Mass or volume air flow a circuit range/performance p0101

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Schumi »

Ik zou als ik jouw was gewoon eest de map-sensor gaan vervangen...dit is namelijk ook de storing de met de MultiECUScan wordt gevonden.
En dan kijken wat het resultaat is....zo moet je stap voor stap probleem(en) te lijf gaan.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Ecniv »

Richard-S schreef:Hey Thnx. In de eerste link lijkt het aardig op mijn problemen en is de mapsensor de boosdoener als ik het goed begrijp. Zal morgen eens testen met die stekker los. Die pijp is volgens tuynder niet de oorzaak op de plaats van dat gat zit een hol blokje om de lucht te dempen of zo.. meer niet. Dus dat kon idd de oorzaak niet zijn☺. Mapsensor heb ik wel gereinigd, maar niet als nieuw laten aanmelden, wat wel zou moeten blijkbaar. Morgen weer wat te doen. Al staat in de volgende link iets over distributie afstelling, waar ik niks vanaf weet en ik dus hoop dat het dat niet is

http://www.woutbouman.nl/blog/fiat-gran ... pontaan-af
Als het is om de lucht te dempen dan zou ik als ik jou was het gewoon even afplakken met een stuk ducktape of iets anders, het kan namelijk zomaar zijn dat je motor hier door te weinig lucht aan kan zuigen als nodig; neem een rietje of een sigaret als voorbeeld maak een gat aan de zijkant en je moet in eens veel meer moeite doen om dezelfde hoeveelheid rook/vloeistof op te zuigen :think:

Het hoeft het niet te zijn maar zoals je al zij je moet alles proberen uit te sluiten om je distributieriem onaangeroerd te laten ;)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Richard-S
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 16, 2014 8:20 pm
Registration: 88-JZ-BN
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Spijkenisse
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Richard-S »

Ik ga even aan de slag. Hou jullie op de hoogte :D

Gebruikersavatar
Richard-S
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 16, 2014 8:20 pm
Registration: 88-JZ-BN
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Spijkenisse
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Richard-S »

Thnx voor de input jongens.
Ik heb: gereden tot de storing er in kwam, mapsensor stekker er uit gehaald. Hij is niet meer afgeslagen wel liep hij heel slecht stationair en kreeg ik foutcodes voor de mapsensor en inlaat temperatuur. Rijden zelf ging en bleef gaan. Veelbelovend. Daarna dus de mapsensor vervangen, gasklephuis gedemonteerd en gereinigd. Codes verwijderd, gestart en 10 minuten stationair laten draaien. Zo weer even stuk rijden en kijken wat er gebeurt. Ben benieuwd
Deze gebruikers waarderen Richard-S voor dit bericht:
longtimeago (di dec 23, 2014 4:54 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Ecniv »

Het begin klinkt in ieder geval goed veel succes :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Richard-S
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 16, 2014 8:20 pm
Registration: 88-JZ-BN
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Spijkenisse
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Richard-S »

Helaas. Het begon zo veelbelovend. Maar eenmaal goed warm, bij langzaam rijden en optrekken gelijk weer P0101. Totaal niet goed stationair draaien, afslaan starten weer afslaan.. zelfde liedje.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Schumi »

Heb je nu een nieuwe map sensor geplaatst?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Richard-S
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 16, 2014 8:20 pm
Registration: 88-JZ-BN
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Spijkenisse
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Richard-S »

Nee, geen nieuwe. Die wil ik best kopen, als ik weet dat dat het is. Deze kwam uit een schade auto. Ging mij er meer om om te testen. Zou de storing wegblijven zou ik een nieuwe halen.

Gebruikersavatar
Richard-S
Beginner
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 16, 2014 8:20 pm
Registration: 88-JZ-BN
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Spijkenisse
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Richard-S »

Alleen, als ik de stekker van de map er uittrek blijft hij dus wel lopen. Slecht stationair, maar rijden redelijk tot goed. Dan zou je denken dat het toch echt die sensor moet zijn. Alleen bij 2 sensors exact hetzelfde...? Dat maakt het dan weer twijfelachtig

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: storing p0101

Bericht door Ecniv »

Dat hoeft niet perse als ik het goed heb begrepen zorgt de map sensor ervoor dat je minder brandstof verbruikt en dus wat economischer / ecologisch verantwoorder rijdt wat dus betekend dat je een rijker brandstof mengsel krijgt dan perse nodig is.

Hierdoor zou ik het probleem dus gaan zoeken in de ontsteking; zijn je bougies etc. nog goed.

Even een onderbouwing;

1) Het toerental is onregelmatig; de ECU stuurt dit aan, wanneer deze merkt dat de motor bijna afslaat zal deze dus meer toeren gaan maken om zich in leven te houden. --> Dit KAN dus komen omdat er een misfire in de motor ontstaat dit kan zijn dat er al vonk is voordat de cilinder op de correcte positie is of helemaal niet vonkt.
2) Door de hitte kunnen contactpunten verder uit elkaar gaan staan wat een goede stroom overdracht / vonk voorkomt. --> Dit zou KUNNEN verklaren waarom de motor dit alleen doet als die warm is en dat de auto beter loopt zonder de MAP sensor; hou rijker het brandstof mengsel hoe minder energie je nodig zal hebben om deze te laten ontbranden.

Nogmaals zoals ik in het begin al zij "als ik het goed begrijp" al deze info heb ik verzameld via andere fora e.d. ik ben geen ervaringsexpert. :oops:

Wilde toch nog even mijn steentje bijdragen :thumbup:

Succes en ik hoop dat `t helpt
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten