sinds vandaag hoor ik een fluitend geluid van de turbo
wat zou dit kunnen wezen het is een jtd multijet
motor vermogen is er nog genoeg (geen probleem)
roet uitstoot ook niet noemenswaardig
wie heeft hier ervaring mee
b.v.d marco
Turbo probleem Stilo 1.9 JTD
- marcovandebulk
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr jun 05, 2015 5:34 pm
- Registration: 49SJHG
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.9 JTD 16V 150 (937A5000)
- Woonplaats: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: turbo probleem
Kom even langs om de Stilo uit te lezen... FSC "Kwik-Point" Bleiswijk
Roet-filter...EGR-klep...LMM...speling op de as van de turbo...!!!
Roet-filter...EGR-klep...LMM...speling op de as van de turbo...!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: turbo probleem
Turboslangen zou ik als eerste controleren.
Vermoeddelijk zit daar een gaatje in.
Of heb je ook last van een vermeerderde roet uitstoot.
dan zou ik eens laten uitlezen tijdens het rijden of de gevraagde en geleverde turbodruk een beetje kloppen.
Maar dan moet je ook vermogensverlies voelen.
Je kan om te controleren of je LMM (Lucht Massa Meter) misschien niet goed meer is deze loskoppelen en dan gaan rijden (let op motorstoringslampje brandt dan wel). Na weer aankoppelen gaat die weer uit. In principe moet ie dan goed rijden. Rijdt ie beter met afgekoppelde LMM dan zou je die kunnen vervangen.
Maar begin met de turboslangen die lijkt me het eerste. En controleer ook goed bij het linkervoorwiel. Ik ken verhalen waarbij het wiel de slang openscheurt waardoor veel geluid ontstaat.
Succes
Vermoeddelijk zit daar een gaatje in.
Of heb je ook last van een vermeerderde roet uitstoot.
dan zou ik eens laten uitlezen tijdens het rijden of de gevraagde en geleverde turbodruk een beetje kloppen.
Maar dan moet je ook vermogensverlies voelen.
Je kan om te controleren of je LMM (Lucht Massa Meter) misschien niet goed meer is deze loskoppelen en dan gaan rijden (let op motorstoringslampje brandt dan wel). Na weer aankoppelen gaat die weer uit. In principe moet ie dan goed rijden. Rijdt ie beter met afgekoppelde LMM dan zou je die kunnen vervangen.
Maar begin met de turboslangen die lijkt me het eerste. En controleer ook goed bij het linkervoorwiel. Ik ken verhalen waarbij het wiel de slang openscheurt waardoor veel geluid ontstaat.
Succes
- marcovandebulk
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr jun 05, 2015 5:34 pm
- Registration: 49SJHG
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.9 JTD 16V 150 (937A5000)
- Woonplaats: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: turbo probleem
gister avond bij schumi geweest om uit te lezen daar kwamen geen storingen uit dus van het weekend denk slangen maar controleren
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: turbo probleem
Kijk Marco...ik zei gisteren avond nog tegen je dat je maar even contact moest gaan op nemen met Dennis, nu of hij dat gehoord heeft he,, heeft zijn tips al gemeld...dus kun je hier meteen mee aan de slag
- Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht (totaal 2):
- dennis12354 (za aug 01, 2015 4:15 pm) • jankoster (za aug 22, 2015 2:03 pm)
- Waardering: 28.57%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- marcovandebulk
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr jun 05, 2015 5:34 pm
- Registration: 49SJHG
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.9 JTD 16V 150 (937A5000)
- Woonplaats: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: turbo probleem
ik heb slangen gecontroleerd allen waren oke bij mijn weten alleen op de intercooler zat een olie plek hoe kan je nagaan of die lekt of krijg je daar dat geluid niet van bvd
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: turbo probleem
Daar kan dat geluid zeker van komen. Ik denk het beste is om alles schoon te maken en na een kort ritje te kijken wat je ziet.
Controleer ook goed de aansluiting turboslang op de turbo en controleer ook eens of de carterontluchtingsslangen schoon zijn.
Controleer ook goed de aansluiting turboslang op de turbo en controleer ook eens of de carterontluchtingsslangen schoon zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten