Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!
Geplaatst: di aug 21, 2018 10:34 pm
Na het voorstellen in het andere topic wou ik toch even mijn 2 Stilo's laten zien! Ben echt ontzettend blij met deze auto's!!
*Disclaimer*. Ik ben een beginner met sleutelen aan auto's en eerlijk is eerlijk , ben alles nu een beetje aan het ontdekken. Ik ben technisch en repareer alles wat los en vast zit maar auto's vond ik toch altijd een beetje spannend....
De eerste Fiat Stilo die ik vorig jaar heb gekocht is een zwarte multiwagon uit nov 2004. Gekocht met 153.000 km op de klok.
Na de proefrit meteen verkocht , wat rijd die auto fijn!
Oude eigenaar had zelf met 146.000 de distributie riem + koppeling laten vervangen maar is toen vrij snel ingeruild....
Was bang dat het een probleem auto zou zijn en vrijwel meteen na aankoop had ik idd een probleem. De koppeling bleef onderin hangen en kwam niet meer omhoog , bleek een hulp cilinder die stuk was. Garage heeft die netjes onder garantie hersteld. Ook deed de airco het niet. Garage heeft een speciale slang laten maken bij een bedrijf die , je raadt et niet , slangen maakt. Uiteraard geen kosten en de airco doet het nu na een jaar nog steeds! Hierna helemaal geen problemen gehad echter had de auto al ruim 4 jaar geen beurt meer gehad. Heb de bougies + olie + radiateur + 4 nieuwe banden + wiellager laten vervangen en de auto rijd weer als nieuw! Af en toe wel wat elektronische probleempjes gehad met de lampen , dit allemaal netjes hersteld. ( Corrosie en stelmotor ). Auto rijd al een jaar lang storing vrij dus er zijn ook nog goede Stilo's haha.
Hieronder de foto's van de multiwagon. Lak ziet er nog erg goed uit , had hem eigenlijk wel eerst even moeten wassen haha.
Er hoeft technisch gezien niks te gebeuren echter wil ik nog wel een keer mooie velgen hebben , maakt hem toch wat sportiever.
Mijn 2e Fiat Stilo heb ik vorige week gekocht voor 600 euro. Een 1.6 uit 2002. Als 2e auto en tevens een opknap en vooral leer project. Denk dat veel mensen denken van .....ai had je dat wel moeten doen? De meeste op marktplaats stonden erop met nog een maand of 3 maand APK , dat vertrouw ik niet en heb er dus 1 gekocht met apk tot maart 2019. De Stilo is wel aan de kilometers , heeft nu 237.000 gelopen maar deze heeft gelukkig wel wat onderhoud gehad. Distributie riem is met 216.000 vervangen , zit een nieuwe uitlaat onder en de onderhoudsboekjes zijn aanwezig. Vorige eigenaar heeft hem 5 jaar gehad maar was niet zo consequent met het onderhoud.
Na de proefrit was ik helemaal verkocht , deze rijd nog fijner dan de multiwagon. Deze ligt erg strak en rustig op de weg , heeft wat meer pit en ondanks de km's piept of kraakt er helemaal niks. Ook de motor zelf loopt mooi rustig. Hele auto onderzocht en niks geen roest of rare dingen kunnen ontdekken , zelfs de airco wordt steen koud!
Hij heeft wel wat last van kleine problemen wat allemaal elektronische problemen zijn. Ene keer gaat de airco helemaal niet aan ( geen lampje niks ) en kan daarna opeens wel werken. Ook de binnenverlichting doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Als ik de sleutel gebruik gaat hij van het slot maar de lampen binnen blijven uit en zo brand het ABS en ASR lampje al als ik het contact erop doe. De auto heeft nog niet eens de check gedaan haha. Ik vond dit een uitdaging en wou deze Stilo nog een kans geven.
De accu die erin zit is wat ik vlug zag een 60ah Marelli? Is dit nog origineel?
To do list met deze opknap Stilo :
-Remlichtschakelaar is al vervangen , oude was denk ik nog goed en bewaar ik als backup. ( Nog 1 besteld voor de Multi ).
-Koplamp links voor vervangen. ( Al besteld ). Stelmotor blijft zoemen en deze is iets doffer dan de rechter koplamp want die is nieuw.
-ECU al de soldering nagekeken en met flux+tin bijgewerkt , Was technisch gezien nog ok maar moet nog wel verplaatst worden. Geen idee hoe oud die is , sticker is weg. Ik ga hem net als Schumi monteren. Voor de rest geen ECU storingen en valt ook niet uit.
-Bekabeling goed nalopen , speaker kabels achterin zijn gesoldeerd maar komen tegen elkaar aan. ( Bennie beunhaas werk.... )
-Bougies vervangen , ik heb de NGK BKR6EGP G-Power gekocht.
-Oliefilter + olie vervangen. Is ruim 30.000km voor het laatst gebeurd ( volgens het boekje ).
-Originele radio vervangen , deze is dood. Al via marktplaats op de kop getikt voor 20 euro.
-Zekeringen bak los maken en schoon maken , veel zekeringen hebben corrosie en ik denk dat dit de bron van mijn kleine storingen is.
-Massadraden gekocht om de massa te verbeteren , zal vast ook wat elektronische problemen verhelpen/voorkomen.
-60A accu vervangen voor een 75A.
-Ik zou heel graag andere achterlichten willen , sommige modellen hebben van die sportieve....geen idee of die ook voor dit model beschikbaar zijn.
-Achterbumper van de sloop halen , van mij zit een barstje in. ( Zie foto ).
-Ruitenwissers voor en achter vervangen.
-Interieur verlichting en deels buitenverlichting vervangen voor LED. ( Canbus ).
-Kontakt 60 kopen en de D4 connector en andere connectoren schoonmaken.
Genoeg te doen maar deze auto verdiend nog een kans! Leuke opknapper toch?
Updates volgen nog!
*Disclaimer*. Ik ben een beginner met sleutelen aan auto's en eerlijk is eerlijk , ben alles nu een beetje aan het ontdekken. Ik ben technisch en repareer alles wat los en vast zit maar auto's vond ik toch altijd een beetje spannend....
De eerste Fiat Stilo die ik vorig jaar heb gekocht is een zwarte multiwagon uit nov 2004. Gekocht met 153.000 km op de klok.
Na de proefrit meteen verkocht , wat rijd die auto fijn!
Oude eigenaar had zelf met 146.000 de distributie riem + koppeling laten vervangen maar is toen vrij snel ingeruild....
Was bang dat het een probleem auto zou zijn en vrijwel meteen na aankoop had ik idd een probleem. De koppeling bleef onderin hangen en kwam niet meer omhoog , bleek een hulp cilinder die stuk was. Garage heeft die netjes onder garantie hersteld. Ook deed de airco het niet. Garage heeft een speciale slang laten maken bij een bedrijf die , je raadt et niet , slangen maakt. Uiteraard geen kosten en de airco doet het nu na een jaar nog steeds! Hierna helemaal geen problemen gehad echter had de auto al ruim 4 jaar geen beurt meer gehad. Heb de bougies + olie + radiateur + 4 nieuwe banden + wiellager laten vervangen en de auto rijd weer als nieuw! Af en toe wel wat elektronische probleempjes gehad met de lampen , dit allemaal netjes hersteld. ( Corrosie en stelmotor ). Auto rijd al een jaar lang storing vrij dus er zijn ook nog goede Stilo's haha.
Hieronder de foto's van de multiwagon. Lak ziet er nog erg goed uit , had hem eigenlijk wel eerst even moeten wassen haha.
Er hoeft technisch gezien niks te gebeuren echter wil ik nog wel een keer mooie velgen hebben , maakt hem toch wat sportiever.
Mijn 2e Fiat Stilo heb ik vorige week gekocht voor 600 euro. Een 1.6 uit 2002. Als 2e auto en tevens een opknap en vooral leer project. Denk dat veel mensen denken van .....ai had je dat wel moeten doen? De meeste op marktplaats stonden erop met nog een maand of 3 maand APK , dat vertrouw ik niet en heb er dus 1 gekocht met apk tot maart 2019. De Stilo is wel aan de kilometers , heeft nu 237.000 gelopen maar deze heeft gelukkig wel wat onderhoud gehad. Distributie riem is met 216.000 vervangen , zit een nieuwe uitlaat onder en de onderhoudsboekjes zijn aanwezig. Vorige eigenaar heeft hem 5 jaar gehad maar was niet zo consequent met het onderhoud.
Na de proefrit was ik helemaal verkocht , deze rijd nog fijner dan de multiwagon. Deze ligt erg strak en rustig op de weg , heeft wat meer pit en ondanks de km's piept of kraakt er helemaal niks. Ook de motor zelf loopt mooi rustig. Hele auto onderzocht en niks geen roest of rare dingen kunnen ontdekken , zelfs de airco wordt steen koud!
Hij heeft wel wat last van kleine problemen wat allemaal elektronische problemen zijn. Ene keer gaat de airco helemaal niet aan ( geen lampje niks ) en kan daarna opeens wel werken. Ook de binnenverlichting doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Als ik de sleutel gebruik gaat hij van het slot maar de lampen binnen blijven uit en zo brand het ABS en ASR lampje al als ik het contact erop doe. De auto heeft nog niet eens de check gedaan haha. Ik vond dit een uitdaging en wou deze Stilo nog een kans geven.
De accu die erin zit is wat ik vlug zag een 60ah Marelli? Is dit nog origineel?
To do list met deze opknap Stilo :
-Remlichtschakelaar is al vervangen , oude was denk ik nog goed en bewaar ik als backup. ( Nog 1 besteld voor de Multi ).
-Koplamp links voor vervangen. ( Al besteld ). Stelmotor blijft zoemen en deze is iets doffer dan de rechter koplamp want die is nieuw.
-ECU al de soldering nagekeken en met flux+tin bijgewerkt , Was technisch gezien nog ok maar moet nog wel verplaatst worden. Geen idee hoe oud die is , sticker is weg. Ik ga hem net als Schumi monteren. Voor de rest geen ECU storingen en valt ook niet uit.
-Bekabeling goed nalopen , speaker kabels achterin zijn gesoldeerd maar komen tegen elkaar aan. ( Bennie beunhaas werk.... )
-Bougies vervangen , ik heb de NGK BKR6EGP G-Power gekocht.
-Oliefilter + olie vervangen. Is ruim 30.000km voor het laatst gebeurd ( volgens het boekje ).
-Originele radio vervangen , deze is dood. Al via marktplaats op de kop getikt voor 20 euro.
-Zekeringen bak los maken en schoon maken , veel zekeringen hebben corrosie en ik denk dat dit de bron van mijn kleine storingen is.
-Massadraden gekocht om de massa te verbeteren , zal vast ook wat elektronische problemen verhelpen/voorkomen.
-60A accu vervangen voor een 75A.
-Ik zou heel graag andere achterlichten willen , sommige modellen hebben van die sportieve....geen idee of die ook voor dit model beschikbaar zijn.
-Achterbumper van de sloop halen , van mij zit een barstje in. ( Zie foto ).
-Ruitenwissers voor en achter vervangen.
-Interieur verlichting en deels buitenverlichting vervangen voor LED. ( Canbus ).
-Kontakt 60 kopen en de D4 connector en andere connectoren schoonmaken.
Genoeg te doen maar deze auto verdiend nog een kans! Leuke opknapper toch?
Updates volgen nog!