 2018
[*] APK punten aangepakt
- Linker achter rem liep aan, Door wiel te demonteren werd duidelijk dat er dikke aanslag op de remschijf zat. We hebben dit weggeschuurd met de slijptol
- De 2 remblokken voor vervangen
- Handremkabel onder auto die de uilaat raakte vastgezet
- Stadslichten vervangen
- Linkerkoplamp bijgesteld zodat deze niet meer te hoog is.
- orange knipperlicht vervangen (de verf was er af waardoor hij wit was geworden)
----> APK goedgekeurd
Laatst gewijzigd door thewizzz op vr aug 06, 2021 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

14 November 2019
[*] Auto APK laten keuren. Helaas afgekeurd
- Achterdemper vervangen

16 November 2019
[*] Nieuwe einddemper besteld bij 123autoparts.nl Kosten vielen enorm mee, namelijk 23,11 euro

17 November 2019
[*] De oude einddemper eraf gehaald en de nieuwe gemonteerd.
--------> APK goedgekeurd

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

12 November 2020
[*] Auto APK laten keuren. Helaas afgekeurd
- Lichtbeeld links en rechtsvoor zijn niet goed. Eerste stap is om proberen te polijsten a 30 euro per koplamp
- Uitlaat lekt op diverse plekken
- Advies: 2 nieuwe voorbanden, ze zijn nu nog goed, maar over een paar maanden niet meer.

12 November 2020
[*] Wat inkopen gedaan om de auto APK punten aan te pakken.
- koplamp polijstset van Turtle wax + extra vellen schuurpapier + polijst opzetstukje voor schoefboormachine gekocht bij automatrialenzaak Heesch.
- Holts Firegum Tube gekocht bij praxis
- Holts gun gum bandage gekocht bij praxis

13 November 2020
[*] Naar Benelux tyres https://www.beneluxtyres.nl/ in Nistelrode gereden om 2 nieuwe gebruikte voorbanden van Michelin met 6mm profiel te laten monteren. Totale kosten demontage, montage, bevestigen, balanceren, verwijderings bijdragen en nieuwe ventielen was 50 euro (voor 2 banden)

14 November 2020
[*] APK punten aangepakt
- Even goed gekeken waar de uitlaat nu lekt. Bleek op het koppelstuk te zijn waar ik de vorige keer een nieuwe einddemper op had gezet. Opnieuw goed vastgezet en Hotls firefum en de gun gum bandage gebruikt om het luchtdicht af te sluiten. Toen het de volgende dag droog was heb ik nog wat dikke hittebestendige aluminiumtape eromheen gedaan.
Resultaat ---> apk goedgekeurd
- Koplampen zelf gepolijst met de koplamp polijstset van Turtle wax. Uiteindelijk is het goed gelukt. De polijst compounds en uv protectie die je erbij krijgt doen hun werk. Maar de schuurpapiertjes die je er bij krijgt zijn veel te klein en zijn meteen op. Echt schandalig. Uiteindelijk met de extra schuurpapiertjes die ik erbij had gekocht en het polijst opzetstukje voor de accuboormachine iets in elkaar geflanst waarmee ik het sneller en beter kon schuren en polijsten. De UV protectie zal waarschijnlijk niet lang erop blijven. Ik kan natuurlijk een spuitbus met professionele UV protectie kopen. Maar ik kies er voor om over enkele maanden een soort UV wrap op de koplamp te wrappen.
Resultaat ---> apk goedgekeurd

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door thewizzz op za aug 07, 2021 1:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

27 Juni 2021
[*]Na de auto lang niet te hebben gebruikt (persoonlijk omstandigheden) kreeg mijn geweldige Fiat Stilo 1.2 ineens een "engine failure". Had last van vermogen verlies en de motor en de uitlaat waren heel onrustig. Heb meteen de auto langs de kant gezet en de auto is naar de garage gesleept. Heb ze de opdracht gegeven om de motorcode uit te lezen.

1 Juli 2021
[*]De garage belde me op. Ze konden het niet uitlezen (niet cool, was de opdracht), wel hebben ze handmatig het probleem opgespoord en bobine 1 en 2 zouden stuk zijn. Advies was: alle 4 bobines + bougies + bekabeling vervangen. Onderzoekskosten waren 57,95.

Heb auto naar een maatje gesleept en heb 4 bobines + bougies + bekabeling + kopervet besteld.

7 Juli 2021
[*] De bestelde 4 bobines + bougies + bekabeling + kopervet zijn binnen gekomen en heb ik er meteen opgezet.

Afbeelding

Auto gestart en: ENGINE FAILURE... probleem bleef, motor was onrustig.

Toen hebben we in de loop der week veel dingen bekeken en getest

o.a.

- nieuwe olie erin (was wat aan lage kant)
- luchtmassameter schoongemaakt en teruggeplaatst
- gasklep gedemonteerd en schoongemaakt
- alle slangen gecontroleerd
- luchtmassameter gedemonterd en schoongemaakt met alcohol
- accu gecontroleerd
- de 2 andere oude foutmeldingen (airbag failure en rear bulb) gefixt
- ecu opnieuw ingespoten met electrolube

en nog wat andere zaken. Maar niks hielp. Het probleem bleef.

11 Juli 2021
[*]Mijn maatje heeft in het weekend op eigen initiatief beide lambdasondes eraf gehaald en schoongemaakt en omgewisseld. Auto gestart en: "Geen engine failure, motor loopt als een zonnetje, goed stationair en geen enkele foutmelding. Hij kwam de auto langsbrengen met een big smile :)

12 Juli 2021
[*]HELAAS...... De auto draait weliswaar als een zonnetje en geeft hij geen "engine failure" bij het starten. Toch krijg ik steeds een engine failure tijdens het rijden. De motor gaat dan schokken en verliest wat vermogen (noodloop?), maar na 1 a 2 seconden verdwijnt de melding en doet de auto het weer prima.

Ik heb samen met mijn maat wat getest en het probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer ik gas geef om ff door te trekken en net tegen de 2000rpm kom. Dan krijg ik "bliep bliep engine failure", schokt de motor wat, en na 1 a 2 seconden doet hij het weer prima. Dit is in elke versnelling zo (naja 5de en 6de versnelling niet). Als ik 5minuten binnen de bebouwde kom rij krijg ik al 10 keer engine failure.

Beide lambdasondes er weer afgehaald, nog een keer schoongemaakt en erop gezet. Helaas werkte dit niet. Toen doorgemeten, gaf eerst bij halfwarme motor 11 (boven) en 11 (onder) aan en bij warme motor gaf hij 16(boven) en 11(onder) aan

Mijn maat denkt echt dat het aan de lambdasonde ligt en dat ik er 1 van moet vervangen. Hij zei dat waardes niet zoveel verschillen en dat 1 sonde (bovenkant motor) veel warmer werd dan onderkant motor en dat meer weerstand komt als hij warmer word. Ikzelf denk ook dat het aan lambdasonde ligt, maar ik wil gewoon de fiat stilo uitlezen, zodat ik het zeker weet wat er nou aan de hand is met de motor ipv geld verspil aan onderdelen die ik naderhand niet nodig blijk te hebben.

Omdat mijn garage in Oss blijkbaar geen fiat stilos kan uitlezen, wilde ik naar Fiat garage FiaItalia in Wijchen gaan om het uit te laten lezen. Maar toen ik vroeg of ze het wilde uitlezen, zeiden ze dat ze pas na de zomervakantie tijd voor me hadden. Kosten voor uitlezen zouden 50 tot 60 euro zijn (wederom teleurgesteld in dit bedrijf).

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.
- Kunnen enkel fiat garages mijn fiat stilo uitlezen?
- Is er een quickpoint bij me in de buurt of een lid die het kan uitlezen (wil best doneren)
- Zelf uitleesapparatuur aanschaffen?
- gewoon de lambdasonde bestellen en hopen dat dat het was?
- is er een ervaringsdeskundige die dit leest en meteen het probleem herkent en weet wat de oorzaak is?

Overigens net een rondje gereden en dan steeds heel langzaam opgetrokken en geschakeld bij slechts 1500rpm. Is wel super langzaam en irritant voor overige weggebruikers, maar geen 1 keer "engine failure" gehad.

13 Juli 2021
[*]Heb het probleem gepost op het fiat stilo forum. Wellicht dat andere leden het probleem herkennen en me kunnen helpen.
https://www.fiatstiloclub.nl/forum/view ... &start=100

16 Juli 2021
[*]Donatie gedaan aan de Fiat Stilo Club.

17 Juli 2021
[*]Admin Schumi attendeerde me op het feit dat er inmiddels een Fiat Stilo Quickpoint bij me in de buurt was. Op zijn tip heb ik een afspraak gemaakt met de quickpoint van Luigi. Schumi bleek zelf ook aanwezig te zijn. Ik ben daar lang geweest en de heren hebben mijn auto uitgelezen (helaas waren er geen foutmeldingen). Na goed doorvragen van beide heren is er geconcludeerd dat het waarschijnlijk iets mis is gegaan bij het schoonmaken en opnieuw inleren van de gasklep. Advies: Nieuwe gasklep. Dit was mijn eerste ervaring met een Fiat Stilo quickpoint overigens heel goed ontvangen en Luigi zet heerlijke koffie!
Meer hierover op https://www.fiatstiloclub.nl/forum/view ... 736#p43736

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

18 Juli 2021
[*] Nieuwe gasklep en lambdasonde besteld. De gasklep op advies van Schumi en de lambdasonde op advies van mijn maatje. Het probleem moet daarmee opgelost zijn

19 Juli 2021
[*] Nieuwe gasklep en lambda zijn binnen. Wat heb ik gedaan?

Voordat ik de onderdelen heb vervangen bedacht ik me dat ik de gasklep na het reinigen niet opnieuw had ingeleerd. Dus dat heb ik eerst gedaan

1. Accu ontkoppeld voor 30 minuten zodat ecu reset
2. Accu aangesloten
3. Contactsleutel 60seconden op MAR stand gezet (zonder gaspedaal, rempedaal of koppeling in te drukken)
4. Contactsleutel op stop gezet en 60 seconden gewacht
5: auto gestart en 15minuten stationair laten lopen

Stukje gereden, maar er was helaas geen verandering. Auto bleef "Engine failure" geven bij 1800 toeren

Toen heb toch eerst ik de lamdasonde verwisseld.

Stukje gereden en geen "engine failure" rond de 1800 toeren. Het probleem leek opgelost te zijn. Maar na 5 minuten rijden kreeg ik toch een aantal keren een "engine failure", maar niet rond de 1800 toeren. Het lijkt wel willekeurig.

Toen heb ik uiteindelijk toch de gasklep vervangen en ingeleerd volgens eerdergenoemde methode.

Auto gestart. En het viel me op dat de auto op stationair rustiger was. Namelijk iets minder toeren. Misschien 700/750 ipv 800 en vervolgens 15minuten stationair laten draaien. (met oude gasklep liep hij ook heel mooi stabiel stationair hoor, maar nu dus nog iets rustiger)

Toen auto uitgezet en na 60 seconden weer gestart en ben een stukje gaan rijden. Maar liefst 10 minuten heb ik zonder "engine failure" rondgereden, met verschillende snelheden en met lekker veel toeren. Het leek opgelost en gemaakt, na 10 minuten te hebben rondgereden, keerde ik met een glimlach weer huiswaarts, maar toen ik bijna thuis was kreeg ik weer een aantal keer "engine failure" in verschillende versnellingen en bij verschillende toeren (kan me herinneren eentje bij 1500 toeren en 1 keer bij 3500 toeren).

Zit nu een beetje met mijn handen in het haar en weet niet wat ik moet doen. Het plaatsen van 1 nieuwe lambdasonde heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik niet ALTIJD een "engine failure" krijg wanneer ik accelereer naar 1800 toeren. NU is het dus willekeurig en minder vaak (en gaat steeds na 1seconde weg), maar er is dus nog steeds een probleem.

Wat ik nog ga proberen:
- lambdasondes omwisselen
- flink stuk rijden op snelweg met 4000 toeren
- luchtmassameter nogmaals schoonmaken met wattenstaafje met alcohol
- een 2de nieuwe lambdasonde kopen?

Ik weet het even niet meer...

Afbeelding

Afbeelding

of toch katalysator kapot? Gaf bij uitlezen iig geen storing bij Schumi. Brandstofverbruik is hetzelfde, auto start prima en motor draait lekker, uitlaat stinkt niet naar rotte eieren, geen rammelend geluid. Of een injector probleem?

25 Juli 2021
[*] Op advies van Drunzy de massa opgeschuurd en stekkers onder zekering bak schoon gemaakt en ingespoten met contactspray. Heeft helaas geen verbeteringen opgeleverd. ---> helaas geen verbeteringen

27 Juli 2021
[*]Besloten om een poging te wagen om de katalysator en lambdasondes schoon te maken door het toevoegen van een katalysator additief aan de benzine. Het idee was om even lekker lang te rijden op de snelweg zodat de katalysator (en hopelijk ook de lambdasondes) schoner word. Van Oss naar Ravenstein kreeg de auto toch regelmatig een "engine failure" en net voor afslag Ravenstein werd het erger.

Besloten om bij Ravenstein om te draaien en terug te keen naar Oss. En toen kreeg ik een engine failure om de 2 seconden. Net zo vaak tot ik de auto op de vluchtstrook moest parkeren. Auto wilde nog wel starten, maar zodra ik het gas in druk krijg ik "engine failure" en stopt de motor helemaal. Besloten om even te wachten tot motor kouder is, wellicht dat hij dan wel start.

Na 15 minuten te hebben gewacht kon ik de motor starten en was de auto in staat om met 30km per uur op de vluchtstrook naar huis te rijden.

Ohja: Voor me stopte er ineens een andere auto voor me op de vluchtstrook. Ik kon deze auto niet inhalen omdat het heel druk was op de snelweg. Deur opent, een vrouw stapt uit, tilt een kind op en houd haar de lucht. Kind begint vervolgens heel de vluchtstrook onder te schijten en urineren. Ik begin bijna te kotsen.. Daarna stappen ze weer in de auto en kan ik doorrijden.....

Afbeelding

28 Juli 2021
[*]Thuisfront begint haar geduld te verliezen en stond erop dat ik de auto naar dichtbijzijnde garage bracht. Met veel haperen, stotteren en vele engine failures heb ik de auto daar gekregen. De automonteur maakte mn motorkap open, keek een keer rond en zei: oh waarschijnlijk de computer (ecu), maar dat ga ik voor je uitzoeken.

30 Juli 2021
[*]De garage heeft me gebeld en zegt dat de computer (ecu) kapot is en dat de kosten hoger zijn dan dat de auto waard is. Ik had een nieuwe computer (ecu) nodig met zekeringkast en nieuw contactslot enz en dan nog wist hij niet zeker of alles dan zou werken.

Hij wilde dat ik mijn stilo inleverde en 850 euro bij betaalde en dan kon ik een peugot 206 kopen........ Een maatje heeft deze auto gehad. Was een drama auto welke ik absoluut niet wil hebben. Bovendien zijn ze overal 500 euro bij de garages. Waarom ik 350 extra zou moeten betalen en mijn geweldige stilo moet inleveren is me een raadsel. Bovendien denk ik dat de ECU helemaal niet kapot is. Auto naar quickpoint van Luigi rijden is geen optie (haalt de auto niet) en om het helemaal naar hem te slepen vanuit Oss...

2 Augustus 2021
[*]Heb goed nieuws. DE AUTO IS GEMAAKT!!!! Hij rijdt weer als een zonnetje!!!! :) :) :)

Vandaag de Stilo opgehaald bij de garage. Deze vertelden me nogmaals dat de ECU kapot was. Maar ik geloofde dit niet en ik wilde toch nog enkele adviezen opvolgen en zelf wat dingetjes proberen (ik weet, ben eigenwijs).

We hebben de auto naar een maatje gesleept en we hebben toen wat dingetjes geprobeerd.

- ECU massa nogmaals opgeschuurd en aansluitingen ingespoten met electrolube ---> geen resultaat
- Luchtfilter vervangen (had ik nog liggen) ----> geen resultaat
- Nogmaals de luchtslangetjes gecontroleerd en schoongemaakt. Het viel me op dat er weer wat zwarte smurrie in de carterontluchtingsslang / cilinderkopontluchting slang zat. Dit hadden we eerder schoongemaakt. Dus deze weer van binnen schoongemaakt ---> geen resultaat

Toen ben ik met een wattenstaafje gaan porren in het gaatje waar de carterontuchtingslang / carterventilatie / cilinderkopontluchting slang aan gekoppeld zat. Deze zat ook vol met zwarte smurrie. Mijn maatje heeft toen een slangetje erop gezet en heeft even wat lucht erin geblazen ------> PROBLEEM OPGELOST

Ben meteen 30KM gaan rijden door de polder, op de snelweg en door de bebouwde kom. Verschillende toeren gedaan (hoge en lage). Maar ik krijg geen "engine failure".

Mijn gedachten: Door de 2 kapotte bobines heeft er waarschijnlijk onvolledige ontbranding plaatsgevonden. Deze smurrie en carterdampen worden normaal gesproken bij de fiat stilo door de motor aangezogen en dan meegenomen in het verbrandingsproces. Omdat mijn slangetje al half verstopt zat werd er een te hoge druk opgebouwd in de carter en ging er dus een "engine failure" lampje branden. Ook omdat ik vaak kleine ritjes rij was er natuurlijk al een grote kans dat deze half verstopt of verstopt kon raken. Waarschijnlijk dus dit in combinatie met het gevolg van mijn kapotte bobines.

Wat ik wel raar vind is dat ik geen andere symptomen heb gekregen die hierbij horen namelijk:
- hoog olieverbruik
- hoog brandstofverbruik
- walmen uit uitlaat
- stationair schommelen
- pruttelen
- stinken
- olielekkage
- onregelmatige motor

Ook vind ik het raar dat na het omwisselen van de labdasondes de auto het voor 5 minuten weer goed deed (iemand een verklaring?).

Wat ik nog ga doen:
Ik wil voorkomen dat het slangetje weer verstopt raakt. Dus wil ik het van binnen reinigen. Waarschijnlijk met zo'n spuitbus terwijl de motor draait. Daarna zal ik mijn rijstijl moeten aanpassen (meer lange ritten zoals schumi me adviseerde).

Ik ga nu sowieso elm237 kabeltje en mes aanschaffen. Ook ga ik de stootstrip van rechterdeur vervangen, van die projectielampjes met fiat stilo logo installeren in mijn deuren en over een maand of 2 mijn distributieriem+spanrol+waterpomp vervangen, maar meer hierover in mijn eigen fiat stilo topic https://www.fiatstiloclub.nl/forum/view ... =48&t=4870
Laatst gewijzigd door thewizzz op za aug 07, 2021 2:16 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

5 Augustus 2021
[*] Dunlop ruitverduistering bij de Action gehaald om de ramen te tinten. Kostte 2.98 euro
Goedkoop is vaak duurkoop. Maar als het niks is dan haal ik het er wel weer vanaf. Leek me de moeite waard om het te proberen

Afbeelding

6 Augustus 2021
[*] Er werd aangebeld door een nerveuze dame en haar opa. Ze vertelden me dat ze tegen mijn auto aan waren gereden en dat ze heel veel spijt hadden. De dame begon bijna te huilen en dus heb ik haar gekalmeerd, ondertussen baalde ik wel en ben ik even gaan kijken (ondertussen vreesde ik voor wat ik zou aantreffen, vooral door haar heftige reactie).

Naja, Dit is de schade. Ik vond het wel meevallen. Ik was toch van plan om alle krasjes bij te werken en de auto daarna eens goed te polijsten met commandant 5 en dan pak ik dit wel mee.

Afbeelding

To Do:
* Distributieriem vervang gereedschap aanschaffen
* Pakking voor waterpomp aanschaffen
* Distributieriem vervangen (en dan meteen ook spanrol + waterpomp + olie +
* Afstandsbediening werkend maken
* olie verversen + oliefilter vervangen
* 2 nieuwe voorbanden vervangen
* speakers achter installeren, speakers voor opnieuw solderen en versterker achterin plaatsen (en alles verbinden)
* dashcam installeren
* ramen tinten
* fiat stilo logo projector in deuren monteren
* piepende stoelen fixen met methode beschreven op Engelse stilo forum
* ecu uitleeskabel + MES aanschaffen
* alle krasjes enz bijwerken (lakstift en airbrush) en dan alles polijsten met commandant.

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Wat een mooi verslag zeg!
Heel duidelijk en met foto's :clap:
Goed dat je een plan hebt gemaakt met wat er allemaal nog moet gebeuren.
Het resultaat van je koplampen is erg mooi.
Wat voor een schuurpapier heb je daarvoor gebruikt (400? 600? ??)

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten