[GESLOTEN] Even ventileren

Iets te melden of wil je snel wat kwijt? Doe het hier!
Gesloten
Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Even ventileren

Bericht door Ecniv »

Wat ik nou weer mee maak het is ongelofelijk :o

Mijn auto moest weg voor de apk, aangezien de bout op de carterpan lam is dacht ik laat ik 1x een oliewissel doen.

Nu reinig ik altijd mijn motor voordat ik dat doe met motor flush wat betekend dat er eigenlijk niet mee gereden mag worden.
Vorige week speciaal naar de lokale profile gegaan om dit te bespreken, "Dat is geen probleem" werd me verteld.

Ik blij naar huis gezien ik al vaker de auto had weg gebracht en er altijd netjes geholpen werd. (Dacht ik :problem: )
Vandaag afspraak, ik vroeg er uit om m`n auto warm te draaien en de motor te spoelen, dit zodat deze netjes om 08.30 de brug op zou kunnen.

Vanochtend het hele gebeuren nog een x uitgelegd zodat ik zeker wist dat het goed zou komen en m`n sleutel afgegeven.
Toch een beetje moeilijk doen maar uiteindelijk was het weer "helemaal goed"

Buiten even staan wachten om toch zeker te zijn dat die motor niet belast zou worden, een kwartier ging voorbij maar mijn auto bleef maar staan.
*Wantrouwen begint te groeien*

Ik denk toch iets langer wachten en stelde me wat verdekt op aangezien het leek op uitstel, en ja hoor ik ben nog geen 4 min verder of er loopt iemand naar m`n auto en rijd hem zo zonder horten of stoten de garage binnen, ik zwaar over de :silent: verhaal gaan halen. Nu was het in eens niet meer mogelijk om zonder de auto te belasten de olie TE VERWISSELEN :x de auto werd dus ook zonder pardon weer de garage uitgereden en om nog even na te trappen werd dit uiteraard op de MOTOR gedaan :evil:

Gelijk de auto volledig uit hun beheer gehaald en gelukkig weer bij iemand anders kunnen stallen waar ik wel netjes behandeld wordt en gewoon naar de wens geluisterd wordt.

Ik weet dat er weinig hier in mijn regio wonen maar voor de weinigen die dat wel doen hoop ik dat dit een goede waarschuwing is...

Ik ben er in ieder geval knap klaar mee :evil:
Laatst gewijzigd door Gagen op wo jan 31, 2018 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Even ventileren

Bericht door Groschl »

Ik snap het probleem niet? De auto moet toch naar binnen worden gereden om de oliewissel te kunnen doen?

Buiten dat.....de Profiles, Kwik-Fits en ATU's moet je gewoon links laten liggen als je van je auto houdt!
Ga dan naar een fatsoenlijke garage.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Even ventileren

Bericht door Schumi »

Groschl schreef:Ik snap het probleem niet? De auto moet toch naar binnen worden gereden om de oliewissel te kunnen doen?

Buiten dat.....de Profiles, Kwik-Fits en ATU's moet je gewoon links laten liggen als je van je auto houdt!
Ga dan naar een fatsoenlijke garage.
Ze mogen bij mij Stilo Abarth nog niet eens de banden spanning controleren... :o :( alleen maar naar kijken en verder overal afblijven ;)

Alles zelf doen onder begeleiding van de FSC-leden...dat is het verhaal :o :clap:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Even ventileren

Bericht door Ecniv »

Zoals ik al zij rijden kon wel alleen niet op de motor (dus ff duwen), normaal hoeft dat niet omdat ik het zelf doe maar ivm de bout op de carterpan die niet los ging dacht ik van laat ze dat maar een x meepakken. Het is dan ook geen gewoonte om ze het te laten doen echter 1 situatie.


En (onder oud management??) was het ook gewoon een fatsoenlijk garage met een goede reputatie echter is dat dus nu opgehouden te bestaan.

Het moraal van het verhaal was dan ook niet het wel of niet naar binnen rijden op de motor echter meer het niet nakomen van duidelijke afspraken en dan nog er over liegen ook, kan het een vakgarage zijn, een fiatdealer of van mij appart een formule 1 team; Liegen doe je gewoon niet :eh:

Maar bedankt voor de sympathie :roll: ;)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Even ventileren

Bericht door longtimeago »

Schumi schreef:
Groschl schreef:Ik snap het probleem niet? De auto moet toch naar binnen worden gereden om de oliewissel te kunnen doen?

Buiten dat.....de Profiles, Kwik-Fits en ATU's moet je gewoon links laten liggen als je van je auto houdt!
Ga dan naar een fatsoenlijke garage.
Ze mogen bij mij Stilo Abarth nog niet eens de banden spanning controleren... :o :( alleen maar naar kijken en verder overal afblijven ;)

Alles zelf doen onder begeleiding van de FSC-leden...dat is het verhaal :o :clap:
"Het gerucht in buurt gaat dat Schumi met z'n blote handen de vogel die op z'n Stilo gepoept had, heeft gewurgd en rauw heeft opgegeten. Of dit verhaal ook waar is wordt volledig ontkent door Schumi en naasten."

Maar ik hoor inderdaad 50/50 berichten over Profile, het schijnt bij veel gevallen gewoon goed te gaan, maar dat ze af en toe onwijs domme fouten maken waarvan ze de verongelukte kosten van de fout direct of zelfs achteraf gewoon weer op de klant verhalen met een smoes of dat je het een paar weken later vanzelf wel merkt... :?

Nog steeds beter dan van die lokale beungarages die denken dat elke auto hetzelfde onderhoud nodig heeft als een VW golf uit 1998. :lol:
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Even ventileren

Bericht door Groschl »

Ecniv schreef:Zoals ik al zij rijden kon wel alleen niet op de motor (dus ff duwen), normaal hoeft dat niet omdat ik het zelf doe maar ivm de bout op de carterpan die niet los ging dacht ik van laat ze dat maar een x meepakken. Het is dan ook geen gewoonte om ze het te laten doen echter 1 situatie.


En (onder oud management??) was het ook gewoon een fatsoenlijk garage met een goede reputatie echter is dat dus nu opgehouden te bestaan.

Het moraal van het verhaal was dan ook niet het wel of niet naar binnen rijden op de motor echter meer het niet nakomen van duidelijke afspraken en dan nog er over liegen ook, kan het een vakgarage zijn, een fiatdealer of van mij appart een formule 1 team; Liegen doe je gewoon niet :eh:

Maar bedankt voor de sympathie :roll: ;)
Ok....dat van dat duwen was me niet geheel duidelijk in je verhaal :)
Tja....als dat inderdaad de afspraak was en die komen ze niet na dan is dat natuurlijk een kwalijke zaak!
Bewijst maar weer eens dat je bij zo'n zaken moet wegblijven en dat je in principe gewoon erbij moet blijven als er iemand anders aan je auto sleutelt.
Zo hou je er zicht op en leer je wellicht ook nog eens wat.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten