Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Ja klopt idd! En ik had er geen ervaring mee he , alles is voor mij een eerste keer. Koppelingsset heb ik via Facebook kunnen vinden voor 50 euro. Was oorspronkelijk bedoelt voor de Doplo maar die heeft blijkbaar dezelfde motor. Als ik goed ging zoeken op de artikelnummers kwam ik de Stilo wel tegen.

Eind foto's komen nog!

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Gisteravond nog even de puntjes op de i gezet. Vliegwielkapje zat er bijvoorbeeld nog niet op en carterslang zat nog niet vast.

Vandaag stukje snelweg gehad , auto rijd weer als nieuw! Echt een verademing en dat merk je dus pas als er een nieuwe koppeling in zit. Je went langzaam aan de slijtage van de oude.
Nu snel weer verder met het interieur! Diffuser en deurpanelen hopelijk deze maand binnen en dan kan de conversie beginnen! :D

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Dit afdekkapje besteld bij Tuynder. Deze hoort officieel dus op de versnelingsbak te zitten maar was er bij mij dus af. Hierdoor kon ik dus een schroef in de bak laten vallen.

De auto rijd in principe goed maar wil soms wat inhouden , denk dat ik het gasklephuis moet reinigen en de inlaat controleren. Heeft een tijdje los gelegen.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Moreno83 voor dit bericht:
bberg (do mei 28, 2020 11:33 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Eind van de maand ga ik beginnen met de conversie naar de Fiat Stilo Blackmotion. Voor de mensen die niet alles hebben gelezen , hij gaat grotendeels op deze lijken. ( Spiegels , achterlichten , diffuser , grill & Panorama dak! ).

https://www.youtube.com/watch?v=sVS0eWKX9Cw

Ik heb inmiddels alle onderdelen klaar liggen voor verzending naar Nederland. Hier een kleine greep.

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd natuurlijk niet stil gezeten met de auto. Via marktplaats kwam ik de originele folder met technische gegevens en prijslijst tegen. Hij had er meer , heb ze allemaal maar overgenomen want ik ben inmiddels een liefhebber.

Afbeelding


Het leuke hieraan is dat alle opties die er ooit op konden in het boekje staan! Er rijden of staan dus Stilo's op de sloop die ooit deze opties hadden en ik heb er dus hobby aan om die op te zoeken en in mijn eigen Stilo te zetten. Mijn Stilo was aardig kaal en verwaarloosd.
Vandaag op de sloop een 5 deurs Abarth ( full option ) gezien. Ik heb hier het stuur met flippers en de gehele kabelboom van het dashboard van afgehaald. Deze Abarth heeft ook electrische ramen achter , deze haal ik er binnenkort vanaf samen met de bekabeling van het panorama dak en de parkeersensoren.
Deze Abarth had ook de netjes op de achterbank en hoedenplank. Ga je het ooit gebruiken? Waarschijnlijk niet maar ik heb ze wel 8-)

Afbeelding

Ik had een zwart interieur dat erg smerig was en ben toen over gegaan naar het wit/zwart zoals sommige multiwagons hebben. Toen ik op het blackmotion idee kwam past het witte interieur natuurlijk niet meer. Ik heb inmiddels mooie grijze roosters uit een Stilo Uproad gehaald en vandaag dus het zwarte dashboard van de Abarth gedemonteerd. Deze had ook last van de plakkerige delen.
Deze heb ik heel makkelijk met oven reiniger bijna fabrieks nieuw gekregen haha! :clap: :clap:

Hier de before and after! De oven reiniger even laten inwerken en het droop er letterlijk vanaf.......
Installatie van de panelen doe ik straks allemaal in 1 keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


More updates soon! :)
Deze gebruikers waarderen Moreno83 voor dit bericht:
bberg (za jun 06, 2020 11:20 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Overigens ben ik me ook aan het verdiepen in het panoramadak gedeelte. Bberg had idd gelijk , vanuit de fabriek is er een apart frame in gezet.
Deze zit deels geschroefd en deels met puntlas vast. Is dus "vrij makkelijk" te demonteren echter zit de voorruit ook voor een gedeelte op het dak. Deze moet ik dus los maken. Durf ik wel , in het ergste geval kost het me een nieuwe voorruit ( 239 euro ).

Ik WIL het panorama dak! :D

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Upgrades , upgrades & upgrades..

Het is allemaal mogelijk met de Stilo echter moet je heel veel geduld , tijd en zin hebben.
Ik maak van een basis Stilo een full option Stilo maar dat is niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Ik dacht handig te zijn en wou graag ook achter elektrische ramen , dat moet nu nog met de hand. :roll:
De bekabeling van de sloper gedemonteerd samen met de motor en knopjes en raamrubber ( Sensor ). Thuis de kabel en motor aangesloten op het chassis echter gebeurde er niks , dacht wellicht iets in MES maar ook niet. Op aanraden van Bberg gekeken of de connector in het chassis wel genoeg pennen had en idd...zitten er maar 7 in en deze komen overeen met de 7 originele kabeltjes. Ik moet dus weer terug naar de sloop voor de rest van de bekabeling.
In theorie kan het ook alleen de connector in het chassis zijn en liggen de kabels er al. Vermoedelijk zit er in de portieren voor een andere module dan in mijn huidige. Niet zo spannend maar had gehoopt op een plug & play situatie. Dit helaas dus even uitstellen.

Origineel had ik geen knopjes op het stuur maar heb wel het Abarth stuur er in zitten zonder werkende knoppen. Ik wou dit werkend hebben en heb dus de hele kabelboom van het dashboard klaar liggen samen met alle benodigdheden in het stuur.
Ook nieuwe hendels , deze heeft een (A) functie. ( Automatisch licht ). Hier heb ik een sensor voor nodig die op het raam zit en ook deze heb ik samen met de spiegel en de bekabeling.
De ruit moet er toch uit ivm een ander dak! :)

Ik wil ook graag climate control hebben in de auto. Hiervoor moet het hele dashboard gedemonteerd worden echter als ik de bekabeling van het panoramadak er in wil hebben moet dat toch , deze loopt namelijk helemaal achteraan. De bekabeling voor de portieren moet ik ook nog dus wellicht gewoon de hele kabelboom demonteren!! Dus zoals ik al zei , het is een beste klus! Het is te doen en ik laat me niet zo snel uit het veld slaan........

Afgelopen zaterdag en vandaag van de sloop voor in totaal 65 euro. ( Ze kennen mij en het project ).

-Bekabeling beide achterportieren met motor en knopjes.
-Afwatering panoramadak.
-Hemel panoramadak.
-Abarth stuur met hele kabelboom voor connect , stuur en climate control.
-Climate control panel. Wel carbon kleur , dus opzoek naar een zilver of zwart kapje.
-Spiegel met sensor en bekabeling voor automatisch licht en regensensor.
-Verlichting zijkant portieren achter , deze had ik al maar deze wil ik bij het voeteneind maken. Zo is dit het originele licht met dim functie!
-NAVI radio frame

Shopping list :D

-GPRS antenne met bekabeling
-Bekabeling portieren
-Bekabeling Panorama dak.


To be continued.....
Deze gebruikers waarderen Moreno83 voor dit bericht:
bberg (do jun 11, 2020 12:04 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Schumi »

Een echte liefhebber, deze moeten we koesteren hè...

Heel mooi dat er nog zulke leden bij de FSC zijn.

Dit is ook dat de FSC nog bestaat...

Heel veel succes met al je projecten, en hoop dat we deze ooit eens op een meeting kunnen gaan bewonderen.
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
bberg (do jun 11, 2020 12:03 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Bedankt! Ben zeker een liefhebber van de Stilo.

Ik verwacht hem eind van de maand/begin juli wel "klaar" te hebben en dan ga ik zeker naar een meeting! :)

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door kaasjager »

Moreno83 schreef:
Hier de before and after! De oven reiniger even laten inwerken en het droop er letterlijk vanaf.......
Installatie van de panelen doe ik straks allemaal in 1 keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


More updates soon! :)

Welke oven reiniger heb je gebruikt? Dan ga ik het ook eens proberen :lol:

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: De Fiat Stilo's van Moreno

Bericht door Moreno83 »

Haha! Het gaat om deze!

Weet zo niet welk merk dit is maar de zwarte troep viel er letterlijk van af...
Hij komt van de action.

https://www.action.com/nl-nl/p/oven--en ... reiniger-/

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten