NAV+ Vervangen

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Aftermarket radio + mogelijkheid voor stuurbediening.

Bericht door Settler11 »

Ik wilde mijn oude radio vervangen van mijn stilo uit 2004 wat alleen stereo/CD's afspeelt. Deze heb ik op het moment erin zitten:
http://i.ytimg.com/vi/rYsr5H9lsr8/maxresdefault.jpg

Maar het leek mij handiger en leuker om een andere 2 din radio erin te zetten die wat meer kan. Het vinden is het probleem niet, maar of het werkt is een ander verhaal. Ik heb het al voor elkaar gekregen mijn eigen radio eruit te halen en een foto is gemaakt van de aansluitingen. Zie hier:
Afbeelding

Ik heb 4 aansluitingen, 1 voor de antenne (aansluiting zit hier niet bij), de onderste is voor stroom+stuurbediening, de middelste geen idee en ik had een vierkant geel blok aansluiting waar ik ook geen idee had waarvoor die was.

Maar goed, ik heb nu 1tje gevonden op lightinthebox met dezelfde aansluitingen. Alleen vroeg ik mijzelf af of dat werkt in combinatie met mijn stuurbediening. Kan iemand mij hierin helpen?

Dit is hem: http://www.lightinthebox.com/nl/6-2inch ... 37480.html

Overigens ben ik ervan bewust dat ik z'n inbouwframe nodig heb.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio + mogelijkheid voor stuurbediening.

Bericht door djacco »

Er zijn op het forum meerdere topics die hierover kunt lezen. De radio die je hebt gevonden heeft voor navigatie Windows CE ik zou er een zoeken op Android dan heb je langer kans op updates.

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio + mogelijkheid voor stuurbediening.

Bericht door kaasjager »

Lees even dit topic door: http://fiatstiloclub.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=878
Hier is alles te vinden voor het vervangen van je originele radio/connect nav :thumbup:

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Ecniv »

Voor geïnteresseerden ik heb hier een mail van de leverancier van mijn head unit :thumbup:
Bijlagen
Screenshot_2015-07-28-15-02-38~2.jpg
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Settler11 »

Zeg, zou een radio van lightinthebox ofzo ook passen? Wat de radio's die ik hier zo zie zijn nog best prijzig naar mijn mening. ;)

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Ecniv »

Settler11 schreef:Zeg, zou een radio van lightinthebox ofzo ook passen? Wat de radio's die ik hier zo zie zijn nog best prijzig naar mijn mening. ;)
Alles zal passen dat is geen enkel probleem, gewoon een kwestie van het juiste DIN frame vinden ;)

Het is echter wel zo dat je geheid tegen andere (functionele) problemen aan zal lopen.
Je kan hier bv denken aan productondersteuning ed.
Het is echter aan ieder om te bedenken hoeveel waarde je er aan hecht en waar de prioriteiten liggen ;) :thumbup:
Deze gebruikers waarderen Ecniv voor dit bericht:
Settler11 (ma aug 17, 2015 9:11 pm)
Waardering: 14.29%
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Settler11 »

Ecniv schreef:
Settler11 schreef:Zeg, zou een radio van lightinthebox ofzo ook passen? Wat de radio's die ik hier zo zie zijn nog best prijzig naar mijn mening. ;)
Alles zal passen dat is geen enkel probleem, gewoon een kwestie van het juiste DIN frame vinden ;)

Het is echter wel zo dat je geheid tegen andere (functionele) problemen aan zal lopen.
Je kan hier bv denken aan productondersteuning ed.
Het is echter aan ieder om te bedenken hoeveel waarde je er aan hecht en waar de prioriteiten liggen ;) :thumbup:
Haha, sorry mijn vraag was een beetje kortzinnig. Ik bedoelde inderdaad of dat wel ging werken met de standaard kabels maar ik ga ervan uit niet als ik deze topic een beetje doorlees.

Ik zal even wat specifieker zijn. Als ik als voorbeeld nou deze neem:
http://tech2deals.com/nl/auto-media-sys ... 16ghz.html

Wat voor kabel(s) heb ik dan nodig om de radio + stuurbediening te laten werken? Ik meende iets van ISO kabel/convertor ofzo? En ja, en een frame anders is het inderdaad een beetje lelijk. 8-)

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Ecniv »

Settler11 schreef:
Ecniv schreef:
Settler11 schreef:Zeg, zou een radio van lightinthebox ofzo ook passen? Wat de radio's die ik hier zo zie zijn nog best prijzig naar mijn mening. ;)
Alles zal passen dat is geen enkel probleem, gewoon een kwestie van het juiste DIN frame vinden ;)

Het is echter wel zo dat je geheid tegen andere (functionele) problemen aan zal lopen.
Je kan hier bv denken aan productondersteuning ed.
Het is echter aan ieder om te bedenken hoeveel waarde je er aan hecht en waar de prioriteiten liggen ;) :thumbup:
Haha, sorry mijn vraag was een beetje kortzinnig. Ik bedoelde inderdaad of dat wel ging werken met de standaard kabels maar ik ga ervan uit niet als ik deze topic een beetje doorlees.

Ik zal even wat specifieker zijn. Als ik als voorbeeld nou deze neem:
http://tech2deals.com/nl/auto-media-sys ... 16ghz.html

Wat voor kabel(s) heb ik dan nodig om de radio + stuurbediening te laten werken? Ik meende iets van ISO kabel/convertor ofzo? En ja, en een frame anders is het inderdaad een beetje lelijk. 8-)
Dat varieert heel erg dat durf ik je zo 1,2,3 niet zo te zeggen...

Voor je stuurwiel bediening heb je zoieso een converter nodig daar ontkom je niet aan voor de Stilo an sich zijn er zat online te vinden alleen de Abarth versies kunnen er maar 1 hebben ivm de NAV+. (Zie mijn prachtige How-To om deze te installeren :lol: )

Wat betreft de stekkerbezetting dat is een kwestie van de ISO-stekker aanpassen (Ook dit staat in mijn How-To) elke leverancier heeft deze erbij.

BTW: Die radio waarvan je me nu een link van laat zien is uit de zelfde categorie die je eerst als "duur" aanmerkte :crazy: :thumbup: :crazy:

Veel succes en mocht je verdere vragen hebben hoor ik het wel :wave: :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Settler11 »

Ecniv schreef:Dat varieert heel erg dat durf ik je zo 1,2,3 niet zo te zeggen...

Voor je stuurwiel bediening heb je zoieso een converter nodig daar ontkom je niet aan voor de Stilo an sich zijn er zat online te vinden alleen de Abarth versies kunnen er maar 1 hebben ivm de NAV+. (Zie mijn prachtige How-To om deze te installeren :lol: )

Wat betreft de stekkerbezetting dat is een kwestie van de ISO-stekker aanpassen (Ook dit staat in mijn How-To) elke leverancier heeft deze erbij.

BTW: Die radio waarvan je me nu een link van laat zien is uit de zelfde categorie die je eerst als "duur" aanmerkte :crazy: :thumbup: :crazy:

Veel succes en mocht je verdere vragen hebben hoor ik het wel :wave: :thumbup:
De link was alleen om de specificaties te laten zien. De prijs kan ik ergens anders goedkoper krijgen :D

Gebruikersavatar
Settler11
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jul 22, 2015 10:18 pm
Registration: rb775r
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Pu
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Settler11 »

Ecniv schreef:
Veel succes en mocht je verdere vragen hebben hoor ik het wel :wave: :thumbup:
Zo, daar ben ik weer.
Ik heb nu eindelijk dan een m'n merkloze radio binnen. Alleen ontbreekt daarvan een GPS kabel. Ik heb hier een foto gemaakt van de aansluiting met de hoop of jullie weten waar ik z'n GPS kabel (module?) kan halen want ik heb er zelf weinig verstand van als het op aansluitingen van radio's komt. Zie hieronder de foto:
Afbeelding

En blijkbaar heb ik dan ook een adapter plugje nodig voor de radio kabel zelf?
Afbeelding

Ik heb vooraan gezien dat je een compleet pakket met canbus stuurbediening, frame en die adapter plugje hier kan halen?
https://www.dynamicsounds.co.uk/fiat-st ... erial.html

Alleen wilde ik (als een GPS kabel gevonden kan worden die past) weten of bij anderen die dat pakket hierboven hebben genomen of het stuurbediening ook werkte. :mrgreen:

I.i.g. ik hoor wel.

Wat ik zelf heb trouwens: een stilo 2004 met een CD speler radio. Dus geen oude nav en ik had begrepen dat dat een voordeel was? :P

Alvast bedankt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten