Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 525
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Luigi »

Heb je toevallig ook een website van een onderdelen leverancier in Brazilië?
Ik neem aan dat alles gewoon in het Portugees geschreven is..

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Schumi schreef: do jun 25, 2020 8:38 am Ziet er allemaal heel mooi uit....ik zou proberen een voorbumper en de zij spiegels met knipperlichten uit Brazilië weg te halen...deze zijn echt mooi !!!

Maar idd de verzendkosten is vaak het probleem hè, maar je project is in ieder geval helemaal gaaf hoor...jij bent ook nog een van de weinige echt Fiat Stilo liefhebbers....top!!!
Thanks voor alle leuke reacties! De spiegels heb ik al , zie hieronder in het zwart!
De bumper voor moet ik nog even mee wachten omdat de max breedte 1.50 meter is met verzenden , is onlangs aangepast!

Afbeelding

Ik denk dat er heel veel Stilo liefhebbers zijn hoor maar die gaan wellicht niet zo ver als ik of hebben andere prioriteiten. :mrgreen:
De onderdelen komen van sloperijen en van https://www.mercadolivre.com.br/#from=homecom & olx.com.br , eigenlijk 2 grote marktplaats sites.
Deze gebruikers waarderen Moreno83 voor dit bericht:
bberg (za jun 27, 2020 8:25 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Voordeel van een weekje Zeeland is dat Venyard een klein uurtje rijden is.
Wou er altijd al een keer naar toe en nu was het dus zover.....

Had niet zoveel nodig en heb de volgende dingen weten te vinden.

-2x setje grijze raamschakelaars. ( Groot en klein ).
-Zwarte middenconsole compleet met hoes/rubber etc , helemaal netjes dus geen krassen of beschadigingen etc.
-Zwarte plastic bak voor op het reservewiel. Helemaal compleet.
-Wielkapjes voor 17inch wielen.
-Tankdopje voor de station als reserve. Deze breken wel eens af en was dezelfde kleurcode.
-Linker achterlicht voor de MW.

Dit weekend gaat alles vanuit Brazilie naar Nederland , dit weekend beginnen met de voorbereidingen voor o.a de bekabeling. :clap:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Moreno83 voor dit bericht:
bberg (do jul 02, 2020 9:59 pm)
Waardering: 14.29%

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door RobertStilo16v »

zie je maar weer toch handig ik die VENYARD stilo's plaats op de site :clap:


paar uurtjes shoppen op een schone sloop :thumbup:
Deze gebruikers waarderen RobertStilo16v voor dit bericht:
Moreno83 (vr jul 03, 2020 8:26 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Zit helaas een kleine vertraging in de onderdelen. Duurde bij hem al wat langer omdat Brazilie groot is. Een onderdeel kan daar lokaal zo een week onderweg zijn.
Als ik alles samen wil laten versturen ben ik over de 300 euro kwijt aan verzendkosten en dan heb je nog import kosten , ik ga het dus in 2x doen om het nog een beetje leuk te houden.
Ik laat nu alleen de diffuser/spiegels en alle andere kleine dingen versturen en de 4 deurpanelen aan het eind vd maand. Zo merk ik het niet direct in de portemonnee.

Het moet immers leuk blijven en ben nog genoeg geld kwijt aan de voorbereiding. Heb bijvoorbeeld de complete kabelboom van de "full option abarth" gedemonteerd en heb nu alles wat ik nodig heb om mijn standaard Stilo om te bouwen naar een full option.
Ik moet hiervoor ALLES demonteren in de auto , dus stoelen/banken/kapjes/bekleding/middenconsole etc etc , net zolang tot je een kaal frame over houdt. Dan de kabelboom vervangen voor de nieuwe en alles terug bouwen met de nieuwe goodies.
Voordeel is dat ik nu alle kofferbak en zijkant bekleding schoon kan maken omdat het uit de auto is en daarnaast ook alle kappen kan schoon maken en indien nodig vervangen.

Het lijkt veel werk maar ik heb inmiddels zoveel Stilo's gedemonteerd dat ik alles in 1 keer weet te vinden! Ik zal iig foto's maken van alle stappen zodat jullie een duidelijk overzicht hebben hoe de Stilo in elkaar zit en wat de "before and after" zal zijn.

Nu nog wachten op beter weer........ :(

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5365
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Schumi »

Dit is wel mega zeg... 😳misschien een optie om z'n onderdelen bestelling uit Brazilië met meer FSC leden te doen om zo de kosten te kunnen delen.

Heel veel succes in ieder geval...ben wel benieuwd als jou Stilo af is hoe hij er dan uit ziet..,..er is in ieder geval geen 2e van👍
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 525
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Luigi »

Mooi project.

Ik verheug me al op de foto's

Toitoitoi

Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
J.scheepers
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: vr feb 24, 2017 2:31 pm
Registration: 75-LL-KH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Aalten
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door J.scheepers »

Mooie grille ook trouwens zeg!
Deze gebruikers waarderen J.scheepers voor dit bericht:
Moreno83 (vr jul 10, 2020 9:02 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Na lang nadenken heb ik besloten het panorama dak nog even te parkeren.....
Dit omdat ik alles op een parkeerplaats moet doen ( Voorruit demonteren , puntlas doorboren en het dak los beitelen ivm kit. ) en het panoramadak moet gereviseerd worden.
Ga dus eerst de basis afmaken en later het panorama dak. ( Bekabeling komt er dus alwel te liggen. )
Deze week of volgende week verwacht ik de onderdelen uit Brazilie dus ben ik begonnen met het strippen van de Stilo. Hier alvast een klein voorproefje .....

Afbeelding

De vorige eigenaar heeft een hond gehad , na het demonteren van alle panelen en bekleding kwam ik aardig wat hondenhaar/stof/zand/troep tegen.... :wtf:

Afbeelding


Tevens wil ik climate control in mijn auto ipv de knoppen. Heb de bekabeling aangesloten en het paneel ging netjes aan.
Het kachelhuis zelf is gelukkig vanuit de fabriek voorbereid dus ik kan het mechanische knoppen systeem ombouwen naar electrisch.

Binnenkort meer.

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Nadat de achterkant helemaal gedemonteerd is ben ik begonnen met de voorkant. Kreeg vrij snel het dashboard met bekabeling er uit.
Kwam op dit punt nog oude parkeerkaartjes tegen , de oudste was er 1 uit 2003! :mrgreen:

Afbeelding

Hierna kwam het moeilijkste en dat is het grijze frame verwijderen. Hiervoor moet je de stuurkolom los maken bij het grijze frame , zijn 4 inbusjes en dan kan je hem rustig laten zakken.
2 inbusjes zitten van binnenuit vast aan het kachelhuis. Met een beetje forceren kon ik er een kleine inbussleutel achter krijgen en heb ik het paneel los kunnen maken! Officieel moet je dus de aircoleidingen demonteren maar daar had ik absoluut geen zin in dus dan maar zo! :clap:
Na het demonteren ziet het er zo uit en zie je de kabelboom achter het schuimrubber lopen. Deze kabelboom moet ik dus demonteren.

Afbeelding

Op onderstaande foto zie je links in de hoek een rond rubber zitten. Deze is voor de afwatering van het panoramadak dus ik kan alle voorbereidingen al doen en hoef ik uiteindelijk in de toekomst alleen het raam en het dak te verwijderen en is het "plug and play".
Tevens zie je dat ik links bij het kachelhuis de servo's heb kunnen inpluggen op het bestaande mechanisme!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu alleen nog een andere kachelmotor want omdat ik nu een handbediening heb werkt de motor met een weerstand en de kachelmotor is daar op aangesloten. ( Ivm snelheid vd motor ).
Het climate control paneel stuurt zelf de motor aan en dat is andere bekabeling met een andere motor. Of iig andere aansluiting op de motor.

Vanavond de kabelboom demonteren en kachelhuis aansluiten en dan de nieuwe boom er in! Uiteraard laat ik alles hier zien.
En voor de oplettende kijkers , mijn leer heeft idd een paar tikken gehad van al het demonteren/monteren/demonteren etc. Deze ga ik op het eind opknappen.

Ps , Dit alles is 3 avondjes werk van ongeveer half 7 tot 2100 en heb rustig aan gedaan omdat ik het raam niet kapot wou maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten