Zo even een foto gemaakt van mijn kachel unit.
Zoals je op de foto kunt zien zit er bij mijjn Stilo geen gat daar waar bij jullie de kachelweerstand zit.
Weet iemand waart ik hem dan kan vinden of hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Groet Luigi
Luigi
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Denk dat je die onderste kabel die onder dat kapje gaat moet volgen. Weerstand regelt de snelheid van de motor en de stekker erboven is de kachelventilator. Er even vanuit gaande dat je een mechanische bediening hebt ( 3 knoppen ).
Die onderste kabel is ook aangesloten op die kachelventilator! Bij de climatecontrol versies is de kachelventilator direct aangesloten.
Die onderste kabel is ook aangesloten op die kachelventilator! Bij de climatecontrol versies is de kachelventilator direct aangesloten.
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 529
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Hoi Marc.
Ik denk dat jij spijkers met koppen slaat
Bij de climatecontrol versies is de kachelventilator direct aangesloten.
Hieruit begrijp ik dat mijn Stilo die voorzien is van climat control geen weerstand heeft.
De ventilator draait alleen op de laagste stand.
Wie weet door een verstopt pollenfilter
Ga het straks proberen.
Groety Luigi.
Ik denk dat jij spijkers met koppen slaat
Bij de climatecontrol versies is de kachelventilator direct aangesloten.
Hieruit begrijp ik dat mijn Stilo die voorzien is van climat control geen weerstand heeft.
De ventilator draait alleen op de laagste stand.
Wie weet door een verstopt pollenfilter
Ga het straks proberen.
Groety Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 529
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Nog even wat getest.
Ventilator draait alleen langzaam.
Is te regelen tot het 2 streepje (4 stippen)
Daarna blijft hij langzaam draaien als bij het tweede streepje.
Iemand enig idee?
Ventilator draait alleen langzaam.
Is te regelen tot het 2 streepje (4 stippen)
Daarna blijft hij langzaam draaien als bij het tweede streepje.
Iemand enig idee?
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Zo ziet hij er uit !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Ja maar hij heeft climatecontrol dus geen kachelweerstand. Ik zou het paneel eens resetten! Er zit links boven de kachelmotor ook een relais , weet zo niet wat die precies doet....
"The AUTO and MONO buttons must be pressed simultaneously within 40 seconds of the ignition being turned to the ON position in order to activate this procedure. A few seconds later a figure will appear on the display (in place of the driver's side set temperature) which will count down to indicate the time remaining before the start of the procedure. At the same time (i.e. whilst the count down is taking place) the previous self-learning status is signalled on the passenger temperature setting:
'1' flashes if the previous self-learning procedure failed.
'0' indicates that the previous self-learning procedure was successful.
This procedure is not carried out if at least one of the above mentioned buttons is released whilst the figure on the left hand side is not zero (this is designed to check the outcome of the previous self-learning procedure).
Exiting the procedure zeroes the 40 second counting period from when the ignition is switched ON, to allow the procedure to be repeated without having to switch the ignition OFF."
"The AUTO and MONO buttons must be pressed simultaneously within 40 seconds of the ignition being turned to the ON position in order to activate this procedure. A few seconds later a figure will appear on the display (in place of the driver's side set temperature) which will count down to indicate the time remaining before the start of the procedure. At the same time (i.e. whilst the count down is taking place) the previous self-learning status is signalled on the passenger temperature setting:
'1' flashes if the previous self-learning procedure failed.
'0' indicates that the previous self-learning procedure was successful.
This procedure is not carried out if at least one of the above mentioned buttons is released whilst the figure on the left hand side is not zero (this is designed to check the outcome of the previous self-learning procedure).
Exiting the procedure zeroes the 40 second counting period from when the ignition is switched ON, to allow the procedure to be repeated without having to switch the ignition OFF."
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 529
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Procedure uitgevoerd.
Helaas is er niets veranderd.
Morgen rijd ik naar de sloop in Veghel en ga een ventilator en een bedieningspaneeltje kopen.
Hoe ik de ventilator moet uitbouwen is ondertussen bekend maar zo'n panneeltje heb ik nog nooit gedemonteerd.
Tips/trukjes?
Groet Luigi.
Helaas is er niets veranderd.
Morgen rijd ik naar de sloop in Veghel en ga een ventilator en een bedieningspaneeltje kopen.
Hoe ik de ventilator moet uitbouwen is ondertussen bekend maar zo'n panneeltje heb ik nog nooit gedemonteerd.
Tips/trukjes?
Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
De ventilator zelf zal niet stuk zijn denk ik. Simpele fan ....hoe meer stroom hoe harder hij gaat draaien.
Paneeltje zelf moet je aardig wat dingen los maken om die te demonteren , dit omdat het paneeltje zelf achter het middelste plastic paneel zit ( Waar je rechter knie tegen aan komt ) Kans is dus groot dat je het dashboardkastje ook moet demonteren omdat het climatecontrol paneel achter het paneeltje vast zit. Dashboardkastje zit ook voor datzelfde paneeltje dus je moet echt de boel demonteren.
Begint bij het askbakje demonteren en de radio , voor de rest wijst het wel vanzelf.
Paneeltje zelf moet je aardig wat dingen los maken om die te demonteren , dit omdat het paneeltje zelf achter het middelste plastic paneel zit ( Waar je rechter knie tegen aan komt ) Kans is dus groot dat je het dashboardkastje ook moet demonteren omdat het climatecontrol paneel achter het paneeltje vast zit. Dashboardkastje zit ook voor datzelfde paneeltje dus je moet echt de boel demonteren.
Begint bij het askbakje demonteren en de radio , voor de rest wijst het wel vanzelf.
Laatst gewijzigd door Moreno83 op ma nov 30, 2020 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 529
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Kort geleden tijdens het bij programmeren van een sleutel hebben ze mijn ECU opnieuw moeten programmeren.
Kan dit mijn kachelventilator beinvloeden?
De auto staat altijd binnen en als de ramen niet aanslaan doe je niets aan je instellingen
Toen ik op een vochtige dag naar Amersfoort ging viel het mij op dat de ramen aansloegen en de ventilator niet hard wilde blazen.
Groet Luigi.
Kan dit mijn kachelventilator beinvloeden?
De auto staat altijd binnen en als de ramen niet aanslaan doe je niets aan je instellingen
Toen ik op een vochtige dag naar Amersfoort ging viel het mij op dat de ramen aansloegen en de ventilator niet hard wilde blazen.
Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Luigi
Sleutel programmeren staat in principe los van je kachelunit tenzij ze een proxyallignment hebben gedaan en deze mislukt is door dat paneel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten