Temperature sensor failure

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johanvanroekel
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 22, 2014 10:34 am
Registration: 65-JD-RJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Harderwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Temperature sensor failure

Bericht door johanvanroekel »

Hallo Fiat Cluppers,

Ik heb na bezoek van een kwik-point allerlei adviezen meegekregen, onder meer dat de ECU van mijn 1.6 verplaatst moet worden, dat heb ik aan de hand van de handige how-to gedaan en dat is bijna helemaal vlekkeloos verlopen. Ik zeg bijna, omdat er één probleem ontstaan is. Mijn temperatuursensor doet het heel slecht. Ik heb verder gecheckt en wat blijkt, als ik met een stokje of een tangetje aan de het kabeltje dat de stekker ingaat trek doet hij het wel, anders niet.

Dat wijst mij op een kabelbreuk, of slecht contact van de draad,in het stekkertje. De draadbreuk is denk ik redelijk onwaarschijnlijk omdat de draad, op het blote oog er nog goed uitziet. Ik heb erover zitten denken om dit ding te vervangen, maar het blijkt dat ik dan een hele nieuwe kabelboom moet kopen.


heeft iemand tips hoe ik het contact kan verbeteren of vervangen.

Groet Johan

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Temperature sensor failure

Bericht door Schumi »

Wijst op een slecht contact met je temperatuur sensor…even los halen en wat contact spray proberen…anders het stekkertje even bewerken zodat deze wat strakker op de sensor komt te zitten…en als laatste de sensor varvangen.
Afbeelding
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
johanvanroekel
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 22, 2014 10:34 am
Registration: 65-JD-RJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Harderwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Temperature sensor failure

Bericht door johanvanroekel »

Hoe bewerk ik het stekkertje? Ik ga het eerst proberen met de spray. De sensor zelf is het zeker niet, die is gloednieuw (een paar maanden terug al vervangen). in het uiterste geval vervang ik de stekker en de eerste meter kabel. Maar liever niet natuurlijk.

Gebruikersavatar
johanvanroekel
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 22, 2014 10:34 am
Registration: 65-JD-RJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Harderwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Temperature sensor failure

Bericht door johanvanroekel »

Het is opgelost. Ben afgelopen zaterdag bij sloperij Rutte geweest, ik moet zeggen dat was erg prettig. Ik gaf aan waarvoor ik kwam. Die eigenaar gaf me een tang, richtingaanwijzingen naar de Fiat stilo's en de mededeling me uit te leven. Binnen 5 minuten had ik de stekker gevonden en van de kabelboom verwijderd, en bovendien kon ik op deze manier nog effe kijken of er meer was wat ik kan gebruiken, en wat precies waar zit aan de binnenkant van de auto (heb gelijk een accubeugel meegenomen).

Thuis eerst het nieuwe stekkertje bij de kabel geclipt (zodat als het niet werkte ik niet ook de oude kwijt was), en hij deed het perfect. Daarna alleen nog even de oude stekker afknippen en de draden van de nieuwe met krimpkousen aan elkaar maken en de temperatuur doet het perfect, metertje staat als de motor warm is kaarsrecht stokstijf naar boven.
Deze gebruikers waarderen johanvanroekel voor dit bericht (totaal 2):
cees26 (di aug 04, 2015 6:11 pm) • longtimeago (wo aug 05, 2015 4:01 pm)
Waardering: 28.57%

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten