Beste clubleden,
Wat vinden jullie van de wegligging algemeen
voor bewerking van onderstel dmv;
-verlaging
-speacers
-bredere banden
of gewoon naturel;
-Wegligging; -grip
-bochtenwerk (wordt je door de auto geslingerd of niet)
enz enz
[GESLOTEN] Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificatie
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
[GESLOTEN] Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificatie
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
De originele vering vind ik veel te slap. Het naar links en rechts bewegen is echt te veel naar mijn mening en hij is sowieso te slap. Bij veel drempels word de hele vering ingedrukt en schaaf regelmatig over de grond (ook als ik heel traag eroverheen ga). Of dit aan de belachelijke drempels ligt of aan de stilo laat ik even in het midden.
Van meerdere mensen hoor ik wanneer ze een standaard 30 mm verlagingsveren setje kopen dit al stukken minder is. Sowieso minder roll en omdat je vering stugger is zal deze ook minder indrukken als je over drempels heen gaat dus ookal zijn ze verlaagd ze hebben minder last van de drempels. Dit is ook de reden dat ik in de nabije toekomst veren wil kopen.
Betreft spacers en iets bredere banden zal je wel verbetering hebben maar denk dat dit bij normaal straatgebruik geen merkbaar verschil zal geven. Wat wel belangrijk is is je bandenkeuze. Hoe zachter hoe meer grip en hoe kortere remweg maar je verbruik kan wel klein beetje hoger worden als je hele zachte banden neemt. Ook slijten deze sneller. Als je goede banden hebt merk je dat wel erg. Helemaal bij minder weer en bochtenwerk met wat snelheid. Banden is sowieso iets waar je niet op moet bezuinigen. Als je de goedkoopste banden koopt zijn dit zeer waarschijnlijk hele harde en is het grip 10 keer niets met name bij regen. En dat is natuurlijk ook gevaarlijker met name als je sportief rijd.
Van meerdere mensen hoor ik wanneer ze een standaard 30 mm verlagingsveren setje kopen dit al stukken minder is. Sowieso minder roll en omdat je vering stugger is zal deze ook minder indrukken als je over drempels heen gaat dus ookal zijn ze verlaagd ze hebben minder last van de drempels. Dit is ook de reden dat ik in de nabije toekomst veren wil kopen.
Betreft spacers en iets bredere banden zal je wel verbetering hebben maar denk dat dit bij normaal straatgebruik geen merkbaar verschil zal geven. Wat wel belangrijk is is je bandenkeuze. Hoe zachter hoe meer grip en hoe kortere remweg maar je verbruik kan wel klein beetje hoger worden als je hele zachte banden neemt. Ook slijten deze sneller. Als je goede banden hebt merk je dat wel erg. Helemaal bij minder weer en bochtenwerk met wat snelheid. Banden is sowieso iets waar je niet op moet bezuinigen. Als je de goedkoopste banden koopt zijn dit zeer waarschijnlijk hele harde en is het grip 10 keer niets met name bij regen. En dat is natuurlijk ook gevaarlijker met name als je sportief rijd.
Thomas
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
Dit hoor ik dus vaker, dat de Stilo enorm 'rolt' in de bochten. Maar het zal vast aan mijn giga lichte 1.2 motor liggen dat ik dat niet/amper heb.HazeSpace schreef:De originele vering vind ik veel te slap. Het naar links en rechts bewegen is echt te veel naar mijn mening en hij is sowieso te slap. Bij veel drempels word de hele vering ingedrukt en schaaf regelmatig over de grond (ook als ik heel traag eroverheen ga). Of dit aan de belachelijke drempels ligt of aan de stilo laat ik even in het midden.
Dat over drempels heen gaan merk ik wel, maar is waarschijnlijk omdat de lip van de Stilo gewoon enorm laag zit al standaard.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
Uit nieuwsgierigheid hoe veel cm zit er bij jullie tussen de straat en de lip?
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
Ik ga eens meten maar inderdaad .. drempels doen vaak zeer! ik post de results later hierdjacco schreef:Uit nieuwsgierigheid hoe veel cm zit er bij jullie tussen de straat en de lip?
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
Komt gewoon doordat de vering van de stilo zo super zacht is. Mijn bodemplaat en lip zien eruit alsof mijn auto 10 cm verlaagd is ofzo... Dit en de bodyrol is ook de voornaamste reden dat ik sportveren wil/verlagen.
Thomas
- klaas1991
- Junior
- Berichten: 108
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:40 am
- Registration: 95-JH-KG
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
Ik rij met mijn stilo op kw schroefpoten met weitec veren perfecte wegligging stug maar wel comfortabel
Verder heb ik voor 16 mm spacers en achter 20 mm spacers
Ja het is waar dat ik op moet letten bij drempels ik heb maar een paar cm tussen de lip en de grond maar het is me het zeker waard
Verder heb ik voor 16 mm spacers en achter 20 mm spacers
Ja het is waar dat ik op moet letten bij drempels ik heb maar een paar cm tussen de lip en de grond maar het is me het zeker waard
Stilo 2.4 Selespeed. Weitec schroefset, Devil eye koplampen, SPL ice inbouw Kove audio woofers met Massive audio versterker
Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat
Heb zelf onder mijn abarth ms design verlagingsveren. Ondanks de niet extreme verlaging moet ik goed opletten met drempels. Originele lip zit er niet meer zo onder als Fiat het ooit bedacht had. De wegligging vind ik redelijk en comfortabel. Mijn vorige auto een originele Ford fiesta st ging harder en stabieler de bocht om.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten