Voorstellen

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Gebruikersavatar
Craig
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 30, 2014 12:39 am
Registration: 42-RS-RT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Craig »

Jazeker! Wil daar ook wat meer over horen, ga nog contact met hem opnemen. De enige twijfel die ik heb is vanwege de problemen die selespeed vaak met zich mee brengt als je het internet mag geloven. Maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van het onderhoud.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Schumi »

Craig schreef:Jazeker! Wil daar ook wat meer over horen, ga nog contact met hem opnemen. De enige twijfel die ik heb is vanwege de problemen die selespeed vaak met zich mee brengt als je het internet mag geloven. Maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van het onderhoud.
Idd :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door longtimeago »

Over het algemeen zijn alle Stilo stoelen in hoogte verstelbaar, kan je de lendesteun ook verstellen en is het stuur in lengte verstelbaar.

Ik (1,90 m) kan er een perfect positie in vinden en m'n vriendin (1,64 m, ook slechte rug) vind de Stilo ook heerlijk vanwege dat de stoelen goed verstelbaar zijn.

Dus ik raad je aan om bij een testrit goed de stoel te zetten en te verstellen naar je ideale positie! Het is mogelijk! :)
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Craig
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 30, 2014 12:39 am
Registration: 42-RS-RT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Craig »

longtimeago schreef:Over het algemeen zijn alle Stilo stoelen in hoogte verstelbaar, kan je de lendesteun ook verstellen en is het stuur in lengte verstelbaar.

Ik (1,90 m) kan er een perfect positie in vinden en m'n vriendin (1,64 m, ook slechte rug) vind de Stilo ook heerlijk vanwege dat de stoelen goed verstelbaar zijn.

Dus ik raad je aan om bij een testrit goed de stoel te zetten en te verstellen naar je ideale positie! Het is mogelijk! :)
Goed om te horen, kan me daar goed aan spiegelen, aangezien ik zelf ook slechts 1,63m ben, met de slechte rug en al! Dus erg goed om te horen, ben overtuigd!
Deze gebruikers waarderen Craig voor dit bericht:
longtimeago (di sep 30, 2014 12:55 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door longtimeago »

Craig schreef:
longtimeago schreef:Over het algemeen zijn alle Stilo stoelen in hoogte verstelbaar, kan je de lendesteun ook verstellen en is het stuur in lengte verstelbaar.

Ik (1,90 m) kan er een perfect positie in vinden en m'n vriendin (1,64 m, ook slechte rug) vind de Stilo ook heerlijk vanwege dat de stoelen goed verstelbaar zijn.

Dus ik raad je aan om bij een testrit goed de stoel te zetten en te verstellen naar je ideale positie! Het is mogelijk! :)
Goed om te horen, kan me daar goed aan spiegelen, aangezien ik zelf ook slechts 1,63m ben, met de slechte rug en al! Dus erg goed om te horen, ben overtuigd!
Mocht je nog twijfelen dan kan je natuurlijk altijd vragen of je bij iemand in de buurt in een Stilo mag zitten. OF je komt naar een meeting (Eindejaarsmeeting!) toe en ziet gelijk alle soorten, vormen en maten Stilo's! Ik weet zeker dat je daarna meteen overtuigd ben om er 1 te kopen want het is dan een leuk en indrukwekkend gezicht! :lol:
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

mark1981
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen

Bericht door mark1981 »

Selespeed is opzicht geen verkeerd systeem. Maar zoals alles heeft dit onderhoud nodig en natuurlijk de goede mensen die eraan sleutelen. Als je bedenkt dat er fiat dealers zijn die er niks van snappen en gewoon een hele nieuwe robot erop monteren terwijl er misschien een accumulator van 100 euro kapot is krijgt zo'n systeem natuurlijk een slechte naam. Ik zou er persoonlijk niet over twijfelen. Het is gewoon een hele fijne auto en met dit forum achter je ook nog goed te betalen.

Gebruikersavatar
Craig
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 30, 2014 12:39 am
Registration: 42-RS-RT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Craig »

mark1981 schreef:Selespeed is opzicht geen verkeerd systeem. Maar zoals alles heeft dit onderhoud nodig en natuurlijk de goede mensen die eraan sleutelen. Als je bedenkt dat er fiat dealers zijn die er niks van snappen en gewoon een hele nieuwe robot erop monteren terwijl er misschien een accumulator van 100 euro kapot is krijgt zo'n systeem natuurlijk een slechte naam. Ik zou er persoonlijk niet over twijfelen. Het is gewoon een hele fijne auto en met dit forum achter je ook nog goed te betalen.
Het enige waar ik over twijfel is het feit dat ik zelf niet de handigste ben, en dat wel dus wat problemen voor me kan opleveren. Maar het lijkt mij ook een fantastische auto, dus zeker wel het 'gokje' waard met de kennis die hier op het forum is en de ondersteuning daarbij!

Gebruikersavatar
Craig
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 30, 2014 12:39 am
Registration: 42-RS-RT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Craig »

Hi guys! Even een update. Ik heb tot op heden nog geen Stilo gekocht, door meerdere redenen is mijn zoektocht dus nog in volle gang. Ook omdat mijn huidige auto nog te koop staat, maar dat is een ander verhaal.

Ik kwam via een maat van me een erg leuke Stilo tegen die te koop staat, echter met aardig veel km's. Wat is een beetje de max wat een Abarth kan lopen? Want hier stond al ruim 225.000km op de teller, wat ik érg veel vind, ondanks dat de prijs ook vrij laag is (2250) en de auto uit 2002 komt. Nou is dat leuk als tussenoplossing, puur tijdelijk, maar dat zou ik toch vrij zonde vinden. Dus vandaar mijn vraag, wat kan zo'n 2.4 Abarth aan km's maken?
Daarnaast heb ik nu al een aantal keer gemerkt dat bij een particulier er vaak wat problemen zijn met de Selespeed. Waar in het begin er weinig over wordt verteld en wordt gezegd dat alles helemaal goed is, komt toch elke keer tot nu toe problemen aan het licht. Is dit een veelvoorkomend probleem bij deze types?

Gebruikersavatar
estingo
Beginner
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do okt 09, 2014 9:00 am
Registration: 28tdvg
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 16V 140 (192A5000)
Woonplaats: Vlissingen
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door estingo »

Beetje vergelijken met andere stilo's 2.4 Abarth's zou ik doen.
gaspedaal geeft in de zoek opdracht tot 1600 euro abarth's met motorschade, staan er ook een paar op die "goed" zijn.
http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Stilo/?trfw=2.4&srt=pr
Ik zelf woon in zeeland en daar staat er eentje op met beduidend minder kilometers voor 3000 euro
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... 2420V.html

Maar het is altijd makkelijk vanaf de zijlijn commentaar geven en kan ik wel een paar van die dood doenders vertellen:
- Als je 225.000 km te veel vindt moet je d'r eentje met minder kilometers kopen.
- Als een auto goed onderhouden is kunnen benzine's aardig wat kilometers draaien (heb alleen geen ervaring met de 2.4 motor van fiat). Heb zelf veel volvo's gehad, twee met een 2.3l motor, ook 5 cilinders in lijn en die hadden 300.000 km en die andere 450.000km gereden en waren net ingereden (wel goed onderhouden)
- Iets meer geld uitgeven voor een "beter" en betrouwbaardere abarth.

Ik zelf ben voor het eerst gaan dieselen, ook lastig hoeveel kilometers nou eigenlijk normaal is, wat veel is en wat ze uiteindelijk kunnen draaien.
Beetje onderzoeken, de juiste motor uitkiezen, in welke auto's hebben ze de motor gelegd, proefrit in die verschillende auto's maken en dan kijken wat normaal en gewenst is.

Over de selespeed kan ik in ieder geval niks zeggen maar gelukkig zijn er hier aardige stilo-goeroes die je daar wel antwoord op kunnen geven.

Succes met de verkoop en de zoektocht
Laatst gewijzigd door estingo op wo okt 15, 2014 11:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen estingo voor dit bericht (totaal 2):
cees26 (wo okt 15, 2014 11:04 pm) • longtimeago (wo okt 15, 2014 11:10 pm)
Waardering: 28.57%

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door longtimeago »

Een checklist van Abarth kenners meenemen om goed te checken bij het bekijken van de auto kan ook geen kwaad! En voor de rest natuurlijk wat hier boven gezegd is. :P
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten