[GESLOTEN] Lak schade?

Alles over tuning aan de binnen- en buitenzijde van de Stilo
Gesloten
Gebruikersavatar
NickKolen
Junior
Junior
Berichten: 132
Lid geworden op: wo jan 06, 2016 12:54 am
Registration: 82NRNH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Lak schade?

Bericht door NickKolen »

Ik heb deze stilo gekocht ongeveer 3 maanden geleden met deze doffe plek, iemand idee hoe ik dit weg kan krijgen? Heb niet zo heel veel verstand ervan. :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
#Dupymods

Gebruikersavatar
Reind67
Senior
Senior
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 19, 2013 8:51 pm
Registration: RK-139-X
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Dronten - Flevoland
Gegeven waarderingen: 367 keren
Ontvangen waarderingen: 95 keren
Contacteer:

Re: Lak schade?

Bericht door Reind67 »

Hallo Nick,

Je kan het proberen voorzichtig te poetsen met een vloeibare wax waar cleaner in zit, of een pure cleaner met een hele lichte schurende werking. :problem:
Hiermee kan je vaak kleine krasjes, doffe plekjes etc. wegpoetsen. Op een plek die niet direct in het zicht zit voorzichtig beginnen en kijken hoever je moet gaan voordat het verbeterd.
Heb je dit ontdekt dan op plekken die meer in het oog springen verder gaan. Let OP: verkrijgbaar bij een goede automaterialen speciaal zaak die bijv. ook lak maakt en of verkoopt.
Plastic/kunststofof strips e.d. afplakken, de witte aanslag die over blijft krijg je er slecht weer vanaf.
In jouw geval zou ik onder de strip beginnen niet erboven.. succes.
Mvg. René (also known as Reind67)

Ps. mocht je nog van plan zijn die striping / stickers eraf te halen, warm het van tevoren VOORZICHTIG een beetje op met een soort haarföhn, geen verfstripper - die wordt te heet !
Als kunststof warm is word het zachter/kneedbaar en brokkeld niet alles af en omdat de lijm zacht word gaat hij er makkelijker af. Kleine stukjes tegelijk, het is al koud buiten !
Pas vooral op met je benzineklep want die is van plastic ! :thumbup:
Van Ritmo tot Stilo.... nu opnieuw de Dobló, al 30 jaar FIAT.
Fiat Dobló 1.4-16v / 110pk tuned by Unlimited Tuning, fitted with K&N air intake... 8-)

Gebruikersavatar
NickKolen
Junior
Junior
Berichten: 132
Lid geworden op: wo jan 06, 2016 12:54 am
Registration: 82NRNH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren
Contacteer:

Re: Lak schade?

Bericht door NickKolen »

Ik ben wel van plan de stickers weg te halen aan de zijkant van de auto maar dit wil ik pas van de zomer gaan doen. De tankdop vind ik zelf er nog mooi uit zien dus die laat ik zitten :) wat betreft de vage vlek ik heb de wax met cleaner nog niet geprobeerd maar zal dat snel eens doen maar ik heb zo het vermoeden dat hier ooit schade is geweest en dit is overgespoten maar we zullen zien als het weg gaat zal ik wel even weer wat posten! Dank je voor je reactie :)
#Dupymods

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten