[GESLOTEN] Stilo 1.8 16V onderhoud

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
porave
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: di dec 30, 2014 9:49 am
Registration: 28-jv-zl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 16V onderhoud

Bericht door porave »

Zo heb hem nu ingebouwd. En ja het klopt wat je zegt EntonoX. Maar ik heb dit heel simpel opgelost met een schakelaar. Wand dit komt voor omdat zo gouw je de auto op contact doet gaat de Yatour aan. Maar zo gouw als je de contact doordraait om de motor te starten valt de stroom 0.2 sec weg ( Heb dit na gemeten ). Dit zocht ervoor dat de yatour in een storing komt. Nu heb ik een draait getrokken zo gouw als ik de motor start dan pas de Yatour. Maar zoals belooft hier wat pics.

Zoals al vertelt heb ik nu een komplete set Yatour. zie foto
Afbeelding

Na lang zoeken en bedenken hoe ik het wilde hebben heb ik besloten om het weg te werken in de boven klep. Omdat ik niks wilde zien van snoeren of kabels. Zie foto
Afbeelding

Nu moest alleen de kabel voor de bluetooth microfoon nog ge trokken worden echter dit ging redelijk makkelijk hier het proces. Deze kabel is helemaal door getrokken naar de plafon lampje. Je ziet geen kabels meer. ;)
Afbeelding

Nu alleen een extra contact draaitje trekken voor de Yatour om zo te ver komen dat die in de storing komt, hier het proces.
Afbeelding

Het installeren van de Yactour remote ging redelijk makkelijk door een aantal schroefjes los te halen.
Afbeelding

Na 2 uur sleutelen aan me auto heb ik het voor mekaar. Echter let wel op. Om de kabel aansluiten aan de radio zitten twee losse draaitjes met een mannetje en een vrouwtje connector zorg ervoor dat je die aan mekaar koppelt. Anders hoor je een rare tik elke 2 sec. Tevens heb ik een gaatje geboord zodat ik de USB en AUX kabel mooi kan weg werken. En heb ook alles achter in weggewerkt zie het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding



Zo en nu alleen me auto verlagen en mooie koplampen erop zetten. Dan ben ik helemaal klaar met me auto.
Deze gebruikers waarderen porave voor dit bericht:
longtimeago (wo feb 25, 2015 2:01 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 16V onderhoud

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Ziet er goed uit, Porave :thumbup:
Deze gebruikers waarderen @N@ND@B@RTH voor dit bericht:
porave (wo feb 25, 2015 9:50 am)
Waardering: 14.29%
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
porave
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: di dec 30, 2014 9:49 am
Registration: 28-jv-zl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 16V onderhoud

Bericht door porave »

Update 3. Zo na een mooie dag op de leden vergadering. Heb ik nu ook besloten de knoop door te hakken samen met Shumi en Mike. Ik ga nu mijn remschijven en remblokken en ook me thermostaat ook vervangen dit word zeker een mooie klus. Nu alleen kijken wanneer de beide heren kunnen. En als dit achter de rug is kan ik niet wachten op de volgende evenement.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten