Gearbox failure eerste dag van de vakantie

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Gearbox failure eerste dag van de vakantie

Bericht door Schumi »

Je hoort mij ook niet zeggen "alle" onderdelen he... ;) maar wel de "cruciale" die van als ze defect zij je meteen met je Abarth langs de kant van de weg staat en dan weg-gesleept moet gaan worden. :(

Het zelfde geld voor je "nokkenas sensor" laat je deze zitten tijdens het wisselen van je distributie riem...neem je dus ook het zelfde risico.
Het maakt niet uit of je hem vervangt of laat zitten..het zijn altijd je eigen beslissingen :thumbup: maar ga dan niet zeuren als je er vroeg of laat eens mee aan de kant van de weg stil staat.

Elektronica is leuk…alleen meld niet dat het binnenkort kapot gaat....gaat gewoon meteen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Gearbox failure eerste dag van de vakantie

Bericht door japioo »

Nee nee, zo bedoel ik het ook niet Arthur. Natuurlijk vervang je de nokkenas sensor als de distributieriem vernieuwd wordt maar het wil niet zeggen dat je daarmee altijd voorkomt dat je stil komt te staan, hoewel veel dealers dit soort dingen nog wel eens " vergeten " , waarom is mij een raadsel hoor. Er zijn er zelfs die niet eens naar de waterpomp of ,nog erger, de spanrollen kijken.
Zoals in mijn geval waarschijnlijk de koppelings sensor kapot is, zou ik die alleen laten vervangen wanneer de drukgroep en koppelingsplaat vervangen zou worden echter dat doet denk ik niemand preventief met een Stilo Selespeed met deze km stand. Dan ga je niet de hele bak eruit halen om alleen deze sensor te vervangen wanneer de koppeling zelf nooit problemen geeft, toch ?
En dan kom je toch zomaar stil te staan, hoe goed je hem ook onderhoudt.
Zoals je al zegt, het meld zich bijna nooit vooraf. Een beetje stuk zijn ze bijna nooit, dat is zeker waar maar ik hoorde wel van mijn oud collega dat soms deze sensor het weer doet wanneer alles afgekoeld is en de foutmelding verdwenen is. Je kunt dan weer even verder rijden maar als ie weer echt warm wordt zal het zeker weer terugkomen. Moet ie sowieso vervangen worden maar je komt weer even weg.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Gearbox failure eerste dag van de vakantie

Bericht door japioo »

Hallo mensen,
Nou, afgelopen woensdag de auto weer opgehaald. Alles vervangen wat nodig was, druklager / koppelingssensor ( oorzaak ), drukgroep en koppelingsplaat, keerringen, drukbol, Selespeedolie en versnellingsbakolie enz.
Gisteren weer terug naar Frankrijk gereden geheel zonder haperingen, zo soepel heeft ie nog nooit geschakeld : perfect !
Nu nog eventjes genieten hier. Kost wel maar we zijn er blij mee :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten